עדכון על פעילות נעמה לזימי למען תושבי עוטף עזה

Thank you for rating this article.

חברות וחברי המפלגה היקרים,
אנחנו עוברים תקופה קשה מאוד. הקשה שישראל ידעה. הן ברמה האישית, כאשר כמעט כל אחד מאיתנו מכיר מישהו שנרצח או נפל בטבח הנורא, והן כאומה הכואבת את אסונה. ברמה הלאומית התגלה עם ישראל במלוא גדולתו, אך גם חוסר התפקוד של המערכות הציבוריות במדינה. לצערי, גם אני איבדתי בן משפחה, דור לזימי, ששירת בגדוד 13, שנלחם במחבלים שחדרו לבסיס ונפל בהגנה על הארץ. בשבועיים האלה הגעתי ללא מעט הלוויות וניחומי אבלים, וליבי נשבר מחדש עם כל מפגש של משפחה שאיבדה עולם ומלואו. שמעתי אין ספור סיפורי גבורה. איבדנו את טובי הארץ הזו.

לצד האסון הנורא ובצל המלחמה, אנחנו גם מתמלאים בתקוה וגאווה גדולה לנוכח ההירתמות המדהימה של עם ישראל בכל רחבי הארץ, ועבור כל מי שצריך. בשבועיים האחרונים הסתובבתי בכל הארץ, אצל מפונים וניצולים ובין מיזמים שונים, בים המלח, מצפה רמון, אילת, כפר המכביה, רהט ועוד. ראיתי מספר גדול של חמ"לים מדהימים שמקבלחם פניות ובקשות ומזרימים ציוד, אוכל ובגדים למפונים ולחיילים. ראיתי מרכזי איסוף תרומות, שמגייסים מיליוני שקלים לרכש וציוד ומסייעים לאזרחים לעבור את התקופה הזו.
למרות שאנו רואים בימים אלה את החברה האזרחית במלא תפארתה, את מאות אלפי אנשים שפועלים יום יום במרץ ובהתנדבות לטובת כך שנעבור בצורה המיטבית את התקופה הזו, אל לנו לשכוח כי מדובר גם באזלת ידה של המדינה. במדינה מתוקנת, עם מדינת רווחה מתפקדת וכלכלה הוגנת, היינו רואים לקיחת אחריות מלאה של המדינה על כל מי שנפגע וזקוק לסיוע, מבריאות הנפש ותמיכה סוציאלית ועד למוכנות העורף בעת חירום.

על כן, בתקופה הזאת אני עובדת ביתר שאת ומסביב לשעון למענכם. פעלנו רבות בשבועיים הללו לשיקום מערך רח"ל (רשות הישורת הלאומית), שאחראית על שיכון המפונים בבתי המלון. נלחמנו כדי שיתקצבו ושלכל מי שמפונה יהיה מקום ראוי לשהות בו לתקופת המלחמה. בימים האחרונים אנחנו פועלים גם לעיבוי מערך בריאות הנפש, שקורס לנגד עינינו.
בנוסף, נלחמנו בוועדת כספים כנגד העברת הכספים הקואליציוניים, ודרשנו להקפיא באופן מיידי את העברתם. לא ייתכן שבתקופה זו, בה נדרש כסף רב למאמץ שיקום הנזקים מהמלחמה והטבח, יעברו כספים פוליטיים מיותרים וסקטוריאליים למקורבים ומוסדות מפלגתיים. משרדי האוצר והחינוך הצטרפו לעמדתנו ודרשו גם הם להפסיק את העברת הכספים הללו. אני אמשיך לדרוש מעל כל במה הכרזה רשמית של שר האוצר על הקפאת אותם כספים.
מוזמנים לצפות בדברים שאמרתי בוועדת הכספים >>> https://fb.watch/nO7cblpzwa/?mibextid=qC1gEa

נעמה לזימי
נעמה לזימי

בנוסף, בעקבות מספר פניות שקיבלנו פנינו למשרד התרבות בקריאה למציאת מתווה פיצוי ותגמול עבור אמנים וזמרים. האמנים והזמרים שעושים עבודת קודש בכל רחבי הארץ, הפסידו מאות אלפי שקלים בשל הופעות ואירועים שבוטלו, אך בכל זאת ממשיכים לרומם את הרוח הלאומית ולחרוש את הארץ בהתנדבות. מן הראוי למצוא לכך פתרון. בנוסף, פנינו למשרד האוצר בדרישה לעצירת ההקלות ביבוא, וקראנו למצוא מנגנון פיצוי למשקים החקלאיים במקרה של צרך ביבוא. לא יכול להיות שברגעים הכי קשים ננטוש את החקלאות המקומית. עוד פנינו למשרד החינוך בנוגע למפעלי ההזנה, שהם מנגנונים שמבטיחים בטחון תזונתי לאלפי ילדים במצוקה וסגורים כעת. כולנו תקווה שישמע קולנו והנושא יטופל.
לבסוף, אתמול החתמתי 25 חברי כנסת על קריאה לממשלה להכריז על יום אבל לאומי ביום השלושים ליום הטבח. זה יהיה יום בו נוכל כולנו להתייחד עם זכר הנרצחים והנופלים, ולתת להם כבוד אחרון. כולי תקווה כי הממשלה תצטרף אלינו ותאשר את דרישתנו.
חברי וחברות מפלגה יקרים. קודם כל אני שולחת חיבוק חם ומאחלת לכולנו שנדע ימים טובים יותר, שחיילינו יחזרו בשלום, שנהיה מאוחדים כעם ושנלמד ונצמח מהאירוע הנורא הזה, נרים ראשנו בשעה הקשה הזו, נתקן ונרפא. עם ישראל חי! אנחנו ננצח.

"מוזר בעיני שהציבור הישראלי לא שואל למחיר המלחמה, אבל מאוד מחולק, סוער וגעש לגבי מחיר השלום"
יצחק בן-אהרון, ילד לא רצוי - ביוגרפיה, 2003

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

יצחק רבין - 2018 א

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי