ניתוח כשלון היו"ר וקריאה להחלפתה והצעות לפעולה

Thank you for rating this article.

מרב מיכאלי כיו"ר מפלגת העבודה, הובילה לקריסה וכשלון טוטאלי-קולוסאלי רב-זירתי, ועלינו להדיחה על פי חוקת המפלגה.

1- מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי נמצאת בקריסה כללית בכל תחומי הליבה של הפעילות במפלגת העבודה, ועליה להתפטר לאלתר או להיות מודחת בהתאם לחוקת המפלגה.
2- הכישלונות של מרב מיכאלי, הם בכל התחומים המרכזיים המהווים את מרכז הפעילות של כל מפלגה באשר היא מפלגה ולכן הם כשלונות רב-זירתים שהובילו את המפלגה לקריסה טוטאלית משברית פוליטית ומפלגתית עד לאיום הכחדה מתחת לאחוז החסימה. כפי שיפורט כדלקמן:

תחומי הכישלון העיקריים הרב זירתי הם:

א- כשלון רעיוני-ואידאולוגי בנטישת המצע המפלגתי "והפיכתנו" למפלגת נישה מגדרית בתיעדוף אג'נדות פרטיות שוליות וזניחות לעומת האתגרים הגדולים עמם אנו ניצבים כעם כאומה וכמפלגה. חשיבות השוויון המגדרי הוא מבורך ראוי ורצוי אבל להציבו בראש המאבק היה הימור שגוי וגרוע ביותר.

ב- כשלון ניהולי פוליטי-ארגוני תוך המשך "ניוון" כל מוסדות המפלגה והקמת חלופות אלטרנטיביות המנותקות מכל ההוויה המפלגתית הקיימת, יצירת אתר מפלגתי חלופי ומידור מידע מרכזי לחברי המפלגה. הקמת מערכי ארגון פוליטי מפלגתי חליפי על בסיס נאמנות ונאמנים תוך מידור כל פעילי המפלגה הוותיקים ופעילי השטח ומזכירי הסניפים. ראשת מפלגה המתנהלת באופן מפוחד, חסרת ביטחון וחרדתי ומתעלמת מהצורך לשקם את המפלגה להחיות ולקיים בחירות דמוקרטיות לכל מוסדות המפלגה ובמקום זאת מקימה מפלגה בתוך מפלגה וקוראת לה מפלגת העבודה המתחדשת.
לכן ,עליה להיות מודחת מרשות המפלגה.

ג- כשלון ניהולי של כל ענייניה הכספיים של המפלגה.
1- יצירת גירעונות כספיים של מיליוני שקלים מאז היבחרה, הכנת תקציב גרעוני מראש, לבחירות האחרונות 1-11-2022 (למרות האזהרות של חברי מפלגה) העסקת עובדים מרובה בכ"א בזבזני מופקר ושערורייתי – (ועד עכשיו), וכל זה בא לידי ביטוי חריף בהתבטאויותיהם של העוסקים בעניינה הכספיים של המפלגה המעיבים בשבועות האחרונים על היכולת לשלם משכורות לעובדים דבר הגורר לריצה אחרי מקורות להכנסה כספית בכדי לשלם משכורות לעובדי המפלגה. כל חודש המפלגה בראשות מרב מיכאלי גוררת הגדלת הגרעון התקציבי והגדלת המינוס ההולך וגדל ותזרים מזומנים שלילי , דבר "שמאלץ את המפלגה "לנגוס" עוד ועוד בנכסי המפלגה בגלל ניהול מופקר ובזבזני של מרב מיכאלי המוביל למכור נכסים בסיטואציה של מצוקה ושל תזרים מזומנים שלילי. המפלגה שרויה במצב חירום ממשי, ואת כל זה מסתירים מעשרות אלפי חברי מפלגה מסורים ונאמנים לאידאולוגיה ולמצע המפלגה בחוסר שקיפות ותוך יצירת "מצג שווא" של עסקים כרגיל והפרת אמונים ומעילה בתפקיד.
לכן , עליה להיות מודחת.
2- המשבר הכספי החמור בו נמצאת המפלגה, מאלץ את המפלגה למכור נכסים חיוניים לתפקוד המפלגה, למשל מכירת סניף המפלגה בחיפה מה שאמור להיות זיכרון ל-"יד פינסקי" שעליו יש החלטת שופט שמכירתו יש ושתגרור תביעות כספיות ממשפחתו ויורשיו של דוד פינסקי ז"ל (סופר מחזאי אידי), דבר שמעלה תהיות לריצת אמוק למכירת נכס השנוי במחלוקת ושעשוי לעלות למפלגה בהוצאות של מאות אלפי שקלים פיצוי ליורשים בהתאם להבטחה המפלגה ולפסק הדין שניתן במחוזי.
לכן, עליה להיות מודחת
3-
רק בשנה שעברה נודע לי שנמכרו זכויות בנכס בצפון תל-אביב בסך של 12.000.000 מיליון שקל והכל נבלע ולא נודע כי בא אל קרבו, ועדיין המצב חמור ביותר!
ובמקביל הפיצו דיס-אינפורמציה שהמפלגה מחפשת לרכוש משרדים למפלגה בתל-אביב, ירושלים וחיפה, דבר המבטא נוכלות וערמומיות אשר באה לכסות ולהסתיר את מכירת הזכויות בנכס בהדר יוסף (כמדומני). ותודה שוב לקלטות של מר אבנר סטפק שהסב את תשומת ליבי למכירה על ידי ראשת המפלגה.
ועל -כן, עליה להיות מודחת מראשות המפלגה .
4- רק לאחרונה נתבקשה חברת נכסי בית ארלוזורוב להעביר חצי מיליון שקל לתשלום משכורות. וזאת בנוסף להעברה בעבר של שני מיליון ₪ לכיסוי וצמצום גירעונות של הבחירות האחרונות.
ותודה לאינפורמציה זו ולדו"ח "המשוכתב" והחסר של יו"ר המוסד לביקורת במפלגה.

ד- כשלון בחוסר ההבנה שסירוס כל "שומרי הסף" יגרור קריסה ומפולת של המפלגה ויגדיל את חוסר האמון של חברי המפלגה במוסדות השיפוטיים של המפלגה ותומכיה מבית ומחוץ. במקביל להתנהלות מפרת אמון ומעילה בתפקיד של שומרי סף אילו שלא לטובת מטרות המפלגה ותכליותיה, תוך "התערטלות" "והתמסרות" וחריגה מתיאור תפקידם על פי חוקת המפלגה. וחובת הזהירות, וחובת הנאמנות כלפי והמפלגה וטובתה ולא טובת האינטרסים של ראשת המפלגה. והתוצאה כיום היא בעוכריה של המפלגה ..
"לעולם הנאמנות היא לממלכה ולא למלך/כה" - למפלגה ולא לראשת המפלגה..

1- ועדת חוקה במקום לעסוק בתחום פעילותה החיוני והחשוב, הפכה ליו"ר ועדות לרפורמה במבנה המפלגה למרות שהיא נמצאת בניגוד עניינים וניגוד אינטרסים עם תפקידה השיפוטי ועד לעצם היום הזה לאחר יותר משנה לא הגישה שום מסקנות על רפורמה במבנה המפלגה ודרכים לשיקומה, למעט חוות דעת ל"כאורה" משפטית למה המפלגה לא צריכה מזכ"ל למפלגת העבודה.
טוב עשו צירי הוועידה שהוציאו לראשת המפלגה וליו"ר ועדת החוקה כרטיס אדום בוהק, שזו הייתה החלטה פוליטית מפלגתית בלתי סבירה בעליל ודחו את ההצעה בוועידת המפלגה.
2- היוועץ המשפטי למפלגה – אשר מקבל משכורת מהמפלגה, סבור ופועל כאלו הוא נמצא בפעילות "בשוק החופשי" ושעליו לשרת ולייצג מי שמשלם לו את המשכורת ואותו בלבד יש לייצג גם עם זה בניגוד לפסקי דין במחוזי, והתעלמות מהחלטות שיפוטיות אחרות ובניגוד לטובת המפלגה ולעתידה. יועץ משפטי שמשרת רק את ראשת מפלגת העבודה הוא ביטוי להפרת אמונים קלאסי בניגוד לחוקת המפלגה.
3- המוסד לבירור עתירות, הפועל תוך הפרת אימונים לחוקת המפלגה ומכפיף את המוסד השיפוטי לטובת ראשת המפלגה ומשתף פעולה עם ראשת המפלגה ונותן יד להדחה של עשרות דיינים ותיקים המשרתים אותו ואותנו לאורך שנים ונכנע למינוי של דיינים חדשים "ומטעם" ראשת המפלגה, רובם נשים (9 מתוך 14) איננו ראוי עוד להמשיך בתפקידו ופועל תוך הפרת אמונים ומעילה בתפקידו על פי חוקת המפלגה.
4- מינויים "מטעם" לתפקיד יו"ר המוסד לביקורת מפלגתית.
מינויים של מקורבים ואומרי הן, הם ביטוי לחוסר ביטחון ניהולי ממדרגה ראשונה ופשיטת רגל ערכית ומוסרית בצד חשש ופחד גדול מקבלת ביקורת תפקודית למי שמתיימרת להיאבק למען החוק והדמוקרטיה. "מינויים של אנשים המלאים בעצמם וחלולים בתוך תוכם, ,איננה משדרת חסינות וביטחון ואמון בצדקת הדרך.

תפקיד יו"ר המוסד לביקורת, (שבעבר עתרתי לשם כיננו) פועל תוך אי-הבנה של תפקידו על פי החוקה. הדברים נכונים לשני יו"ר המוסד לביקורת.
על- כן , עליה להיות מודחת מתפקידה.

ה- הכישלון בהערכות לבחירות המוניציפאליות שיתקיימו ב-אוקטובר 30-10-2023
1- קריסתה של המפלגה מעבר לכל הנאמר לעיל, בא גם לידי ביטוי בהערכות לבחירות המוניציפאליות באיחור רב וכפועל יוצא מחוסר משאבים לביצוע וסיוע לאנשי המפלגה "הרצים " או המתפקדים כחברי מועצה ברשויות המקומיות ברחבי הארץ.
2- מרבית בעלי התפקידים שמונו על ידי מרב מיכאלי התגלו בחוסר הבנתם ומקצועיותם והעדר ניסיון מפלגתי גם בתחום המוניציפאלי, שהחלו לעסוק בו על פי פרוטוקולים של הנהלת המפלגה. רק במרץ האחרון היה דיון ראשוני שנדחה לחודש מאי והקמת מטה מוניציפאלי התקבל רק בחודש האחרון. כשמחצית מחבריו אין להן שמץ של מושג לא בתקציב ולא בבחירות מוניציפאליות, למעט חברות וקירבה ליו"ר המפלגה (השמות ידועים ומצוטטים בפרוטוקול ישיבת הנהלת המפלגה).
3- בהעדר כספים לביצוע מערכת בחירות מוניציפליות עקב מצב כספי חמור ביותר, תזרים מזומנים שלילי וגרעון הולך וגדל, וחוסר יכולת לשלם משכורות, הומלץ כרגיל כברירת מחדל כביטוי לכישלונות ראשי המפלגה בעשורים האחרונים, ומרב ממשיכה את המסורת הנפסדת הזו, למכור עוד מנכסי המפלגה בכדי שיהיה כסף לבחירות אלו והמשמעויות לעדות זו של אמירות אלה נשמעו היטב בהקלטות של מר אבנר סטפק (המצויים בידי), אשר דיבר באופן כנה, המשקפות את היחס האינסטרומנטאלי של ראשת המפלגה ושלו לנכסי המפלגה "כמטבע עובר לסוחר".
4- הבחירות המוניציפאליות מעמידות את המפלגה בסיטואציה קשה מאוד שדוחפת את המפלגה למכירת נכסים כדי שיהיה כסף לבחירות (וגם לתשלום המשכורות), תוך הסתרה של מצבה הכספי החמור של המפלגה וכשידוע שאחרי כל מערכת בחירות מוניציפאליות המפלגה נשארת בגירעון של כמה מיליוני שקלים,
כלומר , מר אבנר סטפק בהקלטות שלו חושף את הצורך למכירת נכסים בשביל שיהיה כסף לבחירות המוניציפליות, והמסקנה הלוגית המתבקשת, שלאחר מכן יהיה צורך דחוף למכור עוד נכסים כדי לכסות את הגירעונות הצפויים והידועים מראש של הבחירות המוניציפליות, הבנתם!
ואלה חלק מהאנשים האחראיים והמובילים לניהול העניינים הכספיים של המפלגה וראו לאן הגענו!

מנהיגות אמיתית הייתה מודיעה כאן ועכשיו שמפלגת העבודה לא תשתתף בהצגה חסרת תוחלת ומצג שווא בהעדר משאבים לניהול מערכת בחירות מוניציפאליות שידוע שיגרמו לגירעונות צפויים של קרוב ל-4 מיליון ₪, על פי הניסיון בעבר אבל ברור שלא עסקינן במנהיגה, אלא בפוליטיקאית כושלת חסרת ניסיון ניהולי וחפה מכל השכלה אקדמאית בסיסית שיכלה לסייע בידה.
איפה המנהיגה שתקבל החלטה אמיצה שכזו. למרות שיש בה הודעה בכישלון?
ועל-כן חייבים להדיח את מרב מיכאלי.

המלצות הכרחיות ודרכים לשיקום המפלגה לאלתר

ונתחיל בשיקום במצבה הכספי של מפלגת העבודה.
* פיטוריו של מנכ"ל המפלגה - חיסכון כספי משמעותי והחזרתו של ערן חרמוני מזכ"ל המפלגה אשר מכיר היטב את המפלגה (הרי הוא מקבל גם את אותה משכורת) ויכול לסייע בשיקומה.
* הקמת "צוות מכלול לשיקום המפלגה", המתהווה והנרקם בשבועות האחרונים מקרב פעילים נאמנים ומוכשרים שיפעלו לצידו של המזכ"ל ושיש להחזיר לו את כל סמכויותיו כולל זכות חתימה על פי חוקת המפלגה ומעורבות מלאה בעניינה הכספיים של המפלגה עד לקיום בחירות לתפקיד זה, שיהיה מנוע מלהתמודד לתפקיד זה.
*
צמצום נוסף של מצבת כ"א בעובדי המפלגה ושניתן למצוא מתנדבים מקרב חברי מפלגה (עזיבתן הדרמטית של עו"ד דניאלה ושני שעשו עבודה מצוינת שיקפו כבר את מצבה הכספי).
*
העברה מתפקידם של כל שומרי הסף של המפלגה ומינויים רעננים וחדשים שיתנדבו למשימה ולתפקידים אלו כפי שבאו לידי ביטוי בסעיף ד' כשלון וסירוס כל שומרי הסף.
* הוצאה לפנסיה מוקדמת והחלפה של כוחות שיעסקו בארגון המפלגה ומוסדותיה.
* הפרדה מבנית של בעלי תפקידים הנגועים בניגוד עניינים וניגוד אינטרסים כמו:
מנהל אגף החברים והמתפקדים במפלגה שחייב להיות עובד בשכר של המפלגה ומחויב אך ורק לתקנות חברות והתפקדות, כיום היועץ המשפטי מנהל גם זירה זו על כל המשמעויות שבה.
* העסקת עובד בשכר הבקיא בניו מדיה לניהול אתר המפלגה ולא כחלטורה.

לסיכום

א- לאור כל הנאמר לעיל והפירוט הנדרש להבנת גודל הכישלון, המשבר והקריסה של המפלגה בכל אפיקי התחומים של פעילות המפלגה בהובלתה של מרב מיכאלי , חייבים להתניע את כל המהלכים הלגיטימיים והחוקיים העומדים לרשותנו להדיח אותה לאלתר.
ב- חוסר המודעות של מרב מיכאלי לכישלונה הטוטאלי והקולוסאלי והאחריות שלה לכך בהעדר הודאה על כישלונה זה, והיצמדותה "לקרנות המזבח" של המפלגה מחייבים לנקוט בכל הדרכים החוקיות העומדים לרשות חברי המפלגה הפעילים והנאמנים כדי להדיח אותה.
ג- זאת יש לדעת, שבבחירות האחרונות מרב מיכאלי סירבה בתוקף להתחבר למרצ ותקפה בבוטות את גנץ ולפיד וכעת שהיא נמצאת מתחת לאחוז החסימה, היא מצהירה מעל כל במה שהיא בעד חיבורים למרץ ולגנץ וממשיכה לתקוף את יאיר לפיד. ומוסיפה חטא על פשע ומחבלת לממשלת השינוי לחזור לשלטון ונשאלת השאלה את מי היא משרתת?
להתנהלות המזגזגת וההפכפכה של מרב מיכאלי וחוסר האומץ להודות על הכישלונות שלה בעבר והשינוי ב-180 מעלות יש רק פירושו אחד רצונה להמשיך ולאחוז בקרנות המזבח ולכן על כל הפעילים לנקוט בכל האמצעים הלגיטימיים והחוקיים על פי חוקת המפלגה וחוקי המדינה ולפעול להדחתה המיידית שכן היא לא תלך לבד ומעצמה.
*לא נגעתי בסוגיית חוקת המפלגה מאחר והיא מורכבת ואיננה נהירה לכל החברים.
* לא נגעתי באחריותם של חברי הכנסת - חברי הסיעה שמילאו פיהם מים, את החשבון הפוליטי הציבורי נעשה בעתיד.


בברכה

עזי נגר
מזכיר סניף גילה
טלפון 054-4601559
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
תאריך 16-6-2023

"העבודה. מפלגה ציונית, סוציאל דמוקרטית, בית מוגדר וברור מאז 1968"
אפרת רייטן, טוויטר 11.7.22

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

יצחק רבין - ידיעות אחרונות

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי