חברי.ות הכנסת של העבודה מגדלים עמוד שדרה?

Thank you for rating this article.

יוסי ורטר בהארץ (מקור 31.3.23), מעדכן כי חברי הכנסת של העבודה החלו לפתח עמוד שדרה ולאחר שנים של רפיסות שבאה לידי ביטוי בקלפי:

ההפיכה המשטרית מתעכבת, אבל הרחק מעין הציבור התבצע השבוע מעין פוטש בסיעת העבודה בכנסת. לאחר הודעת ההשהיה של נתניהו, החלו הסיעות לגבש צוותי מו"מ לשיחות בבית הנשיא. ראשת העבודה מרב מיכאלי הודיעה לחבריה שאין לה כוונה לשלוח נציגות. היא גם הפציצה בציוצים תוקפניים: "רק גניזה מוחלטת... אסור ליפול בפח... לא השהיה ולא שום תרגיל אחר...".

הח"כים בסיעתה חשבו אחרת. נעמה לזימי, גלעד קריב ואפרת רייטן עלו מול מיכאלי בשיחת זום. הם הבהירו לה שאין סרט שבו העבודה נעדרת מבית הנשיא. "זה אירוע לאומי", נזפו בה, "אנו חייבות וחייבים לומר את עמדתנו. ברמה הציבורית וברמה הערכית, אסור להפקיר את הזירה החשובה ביותר בחודשים הבאים".

זה היה ביום שלישי, למחרת הצהרת רה"מ. מיכאלי נכנעה וגיבשה בחמיצות מה צוות מו"מ. ביום רביעי בבוקר הודיעה לחבריה שלאור דברי הנשיא ביידן, אין טעם להגיע למפגש המתוכנן אצל הרצוג. שוב עלתה השלישייה לזום ושוב הטילה וטו נחרץ. ושוב — מיכאלי הוכנעה. כדאי שתתרגל למצב הזה.

"הודענו לה שמעכשיו אין יותר הנחתות", נמסר לי, "החלטות תתקבלנה על ידי הסיעה כולה". חלקם אומרים עליה דברים קשים. "האישה הזו לא מחוברת, לא מבינה את הסיטואציה. המפלגה על סף הכחדה. היא גרמה לנו נזק. אפשר להיות בעלי עמדה לעומתית אבל חייבים להשמיע אותה בתוך החדר".

מפלגת העבודה

"כדי לקיים את יסוד השבת בחיי ישראל אינני צריך להסכמים בין מפלגתיים... השבת בשבילי היא מעמודי התרבות העברית וההישג הסוציאלי"
ברל כצנלסון

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - ידיעות אחרונות

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי