הקמת גוש ציוני – "עוז לתמורה בטרם פורענות"

Thank you for rating this article.

הקמת גוש ציוני – "עוז לתמורה בטרם פורענות" שתיים:

הקמת גוש מפלגות התומכות הלכה למעשה במגילת העצמאות גוש ממשלת השינוי הפסיד אחרי שנה + לגוש הימין. ההפסד נבע בין היתר מחוסר יכולת להתנהל כגוש מאוחד שחותר לניצחון בשיתוף כל כוח שיכול להשתלב במאמץ. מאבקים פרסונאליים ומאבקי אגו הפריעו גם הם, ולא פחות חשוב: חלק מן המפלגות בקואליציה היו חלשות ומפוררות מבפנים, ללא חיבור אידיאולוגי בתוכן וחסרות התנגדות לנטיות המשיחיות והמושחתות בגוש הימין הדתי משיחי מלא מלא הדרך לנצח את הקרב על הדמוקרטיה בנסיבות אלה בטווח הקצר והבינוני היא הקמת גוש (פדרציה) של כל המפלגות התומכות ופועלות לדמוקרטיה לפי מגילת העצמאות מז'בוטינסקי ועד ברל כצנלסון ומיש עתיד ועד כחול לבן, העבודה ומרצ. כל מי שיצטרף על הבסיס הזה מוזמן לרבות ישראל ביתנו.

הגוש יפעל כגוף פוליטי אחד כלפי חוץ אבל המפלגות ימשיכו לשמור על המבנה הפנימי שלהן כפי שהוא היום כלפי פנים, זאת כדי להאיץ את תהליך הקמת הגוש הדמוקרטי ולחסוך חלק מההתנגדות על רקע חשבונות אישיים ובעיות אגו.

הטווח הארוך

לגוש הדמוקרטי יש חשיבות גם בטווח הארוך.

מעבר לכישלונות האישיים של מנהיגי מפלגת העבודה, ברור שלאורך השנים ממלחמת ששת הימים ועד היום וגם מימי רבין ועד היום, מפלגת העבודה הולכת והופכת ממפלגת השלטון למפלגת נישה. יש להקים גוש רבגוני פוליטית אבל לא מושחת ולא משיחי שידגול בעקרונות מגילת העצמאות: דמוקרטיה ליברלית, עקרונות שילטון תקין, מדינת רווחה בנוסח מערב אירופה וחופש למפלגות בנושא של היפרדות מהפלסטינים זאת כדי לשמור על מדינה דמוקרטית ויהודית ובו בזמן תוך הסכמות מהירות על הקמת הגוש.

עקרונות תוכנית העבודה להקמת הגוש

מאחר ויש חשש שמנהיגי המפלגות הנוכחיים יעצרו מסיבות של אגו את מהלך הקמת הגוש יש לפעול בחזית רחבה כולל חברי מפלגות פעילים ממפלגות הגוש וגם את חברי הכנסת שיקבלו את רעיון הגוש הדמוקרטי.

בעבודה לדוגמא, שוחחתי עם כל חברי הכנסת. להבנתי יתמכו בהקמת הגוש שלשה מתוכם. יש לבדוק שוב את עמדתה של מרב מיכאלי שכרגע לא ברורה. מוסי רז תומך וכך רבים מאנשי מפלגות הגוש עמם שוחחתי.

יש להרחיב את הפעולה לכל תומכי הרעיון בכל המפלגות ,מהדרגים הגבוהים יותר ומטה ובמהירות האפשרית ולכך כולנו צריכים להתגייס ולגייס.

"העזה ורומנטיקה בשאיפה ובמחשבה, וריאליזים גמור בהגשמה"
יוסף שפרינצק, ועידת היסוד של מפא"י 6-7.1.1930

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי