איחוד כוחות בשמאל הציוני - זה צו השעה

Thank you for rating this article.

איחוד הכוחות בשמאל הציוני – מפלגת העבודה, מרצ וכוחות נוספים וחדשים - זה צו השעה!

לא חיבור טכני רגע לפני הבחירות, או תגובה לשורת סקרים, אלא איחוד ערכי ומהותי, על היסודות הערכיים של תנועת העבודה ועל בסיס התשתיות הפוליטיות שלה. איחוד שיעניק משמעות עדכנית לתפקיד של השמאל הציוני במערכת הפוליטית בישראל.

הבחירות הבאות לא תתקיימנה מחר, אבל זו בדיוק הסיבה מדוע צריך להיערך אליהן מהיום. אם לא נעשה זאת - לא נוכל לבוא לבוחרים בדקה התשעים, ולשכנע אותם שיש לנו את היכולת להיות גורם משמעותי ומשפיע בזירה הפוליטית.

בחודשים האחרונים, יחד עם חברותי לסיעה, אנחנו מובילים חלק גדול מהמאבקים של האופוזיציה, אבל זה רחוק מלהספיק, ולכן את מלאכת הבניה של הבית הפוליטי המשותף צריך להתחיל כבר עכשיו. עלינו ליזום את המהלכים הנדרשים לבניית מוסדות משותפים, לפעול לצירוף כוחות נוספים מקרב החברה האזרחית, התנועה הסביבתית, קהילות ההתחדשות היהודית, ההתארגנויות המוניציפליות, וארגוני העובדים, ובעיקר - לחבר אלינו עשרות אלפי חברים וחברות חדשים מכל רחבי הארץ ולהחזיר אלינו מאות אלפי תומכים שנדדו למפלגות המרכז.

במקביל עלינו לפעול יחד, מהיום, בזירה הציבורית והפוליטית. לגבש סדר יום משותף ולהיאבק יחד נגד המהלכים המסוכנים של ממשלת הקנאים שהקים נתניהו. עם פתיחת כנס הקיץ של הכנסת, הייתי רוצה לראות את חדר הסיעה שלנו מלא מפה לפה בחברי רשימת העבודה, אלו שבכנסת ואלו שלא, חברי הכנסת לשעבר של מרצ ושותפים נוספים. עלינו ליזום יחד חוקים ומהלכים ציבוריים, לקדם הצעות לסדר, להפעיל יחד שדולות פרלמנטריות, לקיים מפגשים עם מגוון קהלים בכל רחבי הארץ, ובראש וראשונה – להמשיך ולהתגייס במלוא הכוח לטובת המחאה שברחובות.

עלינו להביא את רוח האקטיביזם האזרחי והדמוקרטי שסוחף את ישראל אל תוך המערכת הפוליטית. בשביל זה, לא צריך להמציא את הגלגל מחדש אלא ליצור חיבור אמיתי בין הכוחות הקיימים ולפעול להצטרפותם של כוחות חדשים ומובילים.
כולנו מבינים שהממשלה של נתניהו, לוין, גולדקנוף, סמוטריץ' ובן גביר הוקמה, בין היתר, כתוצאה מהחלטות שגויות שהתקבלו ערב הבחירות במחנה השינוי לכל רוחבו ואורכו. במקום מחנה דמוקרטי שמורכב ממרכז, שמאל ציוני ומפלגות ערביות, הצגנו לבוחרים מפלגות המתחרות בינן לבין עצמן, במקום עם הגוש שמנגד. כך קיבלנו את הממשלה המסוכנת ביותר שידעה ישראל בשבעים וחמש שנותיה.
את שגיאות המרוץ הקודם יש להתחיל ולתקן בהקדם האפשרי!
מאות אלפי הישראלים שהצביעו למפלגת העבודה ולמרצ בבחירות 2021 (קרוב ל-350 אלף מצביעים), ומאות אלפי ישראלים נוספים שנדדו מהשמאל למפלגות המרכז, אך נותרו שותפים לחלוטין לערכים שלנו, יודעים היטב שמדינת ישראל זקוקה לשמאל ציוני שיוביל את המאבק למען הדמוקרטיה, השוויון, הצדק החברתי, חופש הדת, הבטחת הביטחון האישי והלאומי והחתירה לשלום.
המרכז הפוליטי מלא וצפוף. "יש עתיד" ו-"המחנה הממלכתי" חתמו בו קבע (תוך קריצה מתמדת לימין) ובבחירות הבאות יתייצבו בו שחקנים נוספים מימין. החתירה אל המרכז משולה להסתערות של לוויתנים אל החוף, שבו אף אחד לא ממתין להם. גם החתירה למחוזות רדיקלים תוביל לכישלון אידאולוגי ואלקטוראלי כאחד.
אפשר וצריך להניף את דגלי ישראל, ולפעול בשמם למען שוויון וצדק חברתי;
אפשר וצריך להתחייב לערכי מגילת העצמאות ולהתנגד מכוחם לאפליה, לגזענות וללאומנות.
אפשר וצריך לאחוז בחזון הציוני ולהבין שחיים משותפים של יהודים וערבים ושותפות פוליטית הם חלק מאותו החזון, ושהעתיד של החזון הזה תלוי בחתירה לפתרון מדיני לסכסוך הישראלי-פלסטיני, בצד העמידה המלאה על האינטרסים הביטחוניים שלנו.

🇮🇱 אפשר וצריך להגן על הדמוקרטיה גם בשם היהדות, ובעזרת הדמוקרטיה לטפח יהדות ישראלית הומניסטית ושוחרת צדק, חופש דת ושלום.

אל מול הימין הלאומני והמשיחי המתנחל במשרדי הממשלה, ברשויות המקומיות, בחינוך הממלכתי ובאין ספור עמדות השפעה, החברה הישראלית צריכה שמאל ציוני שהוא הרבה מעבר לרשימה בכנסת. שמאל שהוא תנועה דמוקרטית ופתוחה; תנועה גדולה, מגוונת באנשיה ובקהליה, שחותרת להשפיע על סדר היום הישראלי באמצעות תפיסת עולם אידאולוגית ופעולה פוליטית פרגמטית גם יחד. תנועה שיודעת לבנות תשתיות, להקהיל קהלים, לעסוק בחינוך פוליטי ואידאולוגי, לבנות גשרים; וכמובן - גם לזכות באמון של ציבור רחב וגדול בקלפי.

תמיד חשוב לומר את האמת, אך ישנם רגעים שההצגה שלה גורלית מתמיד. לא נוכל להשפיע על סדר היום של מדינת ישראל אם נהייה סיעה קטנה, המתעקשת לאתר במיקרוסקופ את ההבדלים ביננו לבין אחרים. נעשה זאת רק על-ידי שותפות אמיצה ורחבה, שתאפשר לנו לשוב, צעד אחר צעד, אל עמדת ההובלה וההנהגה.

איחוד כוחות בשמאל הציוני, ובנית הבית הפוליטי המשותף בעבור מצביעי העבודה, מצביעי מרצ וקהלים רבים נוספים – זו ההכרעה המתבקשת, ובכוונתי לפעול לקידומה במוסדות מפלגת העבודה ובציבור הרחב בשבועות ובחודשים הקרובים.

===

פורסם בעמוד הפייסבוק של גלעד קריב

"... אין לפרולטוריון מה להפסיד מלבד כבליו יש לו עולם ומלואו להרוויח. פועלי כל העולם התאחדו!"
קארל מרקס, המניפסט הקומוניסטי

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי