חזון מפלגת "עבודה" כמפלגה סוציאל דמוקרטית ה י ו ם

Thank you for rating this article.

חזון יכול, ואולי צריך, להיות גדול מהחיים אך הוא אינו מחוץ לחיים.

כ ל סקרי דעת הקהל אשר בוצעו בזמן האחרון מצביעים על תחזית ל 5 עד 6 מנדטים של מפלגת "עבודה" בכנסת הבאה עם סבירות לירידה אל מתחת ל-"אחוז החסימה".

המשמעות היא מחיקת המפלגה מהמפה הפוליטית. לנו הגימלאים וכן לחלשי החברה מצב זה יהא אסון כבד כיוון ש-"עבודה" הינה המגן היחידי שלנו בכנסת. רצוננו שהכל ידעו כי אנו הגימלאים לא נקבל בשוויון נפש את א פ ש ר ו ת אובדנה של מפלגת "עבודה".

להצלת מפלגה מהאסון הקרב ובאצריך ח ז ו ן וצריך מ נ ה י ג שיוביל להגשמת החזון.

שתיים הן ה "כנפיים" שרק בתנופתן ה מ ת ו א מ ת ממריאה מפלגה פוליטית:

האחת החזון החברתי – כלכלי

השניה החזון הבטחוני – מדיני

בהצעתי המוגשת להלן אציג בפירוט את הצעתי בנושאי "החזון החברתי כלכלי".

ו ז א ת כיוון שכנובע מהשכלתי ונסיוני יש לי בקיאות רבה יותר בנושאים אלה.

בנושאים הבטחוניים – מדיניים אני מתקרב, לדעתו של אהוד ברק האמורה להלן. מצערת מ א ד העובדה ש-"עקרונות הסכם השלום" לא נדונו במוסדות המפלגה ולא הוצגו לצבור בשם המפלגה, א ל א רק כדעה אישית של אהוד.

"עקרונות הסכם השלום"

על פי העיתונאי ארי שביט ששמע מאהוד ברק ("הארץ" מ 1.9.10)

"... שתי מדינות לשני עמים. סיום הסכסוך וקץ לתביעות העתידיות. סימון גבול בתוך ארץ ישראל, כשבתוכו רוב יהודי מוצק לדורות ומעברו האחר מדינה פלסטינית מפורזת אך בעלת חיות פוליטית כלכלית וטריטוריאלית. שימור גושי ההתיישבות בידינו . החזרת ההתנחלויות המבודדות אל תוך הגושים או אל תוך ישראל. פתרון בעיית הפליטים בתוך המדינה הפלסטינית או באמצעות שיקום בעולם ..."

" ... ירושלים המערבית ו-12 השכונות היהודיות שבהן כמאתיים אלף תושבים – ש ל נ ו, השכונות הערביות שבהן חיים קרוב לרבע מליון פלסטינים – ש ל ה ם"

"בעיר העתיקה , בהר הזיתים ובעיר דוד – משטר מיוחד וסידורים מוסכמים...."

".... יש צורך בנוכחות ארוכת שנים בבקעת הירדן , בסידורים טכנולוגיים ובביצור גושי ההתישבות"

"העבודה" מפלגה ציונית – סוציאל - דמוקרטית

"אבני דרך" על שביל עתיק

שתיים הן התיאוריות חברתיות - כלכליות הראשיות המתנגשות חזיתית במערכת הפוליטית בארץ, והשלישית ש-"רוכבת" על שתיהן.

הראשונההסוציאל - דמוקרטיה של י מ י נ ו, ש-"עבודה" אמורה להיות"נושאת הדגל" שלה.

השנייה- הקפיטליזם הדורסני (חזירי) של מפלגות"הליכוד" ו "קדימה". קפיטליזם האומר: "על המדינה להפוך משחקן המספק שרותיםלרגולטור המנסח כללי משחק לשוק החופשי "( הועתק מחוק ההסדרים לתקציב 2009). זה הוא קפיטליזם הנשען על תיאוריה שמביאה חורבן על חסכונות העובדים ופוגעת בחלשי החברה ובגימלאים לטובת עשירי "השוק החופשי חופשי". מתעלמת מהמסקנות הנובעות מכשלון הקפיטליזם האמריקאי ושל הטייקונים מובילי היוזמה "החופשית חופשית"כגון: לבייב, עופר ואחרים.

השלישית הפרזיטיות של החרדים , המתוארת היטב בספר משלי פרק ל' 15: "לעלוקה שתי בנות : הב הב . שלוש הנה לא תשבענה ארבע לא אמרו הון"

הסוציאל – דמוקרטיה של ימינו

שאני מציע כי תהא דרכה של "העבודה","החזון" על רגל אחת" -

חברה: מחויבות  ה ד ד י ת  בין "המדינה" ל"אזרח"

ב ה ב ד ל מהמדיניות בתקופת החלוציות שבה התורה החברתית אמרה: עבוד ותרום לחברה כיכולתך וקבל ממנה לפי צרכיך. המדיניות שאני מציעה י ו ם היא:

א. עבוד ותרום לחברה ולמדינה כיכולתך וקבל ממנה כיכולתה לתת לך.

ב. פעל כיכולתך לביטול היניקה הפראית של האוכלוסיות הפרזיטיות.

מחוייבות המדינה לאזרחיה

מתן "שרותי מדינה"ע"י המדינה:

*** חינוךהשכלה, בריאות,רווחה,סעוד וכד' ...

*** בטחון לעת שלום ובעת מלחמה: בטחון אישי (משטרה) בטחון לאומי(צבא)

*** מתן קצבאות, מקצבת זקנה שהיא חסכון אישי ועד קצבאות סוציאליות שונות וכו'...

וכל זאת על פי עקרונות אוניברסליים של "זכויות הפרט" לקבלת שרותים אלה מהמדינה כאשר הבצוע אמור להיות במינון, עוצמה ויעילות נאותים." הנתינה" ע"י המדינה חייבת להיות צודקת מבחינה חברתית.

מחוייבות האזרח לחברה ולמדינה

** "עבוד ותרום לחברה ולמדינה כפי יכולתך, השכלתך וכישוריך"

** כפי יכולתך:

*** באופן מודע ואחראי

*** לפי כישוריך והשכלתך

*** תרום למדינה , לחברה ולקהילתך ע"י שרות בצבא, שרות לאומי/ קהילתי, סיוע לנזקקים וכד' ...

כלכלה: מעורבות מידתית של הממשלה במשק

א. תוצאת המדיניות של "מעורבות מ י ד ת י ת" של הממשלה במשק תהא כלכלה איתנה שתאפשר ג ם השקעות ג ם תיקצוב נכון לבטחון ו ג ם תיקצוב נאות וראוי של המטרות "החברתיות".

ב. קיום "שולחן עגול" שסביבו: הממשלה, המעסיקים וההסתדרות

ג. מדיניות ביטול ההעדפה התקציבית לאוכלוסיות הפרזיטיות

ד ב ר י  ה ס ב ר

חברה

מחוייבות המדינה "לתת" לאזרחיה

1. בבסיס האידיאולוגיה החברתית של מפלגת העבודה קיימת ה "מוסכמה" בדבר מחוייבות הדדית בין המדינה לאזרחיה , וכן מהות "סדר העדיפויות" בחלוקת המשאבים הלאומיים לנושאים השונים כנ"ל.

2. הגורמים המשפיעים על מ י ד ת ה י כ ו ל ת של המדינה "לתת" לאזרחיה כאשר הינם משולבים ה ד ד י ת הם:

*** האידיאולוגיה החברתית

*** תוצאת הפעילות הכלכלית

*** השפעת גורמי בטחון וכן גורמים חיצוניים

*** מידת היניקה הפראית של האוכלוסיות הפרזיטיות

החרדים - אוכלוסיה פרזיטית

המצב העובדתי הוא כי בעוד שנתיים שלוש ילדי האוכלוסיות החרדית וערבית יהיו 50% מאוכלוסיית כיתות א' בכל רחבי הארץ . לתהליך זה בוודאי שתהא השפעה מרחיקת לכת גם על מספר קטן והולך של המתגייסים לצבא , על כל הנובע מכך , ולא פחות משמעותי הוא ההשפעה שתהא על מספר החרדים והערבים בכנסת. וד"ל ...

וכבר נשמעים קולות רמים ל ה ת נ ו ת את "זכות ההצבעה" לכנסת, ועוד כמה "זכויות" כלכליות וחברתיות, בשרות בצבא, או בשרות לאומי, או בשרות קהילתי. וזאת ביחד עם חובת "לימודי הליבה" בכל בתי הספר.

כמו כן קיימת הערכה כי יתחולל מרד של "המפרנסים", יהודים וערבים גם יחד, כנגדהחרדים הגוזלים את לחמם.

ל מ ר ו תהפחד התהומי של הפוליטיקאים מכל המפלגות הציוניות לעסוק בנושא מורכב זה הרי שאני סבור כי "העבודה" חייבת להתייחס לנושא כדחוף, מסוכן ורגיש.

וקצת אינפורמציה בדבר קצב הגידול של המיגזר החרדי:

בשנת 1980 היו ילדי כתה א' של מיגזר זה 4.9% מס"ה ילדי כתה א' היהודיים. בשנת 1990 - 6.3%בשנת 2000 19.4%ובשנת 2008 24.5%. ילדים אלה מתוכננים , ע"י הוריהם ומנהיגיהם , להמשיך להיות פרזיטים כל חייהם ולכן אינם דואגים כי ילדיהם יצויידו ב "ארגז כלים" של ידע ומיומנויות בתחומים רבים. המשמעות היא כי החלק של "המפרנסים" באוכלוסיה , שילך ויקטן , אמור לשאת על גבו את אוכלוסיית הפרזיטים שתלך ותגדל . הפרזיטים הרי א י נ ם מתכננים לבנות את בתיהם לפרנס את משפחותיהם הגדולות מאד , ולשרת בצבא אלא רוצים להשתלט עלינו ועל אורח חיינו ולאכול את לחמנו. וד"ל ...

כלכלה

ב נ י ג ו ד לחסידי הכלכלה "החופשית חופשית" הטוענים כי : "על המדינה להפוך משחקן המספק שרותים לרגולטור המנסח כללימשחק לשוק החופשי".

אני טוען למעורבות מ י ד ת י ת של הממשלה במשק שמשמעותה היא משק תחרותיב י ח ד עם עידוד כספיוארגוני ליזמים המשקיעים ומפתחים ויוצרים מקומות עבודה.

*** סיוע ממשלתי י ז ו ם, בעיקר ע"י "ערבות מדינה", ליזמים גדולים וקטנים ב כ ד י שישקיעו כאן בארץ, במקום בחו"ל, וייצרו מקומותעבודהכאן בארץ.

*** השקעות ביצירת "הון אנושי"

*** השקעות של יזמים פרטיים לפי יוזמתם

*** השקעות מדינה בתשתית פיזית כגון כבישים מסילות ברזל וכד'

*** הסיוע הממשלתי להשקעות , שיינתן לפי המלצת משרדים רלוונטיים , יהא ע"י הלוואות בנקאיות בגובה 80% מההשקעה

*** הסיוע הממשלתי לנושאי "הון חוזר" לייצור השוטף יינתן ישירות ע"י הבנקים

*** תסובסד ב 50% הרבית הבנקאית להלוואות המיועדות להשקעות ולהון חוזר

*** ליזם המשקיע תינתן ערבות מדינהבגובה 70%מההלוואה הבנקאית

*** תינתן ערבות מדינהגם ליזם הזקוק להון חוזר לייצור השוטף

ובכן, "מי הנהנה" ממדיניות "המעורבות המידתית" הנ"ל?

א. יזמי ההשקעות במשק.

ב. פיתוח התשתיות כגון: חשמל, רכבת, כבישים וכד'

ג. צרכני ההון החוזר לייצור השוטף

ד. כל נזקקי התקציבים "החברתיים"

ה. הביטחון

ו. העובדים , כנובע מהימנעות אבטלה

ז. הבנקים , שבדרך המוצעת גם יימנעו מהפסדים בחו"ל וגם יקבלו בטוחות נאותות

ח. השוק המקומי שייהנה מעליה ברמת הוצאותיהם של כל "הנהנים" הנ"ל.

"מדיניות ישראל צריכה לקרב את השלום. יש רק שתי אלטרנטיבות, שלום והשמדת ישראל"
דוד בן-גוריון, מוקד 1970

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2014

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי