שולחן חברים.ות עגול פרוטוקול 15.12

Thank you for rating this article.

מובא פרוטוקול והקלטה של דיון 'שולחן חברים.ות עגול', שהתקיים בזום בתאריך 15/12/22, והפגיש פעילים.ות ונציגי התארגנויות שונות לשיקום המפלגה.

בדיון עלה מתווה פשרה נוסף וכן חומרים שהוצגו על בסיס הקול הקורא.

לחצו להורדת הפרוטוקול כקובץ pdf PDF.

פרוטוקול תמציתי 15/12 (זום)

דיון שלישי של השולחן העגול, התקיים בזום.

אסף הלחמי: אני אציג את הנייר של המתווה פשרה סבב 3, אני אשים את כולם בהשתק ואני מקליט את הדיון והיות והעירו לי שאיני תמלילן מספיק טוב.

אציג את המסמך באופן טלגרפי, ייקח כמה דקות, כי רובכם ראה אותו ו\או דיברנו עליו והתכתבנו עליו ארוכות.

ואז נפתח לסבב דיון ומבקש מכל אחד להיות קצר עם אמירות ממוקדות ואז נראה אם ולי לא הצלחנו ונסיים בצער רב את השולחן העגול הזה. ואולי כן, ונמצא איזה פתרון.

אגיד מראש, המסמך שאני מציג הוא שלד ויש שם הרבה מאוד התניות שצריך לדייק אותן כמו אכשרה וכו' ואת זה השארתי פתוח כי לא חשבתי לעסוק בזה בדיון על השלד.

אחרי שאסיים אעביר את הבמה לניר, בכל זאת מנכ"ל המפלגה ומבחינתי השותף המרכזי לתהליך שיציג את עמדתו, לא אגיד עמדת המפלגה, לעניין.

ניר: רק אעדכן שחולה ובואו נשתדל לקצר.

אסף הלחמי: מתנצל מראש בפני כולם על ההשתקה.

משתף את המסמך.

זה המסמך שמבחינתי משקף את האיזונים והפשרה הכי טובה שהצלחתי לגבש משיחות עם כל האנשים ומהרעיונות שעלו וחייב להגיד שאינו מייצג את עמדתי אלא כן מה שאני רואה כפשרה של כלל האנשים.

אציג אותו באופן טלגרפי.

המתווה בנוי משני שלבים – מסיבה שהיה רצון מחלק מהמעורבים, לנהל דיון רעיוני יותר עמוק מהשולחן הזה, לגבי מה צריכה להיות מבנה המפלגה, חוקה. מצד שני אצל חלק מהחברים עלו הצעות לבחירה מיידית של חלק או כל מוסדות המפלגה כמו גם עוד גורמים במפלגה שאינם פה ואני מרגיש שצריך לייצג אותם ויש גם את העניין המוניציפאלי שאמנם רק בנובמבר הבא, אבל כבר היום הסניפים צריכים להתארגן ויש בעיה אין מועצות סניפים שיכולות לעבוד בנושא הזה.

לכן ההצעה שלי לבצע פתרון היברדי-כלאיים שאולי לא אידאלי מבחינת הרצון לשבת ולחשוב מה נכון אבל מהווה פשרה. השלב הראשון הוא בחירה מידית של צירי וועידה מטעם הסניפים שבמקביל גם ישמשו כמועצת סניף זמנית. לא מתייחס לגודל הוועידה ומבחינתי צריכה להיות מינימלית. הליך בחירות מהיר יחסית של חודש וחצי אבל זה פתוח לדיון. מיד אחרי כן הוועידה מתכנסת ובוחרת מזכ"ל, ויש פה הסכמה על הצורך הזה לבחור מזכ"ל שיוביל את התהליכים הפנימיים, התחדשות ושולחן עגול.

מיד עם הבחירה המזכ"ל יקבל באופן אוטומטי את המנדט להוביל תהליך של דיון רעיוני – כלומר תוך חודשיים מגיעים לדיון רעיוני בוועידה החדשה והנבחרת שיש לה לגיטימציה מהשטח ומקבלת פרק זמן קצוב (2 חודשים), שאחריו היא חוזרת לוועידה ומאשרים או דוחים את ההצעות לסדר לתיקון לשינויי החוקה. אלו יכולים להיות כל שינוי שהוא – מבטלים את הסניף, את המחוז, בחירת מזכיר הסניף, האם הבחירות ליו"ר מידית או חודש לפני הבחירות לכנסת.

אני מציע את שלב א' לתחום בזמן של 3 חודשים כולל תהליך הבחירות ואם לא מגיעים להכרעה, אז באופן אוטומטי כברירת מחדל המזכ"ל מוציא את המפלגה כולה לתהליך ארוך של בחירת כלל המוסדות כפי שמופיע בחוקה ולכאורה בלי כל שינוי וכאשר בסוף התהליך גם בחירה ליו"ר ולא קובע מתי – אפשר לדבר על זה.

הסיבה, היא כדי לתת לאנשים שרוצים מחר בבוקר בחירה לכלל המוסדות כולל היו"ר את הפשרה הזאת – תמתינו רגע, נקיים דיון רעיוני כדי לנסות להגיע לפשרה בתהליך של דמוקרטיה ייצוגית. מציע מפתח של 80:20 לטובת הסניפים בהרכב הוועידה. ושלב ב' יכול שלא יתקיים – אם בסוף שלב א' הצלחנו להגיע להסכמה בוועידה ומוסדות חדשים מאושרים בוועידה, אז שלב ב' מתבטל מעצמו ואין בחירה ליו"ר, לשכה וסניפים וכו' כי משנים את המבנה. אולי יקבע שיש בחירות רק ללשכה – זה בסדר גמור.

זו הפשרה שהמתווה מציע.

המספרים שהוצגו הם על דעתי אם כי מנסה לשקף את דעת החברים, למשל 36 חודשים אכשרה למזכ"ל כי הייתה הסכמה שצריך להיות מישהו ותיק שמכיר את המפלגה והאחריות שלו לנהל את המפלגה פנימה ולא החוצה, שזו פורוגטיבה של היו"ר.

למטה במסמך מציג את ההסכמות האחרות שהגענו אליהם.

אשלח את המסמך אחרי שנסיים את הדיון וכרגע נדון רק על הטבלה.

 

ניר רוזן: תודה אסף, מאיר עיניים ועם היגיון פנימי רב. מרגיש שטיפה חוזרים על עצמנו, ההיגיון הפנימי הוא טוב והגיוני, ורק הסדר לא הגיוני.

אין מנוס מהדיון. קודם כל, לייצר פורום ארגוני שדן במבנה המפלגה זה דבר חשוב ובהקדם האפשרי. אני חושב שלייצר וועידה זמנית שברור שהיא שכל משמעותה זה מוניציפאלי ולבחור מזכ"ל, צובע אותה בצבע מאוד מסוים ויהיו פה מועמד או שניים או שלושה ויבטיחו לאנשים הרים וגבעות כדי שהוועידה תבחר בהם וזו מלחמת הכול בכול. חוזר על ההצעה שלי – קודם לבחור מזכ"ל ואז לקיים וועידה רעיונית.

 

אסף הלחמי: על בסיס איזו וועידה לבחור מזכ"ל?

 

ניר רוזן: פתוח לדיון. אם יש וועידה רעיונית ואם יש בעיה עם הוועידה הנוכחית, אז בקרב כלל החברים וזה גם בסדר ועונה על תקן מליאת החברים, ואפשר לסיים תוך חודשיים וחודשיים וחצי מהיום מזכ"ל וגם וועידה חדשה רעיונית שממנה אפשר לצאת לסדרה של פעולות.

לא כל כך מבין את עניין ההסכמה על מבנה המפלגה החדש ואז יציאה אוטומטית לבחירת כלל המוסדות.

לדעתי צריך לחשוב על הדרך שבה אותה וועידה רעיונית מובאות אליה הצעות שעליהם החברים מצביעים והמנצחת איתה הולכים.

בכזאת וועידה רעיונית, צריכה להיות הצבעה בין כמה אופציות ומימושן ובעיני זה מנטרל די הרבה מחלוקות שיש פה בינינו.

אני מודע לעניין מועצות הסניפים ומבין למה משם מתחילים, אבל מציע כן להתעלות מעל זה ולחשוב על לנהל מהלך מקדים באמצעות הסניפים ולא מועצות הסניפים.

לסיכום דברי, חושב שבעלי תפקיד מסוימים שדיברנו עליהם והם פנים מפלגתיים ומאוד חשובים זה משהו שכדאי לצאת איתו לדרך ראשון ובהקדם. כשבועות מספר אחרי תאריך הבחירות, לקיים וועידה רעיונית וצריך לחשוב עם על בסיס הוועידה הקודמת או בקרב כלל החברים זה גם אחלה. במקביל, להתחיל תהליך של עבודה מוניציפלית ולאו דווקא דרך מועצות הסניפים.

 

אסף הלחמי: קודם נבחר מזכל, בקרב כלל החברים?

 

ניר רוזן: בעיני בוועידה הזאתי, ואם סלע המחלוקות הוא לגיטימיות הוועידה אפשר להתגבר על זה ואותו הדבר לגבי הסניפים ובכל מקום שאפשר לתת לכלל החברים להיות מעורבים בתהליך במקום מוסדות שאומרים שעבר עליהם הקלח. זה בסדר.

 

משה אשכנזי: עניין הוועידה הרעיונית לא קרה סתם, אלא בשביל לעשות משהו אחר. אם נעשה אותו דבר מאותו דבר ועוד בחירות ועוד בחירות מבלי לשנות ובלי קריטריונים חדשים לא עשינו דבר. אנחנו רוצים לחדש ולהתחדש. מבחינתי לא מתנגד שנצא לבחירת מזכ"ל, רק לאחר שנגדיר את הדברים באופן הכי ברור לכל הצדדים. לא רוצה מזכל שכל יום ובלי קשר למרב. רוצה מזכל שיהיה שר הפנים של המפלגה וירכז את כל הסמכויות שנלקחו ממנו.

זה דבר עקרוני.

 

אסף הלחמי: הערה, כתבתי – החזרת סמכויות מזכ"ל מלאות.

 

משה אשכנזי: תקופת האכשרה היא לא סתם 36 ואני חושב שצריך יותר כי צריך מישהו שחי ונושם את המפלגה. אבל 36 חודש צריכים להיות על בסיס רצף ולא חבר שהלך וחזר ובמצטבר הוא 36 חודש.

דבר שלישי, אם רוצים לנטרל מוקשים ויש פה את מוקש אי לגיטימיות הוועידה הבחירות צריכות להיות בקרב כלל מתפקדי המפלגה – לכל וכרגע מדברים על מזכ"ל.

דבר נוסף, לא רוצה מזכ"ל עם יותר מדי כוח. המזכ"ל צריך גם להיות כפוף לכללי משחק ומבקש שנחייב את המזכ"ל להקים צוותים בכל נושאי ליבה ודעתם של הצוותים האלו, יהיה להם משקל בהחלטות שלו.

לא רוצה שיבנה מפלגה בתוך מפלגה.

ברגע שהמזכ"ל יבחר, אפשר להטיל עליו, בתנאים שהצגתי, את ארגון המפלגה והכנתה לבחירת צירי וועידה וגם פה צריך לקיים דיון לגבי גודל הוועידה ה-11 שלדעתי לא צריכה להיות יותר מ1,000 או 1,200 איש וכמה עשרות שיצורפו מתוקף תפקידים.

דבר נוסף, הוועידה ה11 צריכה לסיים את סאגת הצירופים – אין דבר כזה יותר.

הדבר הכי חשוב, אני יכולים לדבר בנינו ועם זה לא הולכים למכולת, פחות או יותר מקיימים דיון דמוקרטי. אבל המוסד העליון בהעדר וועידה זאת הנהלת המפלגה ומה שיסוכם בנינו וכאן פונה לניר והייתי רוצה לקבל מהנהלת המפלגה – הסכמה או אי הסכמה על הנושאים שעליהם נדבר.

אם רוצים להוביל תהליכים ביחד, הדברים צריכים להיות מגובים במכתב של הנהלת המפלגה וגם מרב.

 

יוסי סלבין: בעיקרון ההצעה מעניינת, גם תקופת אכשרה למזכ"ל ולדעתי הוא צריך להיבחר בוועידה חדשה ולא זאת שמסיימת את תפקידה. מבחינת צירופים מתוקף תפקידם, הייתי ממעיט עד כדי בכלל לא – שיתמודדו. בחירה בקרב כלל המתפקדים זה לא הגוף הנכון, יש סיבה שעשו את זה שהמזכ"ל יקבל את הכוח שלו מהוועידה ויש סיבה שאנשים מתמודדים לוועידה. אם אדם יכול להיבחר בקרב כלל המתפקדים – שירוץ ליו"ר, זו בחירה שונה, שיטה שונה, בחירה בקרב כלל התקשורת, צריך מנגנון שונה לגמרי להגיע לכלל הבוחרים. מזכ"ל הוא שר פנים.

 

יאיר טרצ'צקי: מסכים שהדבר הנכון שהמזכ"ל יבחר בתוך הוועידה ומהסיבות שיוסי אמר. הסיבה, שבעת הזאת אחד הדברים הכי חשובים וכדי להחזיר את אמון האנשים במפלגה ולצאת לדרך חדשה – זה כמה שיותר להתעסק בדברים שיגרמו למפלגה להרגיש רלבנטיים.

גם אם זה תהליך נכון לבחור סניפים, לבחור וועידה ורק אח"כ לבחור מזכ"ל אנחנו קצת גוררים את המפלגה לפרוצדורות שלא מעניינות את רוב החברים. לכן אמרתי שאם בטווח המיידי צריך לבחור בין שתי אופציות אז בעת הזאת לצאת כמה שיותר מהר לבחירת מזכ"ל ואם משפטית נדרש אז בקרב כלל החברים וזה מעורר את המפלגה ולפי השמות שאני שומע – אלו אנשים שיודעים לעורר את השטח.

ואז ברגע שאותו מזכ"ל נבחר, יהיה לו מנדט לקדם את כל השינויים מלמטה.

 

יוסי סלבין: אסכם – גודל הוועידה, 1,000-1,200 זה 3% אבל גם 5% טוב. מזכ"ל חיוני לכל התהליך הזה ואם הבחירה בכלל המתפקדים זה סיפור אחר לגמרי. מאמין במסורת. אפשר לבחור את הוועידה כבר עכשיו. בחירות לוועידה זה דבר שאפשר לטפל בו מהר מאוד.

העיקר הוא שלא צריך להזניח את העובדה שצריך לצאת לבחירות לכלל מוסדות המפלגה בסופו של דבר. רוצים דיון, אפשר גם לנהל את הדיון הזה ברמת המזכ"ל והוועידה.

 

שלום דסקל: אתחיל בכמה עובדות שלא סותרות את הרצון לנהל בחירות כמה שיותר מהר למזכ"ל. אבל אם נתעלם מהן אז הבחירות הללו לא יפתרו את הבעיות. לצערי, היו"רית והמזכ"ל מסרבים לעבוד ביחד ומבלי להיכנס למי אשם. המזכ"ל נבחר בצורה דמוקרטית ואני רואה מזה כשנה וחצי שבהרבה מאוד אירועים חשובים שיאפשרו לו לעשות את תפקידו הוא פשוט לא הוזמן וגם הוחרם.

אז בואו ניקח תסריט דמיוני ונעשה בחירות למזכ"לות תוך כמה שבועות, חרמוני יגיש מועמדות ויזכה – נשארנו באותו מצב. מזכ"ל ויו"ר של רוצים או לא יכולים לעבוד יחד, מזכ"ל שהיו"רית בעזרת הנהלת המפלגה מפקיעה חלק מהיכולות שלו לעשות את תפקידו כהלכה ואז לא עשינו כלום.

לכן מציע הצעת ייעול ורק בשביל לבחון כנייר לקמוס שכול הצדדים רוצים פה את טובת המפלגה – בוא נחזיר למזכ"ל הנוכחי את הסמכויות שלו בשביל להכין את אותה וועידה והבחירות שמדברים עליהן. בוא נראה שהוא והיו"רית על נושא כל כך חשוב במיידי יכולים לעבוד יחד. למה? כי אם יגיש את המועמדות שלו וסיכויו לזכות, צריכים להיות בטוחים שלא מבזבזים זמן למפלגה.

אבל אם אין במצב הנוכחי, החזרה של סמכויות מזכ"ל ואפילו רק למטרות ספציפיות, אין טעם בכל התהליך הזה.

נושא שני, כיוון שמסכימים שהיו"ר והמזכ"ל חייבים לעבוד ביחד ולבחירות המוניציפליות ותוך תקופה של לא יותר מ5-6 חודשים ומכיוון שצריך 5 חודשי עבודה כדי לעשות נפשות בקהל הרלבנטי לקראת נובמבר.

אנחנו צריכים לדעתי, ואם בוחרים מזכ"ל תוך 60 יום אז תוך 6 חודשים צריך צוות מגובש ובאמצע וועידה רעיונית ואז תוך 6 חודשים כל הרבדים של המפלגה נערכים למאבק מוצלח בבחירות המוניציפליות.

הנושא השלישי, המשוכות המלאכותיות בשביל לא להביא אנשים מבחוץ לתפקידים במפלגה – צריך לבטל. אנחנו 4 מנדטים ולהגיד שאם מישהו היה חבר כנסת, אז שלוש שנים לא יכול להתמודד, או תקופת אכשרה ופרט למזכ"ל שצריך תקופה ארוכה. זה לא נכון, צריך למשוך את החברים לבוא לפה. וחלק גדול זה להחזיר אותם הביתה.

 

אסף הלחמי: מבקש לדייק אותך – באופן עקרוני בעד לבטל תקופת אכשרה לכל הפונקציות פרט למזכ"ל, אבל רק לחידוש פני המפלגה או לתמיד?

 

שלום דסקל: לתקופה מוגבלת. למשוך כמה שיותר חברות וחברים מחוץ ומחוץ המפלגה, שיבואו עכשיו וכי זה חלון ההזדמנויות ואח"כ יהיה כפוף לתקופות אכשרה אכזריות הרבה יותר.

 

שאול ינאי: הוועידה חייבת להיבחר, כמה שיותר מהר – האכשרה לא חשובה – ואח"כ המזכ"ל על ידי הוועידה. בחירות גם לסניפים ואח"כ בתוך הוועידה ואח"כ ליושב.ת הראש זה מבורך למפלגה שהיא על סף התאבדות, שהייאוש בה בכל פינה, שאיבדנו את הקשר כמעט עם כל מרחב.

נכניס את עצמנו בשנה זאת למערכות בחירות, לא חשוב איזה, יחזיר לנו את החיוניות ומי שירצה להצטרף שיצטרף. לא רוצה שהמפלגה תהיה תחנת רכבת. זה לא הצליח עשור ויותר ורק הוביל להרס. אני רוצה לתת תקווה דווקא לאלו שפועלים מתוך הקהילות שלהם – לתת להם את ההזדמנות לצמוח מבפנים ולא להרגיש מנוכרים.

לכן אכשרה חשובה מאוד. 2-3 חודשים לוועידה ופה עוצרים. אפשר לפתוח את המפקד לוועידה של 1,000 אנשים זה בסדר. הוועידה בוחרת במהירות מזכ"ל, לא יכול שהיום הוא לא משוריין בוועידה ולדרוש ממנו לרוץ מדן ועד אילת ונרתיע את כל מי שרוצה. שהוועידה תבחר.

אחרי זה הוועידה האידאולוגית תחליט על הדרך הרעיונית. צריך כל הזמן פעילות. כל הזמן התחדשות. אחרי זה מגיעים לבחירות של היו"ר – פה צריך לעשות חושבים ואולי אכשרה ארוכה ואולי לפתוח ל-3-4 חודשים ואז לבחור. אם נכון לדצמבר 2023, מקבלים החלטה ואז אפשר לפקוד עד ליוני ואחרי זה לרוץ על מה שקיים.

אבל להחלטה פה אין שום תוקף – לא שומע מכיוון היו"ר שמוכנה לדמוקרטיזציה של המפלגה. לא מקדמת בחירות לוועידה או למזכ"ל, בעוד חודשיים או חצי שנה. אוהב את חרמוני, אבל לא לגיטימי יותר. אם אנחנו מפלגה דמוקרטית אם אנחנו לא רוצים מפלגה דמוקרטית יותר, אז נקבל הנהלה מצומצמת – בסדר ונעבור למפלגה אחרת.

אם אנחנו לא דמוקרטיה, אז במה אנחנו מתגאים? המוסדות האלו שהם נבחרים, רוב הסיכוי שמי שנבחר רוצה להיות פעיל.

חייבים אבני דרך ברורות לכולם.

 

אסף הלחמי: אעיר שאני בכלל רואה את ביטול האכשרה רק כרגע לחידוש המפלגה. תקופות האכשרה בטבלה הן מתוך ראייה ארוכת טווח. מי שיתמודד לתפקיד היו"ר צריך להיות חלק מהתהליך.

 

יובל נעים: גם התוכנית כמו שהוצגה, יש בה משהו מעניין וצריך להעמיק בה. זה אומר לחדד את הפרטים לגבי כמה סעיפים כמו הוועידה ולמשל כמה זמן אחרי שמתכנסת ובוחרת, מתי מסיימת את תפקידה.

לגבי ההצעה של אסף ומהכרות אישית ורוצה לפרגן לו, והטעם שמביא איתו נטו מרצון טוב למען המפלגה ולא מתוך עסקנות ורצונות אחרים. לכן כשאני שוקל ואני עדיין מאמין שכשרוצים לתקן לא נותנים לחולייה בשרשרת.

 

ניר רוזן: אני מרגיש שמגיעים לאותה נקודה, עם הרבה רעיונות טובים שצריך להלחים לכדי משהו אחד.

בעיקרון, וועידה רעיונית עושה את כל זה. מרגיש שהפערים והדברים שרובנו חושבים מאוד דומים. שלום מעלה טיעונים מסוג אחר שאני מקבל אותם.

 

אסף הלחמי: כמו ניר, חושב שאנחנו מאוד קרובים בעמדות שלנו ומצד שני לא מצליחים להגיע להסמכה. ואני לא מצליח לדייק את ההסכמות לטבלה אחת. אפתח את הדיון לכולם – יש טעם לעוד סבב? או שפשוט נגיד שלא הלך.

 

דקלה אלון: מסכימה עם ניר שאי הדיוקים סמנטיים ואין מחלוקת וכולם רוצים טובת המפלגה. קראתי חלק מהחומרים שהעביר לי משה, ואי הדיוקים לא באמת גדולים. מבינה שזה רק מפגש שלישי ולא צריך להתייאש, אולי לקרוא איזה מסמך ומחקרים ולהתייעץ מחוץ למפלגה ולדייק את עצמנו.

לא בשלושה שבועות נבנתה רומא, ומותר לתת לעצמנו עוד 3-4 שבועות להתגבש.

 

צפריר: מסכים עם אסף שצריך להתכנס ואפשר לעבור אייטם אייטם ולראות אם יש הסכמה.

אישית תומך בבחירת מזכ"ל בכלל הבוחרים. הגדרת מבנה המפלגה, חודשיים לא מספיק אחרת זה יישאר פתוח. דבר שלישי, מי מאשר את זה? משה הציע מכתב מהיו"ר.

הערה נוספת, צריך לבוא בדברים עם קבוצות נוספות ולהגיע להסכמה איתם.

 

אסף הלחמי: הוזמנו מקבוצות ובחרו לא להשתתף.

 

יאיר טרצ'צקי: חושב איך המפלגה יכולה להיות רלבנטית לכלל הציבור ועוד קודם לחברים שלה. ככל שנתעסק בדברים שמרגישים לאנשים רלבנטיים, זה ייצר דינמיקה של צמיחה וההפך.

כאמור המפלגה צריכה תהליכי התחדשות ומי שאמור לפי החוקה זה המזכ"ל וברור שתקנונית נגמרה תקופתו ובסיטואציה הנוכחי לא יכול לקדם דבר.

לכן במקום להתעסק במועצות סניפים, וועידה להתעסק במזכ"ל ולתת תחושה שיש מישהו שמקבל לגיטימציה להוביל את התהליך וזה בדיוק תפקידו.

אסף עושה את זה, אבל זה תפקיד המזכ"ל וזה הדבר הכי חשוב.

יש שלוש אופציות לבחירת מזכ"ל וועידה חדשה, הוועידה הנוכחית או כלל החברים. לדעתי החלופה הכי גרועה זה להתחיל להתעסק בסניפים וועידה חדשה. שתי החלופות האחרות זהות, הוועידה הקיימת או כלל החברים. הדבר הכי חשוב זה לצאת כרגע לבחירת מזכ"ל ומנהיג פנימי שיוביל את התהליך וכל השאר זה חומר הרקע שיוגש למזכ"ל.

כל דבר אחר, ייקח אותנו לחודשים שמבחינת 90% של חברי המפלגה שזה לא מעניין אותם. הסניפים לא רלבנטיים, הוועידה לא רלבנטית.

אם חרמוני ייבחר שוב, תהיה לו כל הלגיטימציה בעולם וכל מי שמפלגה יעמוד שיוכל לתפקד כמו שצריך. אין מחלוקת שהדבר כרגע לא מתפקד.

 

אסף הלחמי: שימו לב שבפורום של תשעה אנשים, אנחנו לא מצליחים לתקשר. אז מי שחושב ששולחן עגול של כלל חברי המפלגה יצלח – כנראה לא רואה מה קורה פה.

יאיר – הרצון לצאת לבחירות מהירות בסניפים לצירי וועידה, כי גם לסניפים צריך לתת מענה. גם ל-20% פעילים קשים שעמדו בצמתים בבחירות צריך לתת תחושת שותפות. גם צריך OUTLET לסניפים.

 

יאיר טרצ'צקי: האם לאותם פעילים אין ייצוג בוועידה הנוכחית?

 

אסף הלחמי: אין

 

יאיר טרצ'צקי: לעשות בחירה בקרב כלל החברים, כדי שירגישו שסופרים אותם.

 

אסף הלחמי: אי אפשר לקיים דיון בקרב חמישים אלף איש.

 

משה אשכנזי: מדברים על לחדש ולהתחדש ועושים אותו דבר מאותו דבר. לדעתי המפלגה לא רלבנטית ואף אחד לא יבוא.

בוא נשנה את כללי המשחק, כל הבחירות אין יותר עסוקנה, אין יותר וועידה של קבוצות על גבי קבוצות שינסו להכתיב לכלל חברי המפלגה. נפתח את זה. כל הבחירות פרונטליות לא דיגיטליות.

להפגיש את האנשים שרוצים להיות מעורבים.

מציע את כל התפקידים, למעט המזכ"ל שהוא שר הפנים עם אכשרה ארוכה ככל האפשר שצמח בתוך המפלגה.

אם הדברים לא יקבלו את הסכמת הנהלת המפלגה ומרב, לא רלבנטי.

 

אסף הלחמי: שואל, כי לא בטוח בעקבות הדקות האחרונות – יש טעם לעשות עוד סבב עם כולכם לשיפור המסמך?

 

שלום דסקל: הרושם שלי משיחה זאת וקודמות, ומודה לניר על השתתפותו למרות מצבו.

הנהלת המפלגה בוחרים ביעד אחד וזה בחירות למזכ"ל וכשמנתח פוליטית מבין. הם נותנים פחות חשיבות לוועידה בפורמט כזה או אחר, גם לסניפים ובטח גם לבחירות יו"ר.

הרושם שלי שאין לנו שותפ.ה למשהו שונה מבחירות למזכ"לות, אז אם רוצים ללכת כיריית פתיחה בטווח של שבועות לבחירות למזכל"ות בוועידה העשירית – בואו נעשה את זה.

אם אנחנו מתחילים קודם בבחירת הוועידה ה11 ואחרי זה בואו נבחר סניפים, ותוך כדי זה וועידה רעיונית – אין לנו שותפה לזה, כי לא בסדר העדיפויות שלה.

לכן המלצתי על סמך דף העבודה שלך – בואו נתפשר על זה שמוכנים ללכת לבחירות מזכ"ל תוך שבועיים-שלושה על בסיס הוועידה העשירית ובהנחה שהמזכ"ל יאשר שהיא סוברנית לבצע כזה אקט, גם מתוקף היותו עורך-דין. ואם כשר – בואו נלך לבחירות מזכ"ל.

 

אסף הלחמי: מבין מהדברים כעת שאתם חושבים שצריך לנסות לגבש הבנה, עם עדיפות לבחירת מזכ"ל בוועידה 10 או 11 ומתוך זה לצאת לדיון רעיוני מוגבל בזמן וגם כדי שיהיה אופק לאחרים.

 

ניר רוזן: המזכ"ל הנוכחי לא יכול לקבוע איך ומתי יהיו בחירות לתפקיד שלו.

 

יאיר טרצ'צקי: שאסף יפנה למועמדים למזכ"ל ואולי יגיעו להסכמה לאופן ההתמודדות – בקרב החברים, הוועידה הקיימת

אסף הלחמי: מבקש לסכם שבמהלך סוף השבוע ותחילת השבוע הבא וביחד עם ניר, אנסה לערוך מחדש את הקולות לאיזו הסכמה ואולי אפילו אנסה לדבר עם המועמדים – עדכנו מי הם.

תודה לכולם.

====

מובאים תמצית דברי החברים.ות כפי שרשם אסף הלחמי ואינם בהכרח משקפים את כל הנאמר. לפרוטוקול המלא, צפו בהקלטה.

לחצו להורדת הפרוטוקול כקובץ pdf PDF.

"דמוקרטיה זה לפעמים כואב, אבל עד היום לא נמצאה שום שיטה טובה יותר"
שלי יחימוביץ׳, ועידת העבודה, 4.4.2013

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי