מפלגת אחוז החסימה

Thank you for rating this article.

השילוב, בין פריכות מצביעי המפלגה (רק 30% ממצביעי מפלגת העבודה בבחירות 2021 בטוחים כי שוב יצביעו עבורה) לנושא המרכזי של הבחירות לא מבשר טובות למפלגת העבודה בהנהגת מיכאלי, שמיצבה את מפלגת העבודה כמפלגת נישה. בלי אמירה ברורה והחלטית בנושאים המדיניים והבטחוניים.

אסור שהמפלגה שהקימה את המדינה תעלם מהמפה הפוליטית.

מפלגת העבודה זוכה בסקרים המקדימים רק לחמישה מנדטים ברוב הסקרים. אולם הסוקרים בודקים לא רק את ההצבעה של הנסקרים אלא גם את בטחונם שההצבעה הזו תהיה בקלפי עצמה. מהנתונים שפורסמו ב-13.7.22 ברדיו 103, בראיון עם השרה מרב מיכאלי, יו"רית מפלגת העבודה, עלה הנתון המדהים: רק 30% ממצביעי מפלגת העבודה בבחירות 2021 בטוחים כי שוב יצביעו עבורה. בהשוואה ל-90% ממצביעי יהדות התורה ו 81% ממצביעי ש"ס.

המשמעות היא כמעט ברורה. מרב מיכאלי מיצבה את מפלגת העבודה כמפלגת נישה. בלי אמירה ברורה והחלטית בנושאים המדיניים והבטחוניים. בלי שום מאמץ ניכר להחזיר קהלים גדולים מאוד, שהצביעו עבור המפלגה רק לפני מספר שנים. משמעות מיצוב המפלגה כנישה מניע את מצביעי המפלגה לנדוד למפלגות שראשיהן עשויים להיות ראשי ממשלה, יש עתיד וכחול לבן-תקווה חדשה. יתרה מכך, גם הנושא המרכזי של הבחירות בנובמבר, לפחות מבחינת "גוש השינוי", הוא המאמץ ליצירת אלטרנטיבה לבינימין נתניהו, העלול להיות ראש הממשלה הבא.

סקרי העומק האלו הניעו גם את הפרשנית הפוליטית ‎טל שלו ב-103FM , להצהיר: "יכול להיות שמפלגת העבודה בסכנה יותר גדולה מאשר מרצ, כי בוחרי מרצ נאמנים הרבה יותר למותג". ‎סקר מה-13.7.22, שערך מכון "מדגם" בראשות מנו גבע עבור מפלגת מר"צ מצביע על כך שחזרתה של זהבה גלאון לזירה הפוליטית מחלצת את מרצ מאזור אחוז החסימה - על חשבון מרב מיכאלי ומפלגת העבודה.לפי הסקר במקרה שזהבה גלאון עומדת בראשות מרצ - היא מקבלת 6 מנדטים - על חשבון מרב מיכאלי ומפלגת העבודה שמקבלת-4 מנדטים בלבד.

השילוב, בין פריכות מצביעי המפלגה לנושא המרכזי של הבחירות לא מבשר טובות למפלגת העבודה בהנהגת מיכאלי.

ערן חרמוני מציב אלטרנטיבה אחרת לגישת "מפלגת הנישה": "במידה ואנצח בפריימריז אפעל להעמדה בראש הרשימה מנהיג עם עבר בטחוני מרשים ביותר, אשר הביע נכונות למהלך כזה. בראיון באחד מכלי התקשורת ערן הסביר כי "סקר פנימי מראה שעם מנהיג זה בראש הרשימה-נקבל מספר מנדטים דו-ספרתי". השילוב המנצח, בין ראש רשימה פופולרי ליו"ר מפלגה עם ניסיון פוליטי של יותר משני עשורים, יאפשר החזרת מפלגת העבודה לתודעה כמפלגת שלטון עתידית ובמקביל שיקום מפלגת העבודה, שסבלה מנטישה המונית של המחוזות, המגזרים והפריפריה.

אסור שהמפלגה שהקימה את המדינה תעלם מהמפה הפוליטית.

"עוני זה לא רק לחם. זה מושג רחב. מי שתופש את בעיית העוני כבעיית לחם הוא צר אופקים. עוני הוא בתרבות בחינוך בתעסוקה. עוני הוא בסולידריות ובעוצמה פנימית"
עמיר פרץ

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי