סקר הפריימריז הגדול

להצבעה

מי יהיה יו״ר העבודה?

הצביעו | השפיעו

אפרת רייטן: לא אגיש מועמדות לראשות מפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

החלטתי שלא להגיש מועמדות לראשות מפלגת העבודה בפריימריז הקרובים וזו אינה העת לעימותים פנימיים ולקרבות מיותרים בתוך המחנה - הצטרפתי למפלגת העבודה כי אני רואה בה בית חברתי, ערכי ומדיני.

===

מרגע שפורסם כי במפלגת העבודה תתקיימנה בחירות לראשות המפלגה אני נשאלת מדי יום – האם בכוונתי להתמודד.

אני מבקשת להודות לכל המבקשים והמפצירים בי להתמודד. פוליטיקה היא לעיתים קרובות עסק ציני, אך במקרה הזה אני מודה שזה מחזק ותומך בי להמשיך ולפעול בדרך שלי, על פי צו מצפוני.

לאחר מחשבה רבה ומתוך תחושת אחריות, החלטתי שלא להגיש מועמדות לראשות מפלגת העבודה בפריימריז הקרובים.

ראשית, כי זו אינה העת לכל סוג של עימותים פנימיים ולקרבות מיותרים בתוך המחנה. בזמן שאנחנו מתקוטטים, אחרים מחריבים את המדינה, מבפנים ומבחוץ.
לא אתן ידי לכך. להפך, עלינו לעבוד יחד, לחשוב על דרכי הובלה שונות שמביאות בחשבון את השבר העמוק בחברה ובהנהגה, את טראומת השלטון ואת לקחי הכישלונות.
זה המסר שהעברתי בכל במה אפשרית וגם בשיחות ובפגישות הרבות שקיימתי עם נציגים שונים במחנה ובקרב מועמדים להנהגה. הבעתי את דאגתי ועמדתי נגד המתקפות האישיות, נגד ההכפשות ונגד קרבות האגו. עשינו את זה, וזה נכשל. הגיעה העת לבגרות ולמנהיגות, הגיע הזמן לשנות גישה.

שנית, כנבחרת ציבור אני מבקשת להיות קרוב ככל הניתן לאזרחים. להיות בכאב ובשכול. עם משפחות החטופים, עם המפונים בצפון ובדרום ולשמוע את מצוקותיהם. להבין ולקחת איתי הביתה כל יום את המשא הכבד של האובדן, הפצעים וההתמודדות.
וכן, גם היותי אמא ללוחם חוד בעזה. הדאגה המתמדת והלילות ללא השינה, בפרט כשהממשלה ששולחת אותו היא זו שאינני סומכת עליה ועל העומד בראשה.
זו העת להשקיע את כל המאמצים בהחלפת ממשלת ה-7.10 כדי להתחיל את תהליך ההחלמה של החברה, איחוי השברים ותחילתו של עידן חדש. עידן שבו הראויים ינהיגו. עידן ללא הקיצוניים, ואני רתומה לכך בכל מאודי.

האתגר שמוטל עלינו איננו פשוט כלל וכלל.
בדיוק כמו לפני כשלוש שנים כשנכנסתי לפוליטיקה, כך גם היום אני מחויבת לחלוטין להמשיך במלא הכוח למען שיקום אזרחי של כלל מדינת ישראל, מוסדותיה ואיכות הנהגתה. בניקיון כפיים וביתר שאת לאיחוד השורות ועשייה מתוך הפוליטיקה וצמתי קבלת ההחלטות.

כך אעשה גם בהמשך דרכי הפוליטית.

אין ולא תהיה תקומה מבלי שפוליטיקאים יבינו את אחריותם הציבורית והאישית לביסוס וקביעת הנורמות של ישראל ולחיבור מחדש של כלל חלקי החברה.

הצטרפתי למפלגת העבודה כי אני רואה בה בית חברתי, ערכי ומדיני. מפלגה שמאמינה כי החוסן הכלכלי והלכידות החברתית הם מרכיבים חשובים בביטחון הלאומי, לא פחות מעוצמה צבאית.
כולי תקווה כי היא תמשיך להיות כזו גם בהנהגה החדשה.

שוחחתי רבות בתקופה האחרונה עם יאיר גולן ואני רוחשת לו הערכה רבה. מאחלת לו בהצלחה. מברכת גם את המועמדים הנוספים שבחרו להתמודד.

כיו"ר סיעת העבודה יש לי עוד הרבה מה לעשות למען המדינה והחברה.

===

מעמוד הטוויטר של אפרת רייטן

"אין הסוציאליות באה לבטל את הלאומים או להכניעם או להטמיעם, כי אם להביא חרות לכל עם ולהשכין צדק בין עם ועם"
ברל כצנלסון, אחד במאי תרצ"ד

הרשמה לעדכונים

סקר הפריימריז 2024

להצבעה

הסקר הגדול של המתמודדים ליו״ר

הצביעו | השפיעו

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

מצב מפקד

חברי.ות מפלגה פעילים: כ-42,576
לנתונים המלאים | התפקדות

העבודה בסקרים

נכון לתאריך 19.5.24, העבודה-מרצ עם 8 מנדטים (בראשות יאיר גולן), מרצ 4 והעבודה 0 מנדטים.
למעקב סקרים

יצחק רבין - 2014 C

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי