הבחירות הסתיימו, מה החזון שלנו לעתיד?

Thank you for rating this article.

הבחירות הסתיימו עבורנו בכאב גדול, אבל דווקא עכשיו ויותר מתמיד חשוב לי להסיר את הכובע בפניכם: הפעילים והמתנדבים האהובים, המסורים והנאמנים של מפלגת העבודה.

אתם שלא ויתרתם ולא הפקרתם, שפעלתם בתנאים פוליטיים קשים ביותר, שהתגייסתם והתייצבתם מיוזמתכם כדי לשמור על הבית.
אתם שפעלתם בשטח, בקלפיות בחוגי הבית. ששמרתם על הפתק אמת והוכחתם פעם נוספת שאתם הלב הפועם של מפלגת העבודה, והנכס הכי גדול שלה.
מפלגת העבודה חבה לכן ולכם חברותיי וחבריי האהובים חוב עצום, ואני רוצה להודות לכם מעומק הלב והנשמה.

תוצאות הבחירות קשות וכואבות. הן מאחר שהולכת לקום פה ממשלת ימין הכי קיצונית, והן בפן התנועתי. לראות את מפלגת העבודה נלחמת בשיניים כדי לעבור את אחוז החסימה, זה קורע את הלב של כולנו.
אל ייאוש! לא במקרה אומרים שהכי חשוך לפני עלות השחר.

אין זה סוד כי הצבתי משך תקופה דרך אלטרנטיבית ברורה שהצביעה על הצורך שלנו כמפלגה לא להיקלע חלילה למקום של נישה קטנה ושברירית, ובמקום זאת לייצר מהלכים וחיבורים גדולים ואמיצים לבניית מערך פוליטי של המרכז-שמאל. האמנתי כי זהו צעד אחראי וחכם ברמת הגוש וברמת המפלגה. לצערי, חרף מאמציי הרבים ותמיכתם של אלפים רבים, דעתי לא התקבלה.

את העבר לא ניתן לשנות, אך השאלה המונחת לפתחנו כעת היא מה נעשה עכשיו, ומה החזון שלנו לעתיד?
דווקא מהמקום הלא פשוט שאנו נמצאים בו עכשיו, אני מרגיש חובה להביט אתכם אל העתיד ולומר:
דווקא עכשיו זו ההזדמנות והחובה הכי גדולה שלנו לבנות מחדש את מפלגת העבודה ולהחזיר אותה להיות בית גדול לציבורים רחבים ומגוונים בחברה הישראלית. בית רחב עם אידיאולוגיה ברורה: מרכז-שמאל ציוני גאה וסוציאל-דמוקרטי.
דווקא עכשיו יש לנו את החובה וההזדמנות הכי גדולה וחשובה לצאת מהנישה ולחזור לאמת. לא להשתעבד להתעסקות איזוטריות, אלא לשאת את הדגל בנושאי הליבה של החברה הישראלית: בביטחון, בצדק חברתי, בדמוקרטיה ובשלום.
דווקא עכשיו יש לנו את החובה וההזדמנות לבנות אלטרנטיבה פוליטית ורעיונית שתתייצב מול המממשלה הכי קיצונית שתקום פה, לחרוך את השטח בסוליות נעלינו, לפתוח את הדלתות ולאפשר שותפות אמתית לציבור הישראלי על כל רבדיו וחלקיו.

לא, זה לא 'זבנג וגמרנו' וגם לא יקרה מעצמו. זה יקרה עם אנשים טובים ומאמינים, זה יקרה אתכם. וכן, זה יחייב לקבל גם הכרעות אמיצות.
אין לי ספק שאנחנו נצא מהבור העמוק הזה, שנוכל לאתגר העצום, ומפלגת העבודה תשוב לפרוח ולשגשג.

בימים הקרובים ניפגש, נדבר ונצא ביחד למשימה העצומה הזו. אני משוכנע כי כאשר אנחנו חדורי מטרה ובעלי חזון משותף וחשוב באשר לעתידה של המדינה והחברה הישראלית, איש לא יעצור אותנו.
אוהב אתכם ומאמין בכם.
עוד עבודה רבה לפנינו. ממשיכים.

"הארץ הזו שייכת לשניים לערבים היושבים בה וליהודים בכל העולם"
דוד בן גוריון, 1970 - מוקד הטלויזיה הישראלית

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי