הזהות הפוליטית של מפלגת העבודה: חברתית, ביטחוניסטית, שוחרת שלום

Thank you for rating this article.

הזהות הפוליטית.

מפלגת העבודה היא מפלגה חברתית, ביטחוניסטית, שוחרת שלום.

חברתית. המפלגה דוגלת בערכי הסוציאל-דמוקרטיה. לפי ערכים אלה המדינה אחראית לרווחת כל אזרחיה. זו מדינת רווחה במודל שהנהיגו הממשלות הסוציאל דמוקרטיות בצפון אירופה. המיסוי הוא מתקדם, ויחסי לגודל ההכנסה: עשירים משלמים יותר ועניים משלמים פחות. אין הפרטה של שירותים חברתיים. כל האזרחים והאזרחיות נהנים משוויון מלא ללא הבדל.

ביטחון. המפלגה דוגלת בהבטחת ביטחונה של המדינה ואזרחיה כמשימה עליונה. ישראל חייבת להיות הכוח הצבאי החזק ביותר במרחב שבין הים הכספי לאוקיאנוס האטלנטי.

שלום. בהישען על עוצמתה של ישראל, המפלגה חותרת לכינון יחסי שלום ושיתוף כלכלי עם כל המדינות במרחב. את הסכסוך עם העם הפלשתינאי על ארץ ישראל יש לפתור אך ורק בדרכי שלום, על בסיס חלוקת השטח שבין הירדן לים לשתי מדינות. בארבע חמישיות מהשטח לערך מדינה יהודית ודמוקרטית, ועל כחמישית ממנו מדינה פלשתינאית, מפורזת ודמוקרטית. בין שתי המדינות ישררו יחסי שיתוף כלכלי ותיאום ביטחוני.

 

"העבודה הראשונה העומדת עתה לפני האנושות היא עבודה של חינוך עצמי חינוך מתוך עצם החיים מתוך עצם עבודת החיים חינוך בחיים של יצירה על ידי חיים של יצירה .... יסוד החינוך הזה איננו הכרת הזכות כי אם הכרת האחריות ... האחריות והיצירה הן מותר האדמה מיתר בעלי החיים. ליצור ודע רק האדם ורק האדם יודע את טעם היצירה את שמחת היצירה ואת אורה העליון. וכן רק האדם המכיר והמשיג את איחודו המוחלט עם החיים והעולם מכיר ומשיג את אחריותו לכל החיים והעולם ... עצם רגש האחריות ... מעמידה את החיים האנושיים על יסוד של יצירה ושל חירות עליונה"
א.ד. גורדון, האדם והטבע עמוד 313-314

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

יצחק רבין - 2018 א

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי