עובדי הוראה או עבדי הוראה

Thank you for rating this article.

במערכת הבחירות האחרונה לכנסת הצליחה מפלגת העבודה להעמיד על סדר היום את הנושאים החברתיים. למרבה הצער, כגודל הציפיות אנו עומדים היום בפני מפולת האכזבות.

מכת עבדי(!!!) קבלן (זה לא שיבוש לשוני – עבדי ולא עובדי קבלן) חדרה גם למערכת החינוך. במחוז תל-אביב עובדים כ-2000 עבדי קבלן  המשולבים במערכת ההוראה. במחוז ירושלים יש עוד כ-1500 עבדי קבלן  ועוד כמה מאות ברחבי הארץ. מדובר בקרנות ובעמותות המעסיקות מורים ללא תנאים סוציאליים תמורת 25 עד 35 שקלים לשעה. מעטים משתכרים כ-40 שקל לשעת עבודה ורק במקרים יוצא דופן מדובר ב-50 שקל. חלק גדול של המועסקים משתלב במערכת השעות של בתי הספר.עבודתם של עבדים אלו נכנסת לקטגוריה של חוגי העשרה במדעים, לשון , מתמטיקה, מחשבים, תנועה, אומנות ועוד.

לצערנו, אנחנו עוברים לסדר היום כאשר במערכת החינוך יש כיום כ-4000 מועסקים , שאינם מקבלים משכורת בחודשי הקיץ, אין להם קרן פנסיה, אין להם דמי מחלה והם מקבלים את שכרם רק על פי חישוב השעות שלימדו בפועל.

הפצע הסרטני של עבדי(!!!) הוראה המשולבים במערכת החינוך התפשט לממדיו ההרסניים בתקופה כהונתה של לימור ליבנת כשרת החינוך ורונית תירוש כמנהלת המשרד.

לימור ליבנת ונורית תירוש ניצחו על מערכת הפיטורים של מורים. מכל תלמיד בישראל הופחתו שעות הוראה יקרות. את החלל הזה הצליחו למלא התארגנויות פרטיות , המבוססות על חישובים עסקיים של הפקת רווחים ולא של חישובים פדגוגיים.

קשה לקבל את העובדה המכאיבה , שבנגע הסרטני הזה  לא טפלה שרת החינוך יולי תמיר.

קשה לקבל ששני ארגוני המורים אינם מעלים את הנושא של שילוב עבדי הוראה באמצעות הקרנות והעמותות, שהן למעשה כיסוי לתופעה של חברות קבלניות.

לתופעה של עבדי הוראה יש להתיחס בשני מישורים.

א – במישוריות הפדגוגית. הפיקוח היחיד על הכשרתם של אותם עובדים והתאמתם למערכת החינוכית נתון בידי ראשי הקרנות, ששיקוליהם  מעוגנים בשיקולים כספיים .

ב – במישוריות המוסרית-ערכית . המערכת מעסיקה שני סוגי עובדים. כשלסוג אחד נמנים  עובדי הוראה ללא תנאים סוציאליים ובשכר ירוד , כאשר מהיום למחר ניתן לפטרם.

המצמרר בכל הנושא העגום , שמשרד החינוך מממן חלק לא מבוטל מהכספים העומדים לרשות אותן קרנות ועמותות.

לי אישית קשה לקבל שבמאבק הצודק, שמנהלים ארגוני המורים על שכר הוגן למורים, לא בא לידי ביטוי אפילו ברמז העוול שנעשה למועסקים הרבים באמצעות הקרנות והעמותות , ששולבו בשנים האחרונות במערכת החינוך. תופעה שהיא תעודת עניות ופשיטת רגל מוסרית וערכית של מערכת החינוך בישראל.

יולי תמיר, לתשומת לבך ולטיפולך. חלפה שנה מיום שנבחרת לתפקיד שרת החינוך והנגע הממאיר של  עבדי הוראה רק מתפשט.

"אנחנו הבית של כל יהודי בעולם אנחנו המקלט אנחנו גם האחריות"
יצחק רבין, מתוך נאום בקונגרס הציוני בירושלים (ה-3 בפברואר 1992)

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2018 א

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי