נשים במפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

רציתי לספר לכם על הבחירות האחרונות למשרות בהנהגת נעמת ומה שקרה אחר כך עקב הניהול הכושל.

אני ארזה וייסר חברת מפלגת העבודה בערך מיום שנולדתי ואולי עוד לפני. גם הורי ואחי וסבי היו חברים במפלגה בסניף גבעתיים. מזכיר סניף גבעתיים הוא הח' ארבל שנושא בתפקיד הרבה מידי זמן ולכן ‚ הסניף במצב קשה. אחד מהסניפים הטובים של המפלגה בארץ בסכנת קריסה מיידית אם לא תהיה התערבות ובחירת מוסדות בהקדם.

כל חיי הבוגרים הייתי פעילה גם בהסתדרות ובנעמת. בבחירות של 2002 התמודדתי בראש רשימת העבודה במרחב גבעתיים ובקעת אונו לנעמת. הבחירות היו קשות ואכלנו מרורים מע. פרץ ולהקתו. כמעט בכל הסניפים במרחב לא זכיתי לקבל עזרה. כולם היו ניטרליים או שעבדו עבור רשימת עוז. בכל מקרה‚ בגבעתיים זכיתי לניצחון מוחץוברור ואילו באור יהודה‚ שם לא היו לנו אפילו משקיפים בקלפיות לא קיבלתי קול אחד כך שהייתה בסביבות 20 אחוז בלבד.

המשכתי פעילותי בהתנדבות בנעמת והייתי חברה במוסדות כמו ועדת כספים ועדת מעקבוביקורת שלא כל כך פעלה עקב יו"ר שלא רצתה לבקר יותר מידי‚ אבל עשיתי כל שאני יודעת על מנת לתרום ולסייע.

בחודש אוקטובר 2006‚ לאחר שנתיים וחצי של התכתשויות בבתי משפט‚ התקיימו בחירותלשלוש משרות בהנהגת נעמת. הגשתי מועמדות.ניהלתי מערכת בחירות הוגנת וענייניתוהכל על חשבוני מכספי האישי ומביתי. ההוצאות שלי היו למעלה מחמשת אלפים שקלים.

הגוף הבוחר הוא חברות נעמת שהן חברות מרכז בכל הארץ. היו קשיים להגיע לכולן וכןבעיות טכניות כגון מניעת השתתפותן של אלו שהיו פעם ברשימה של ע. פרץ. לאורך כלהדרך היו ויכוחים וערעורים‚ על דרך הבחירה‚ על הרכב הגוף הבוחר ולבסוף התקיימו הבחירות ב-19 לאוקטובר כאשר 5 מתמודדות על 3 משרות. אחת מהמתמודדות היתה גב' איטה עטיה שנתמכה ע"י כל המערכת‚ כולל המזכ"ל והיו"ר ע. פרץ וכל המנגנון. במקוםהראשון זכתה אורלי ביטי‚ במקום השני - אדית אבוד ואילו איטה ואנוכי קיבלנו אותומספר קולות. ואז‚ בשיא ההלם והמהומה‚ החליטו על הגרלה‚ איטה הוציאה מהכוס שהוגשה לה ע"י דודו פדות את הפתק הזוכה. ניסיתי לערער על ההגרלה‚ אך הסתבר שאין מה לעשות וכך מתנהלת הדמוקרטיה במפלגה ואז ויתרתי על כל טיעוני וציפיתי לכניסתה של הגב' עטיה לתפקיד.

אורלי ואדית נכנסו תוך שבועיים לתפקידים ואילו למרבה התדהמה‚ המשרה השלישית לאאוישה עד עצם היום הזה‚ כמעט שנתיים מיום הבחירות. הרגשתי מרומה וזועמת ואני מאמינה שעוד חברות רבות חשות כמוני. כתבתי מכתבים ועתירות אין ספור בקשר לאיאיוש המשרה. הרי אם לא התכוונו לאיישה‚ אזי מדוע גרמו לנו להתמודד ולבזבז אלפישקלים. בכל מקרה‚ עקב כעסי הרב‚ בבחירות האחרונות שהתקיימו בגבעתיים לראשות העיר לא עזרתי לאיריס אברהם‚ המועמדת של צוות ההתערבות. היא כמובן‚ לא זכתה ולא בגללי) ואז החל מסע נקמה אישי נגדי. מזכיר הסניף החליט לסלק אותי מהמפלגה. הואכתב מכתבים שלא התאימו בדיוק לחוקת המפלגה‚ אך כל ערעורי לא עזרו והמוסד לברורעתירות התנהל נגדי. לא תמיד הכל היה תקין‚ אבל הבנתי את העניין. בכל מקרה‚ לפני שהצליח לקבל אישור להעיף אותי מהמפלגה‚ כבר נעשו פעולות להעיף אותי מנעמתולמרות ההחלטה על צילום מצב קיים‚ שמי הופיע ברשימה במקום ה-21 כאשר שמה של זושהיתה במקום השני‚ עבר למקום הראשון. שתבינו‚ כל זאת לפני שזרקו אותי מהמפלגה.

בכל מקרה בסופו של דבר הוציאו נגדי צווי מניעה כדי שלא אוכל להצביע ליו"ר.

בסיבוב הראשון-טופל העניין על ידי עורכי דין והצבעתי ואילו בסיבוב השני נעשהמעשה חמור יותר‚ מחקו את שמי בעט מספר הבוחרים. הדבר הוא כנראה פלילי ועורכי הדין המליצו שאפנה בתלונה למשטרה. אין לי חשק לעסוק בכך‚ מכיון שאם כך נראית הדמוקרטיה של מפלגת העבודה‚ לא מתאים לי להיות שם. אני היום לא רוצה להיות חברה במפלגה הזאת ובכל מקרה‚ חברות נעמת‚ דעו לכן שבמסגרת ההסכם עם ע. פרץ‚ קיבלנו 3 משרות בהנהגת נעמת ועד היום אויישו רק שתיים למרות שעברו מאז כבר כמעט שנתיים.

אני קוראת לכל חברות נעמת להרים קול צעקה ולבדוק את מעורבותן של גב' אסתר ביתןוגב' חנה בן דוד ב"עסקה" הנואלת. חנה בן דוד לא נבחרה להיות יו"ר הסיעה.תדאגושיהיו בחירות לתפקיד. כמו-כן‚ א. ביתן כבר מידי הרבה זמן מנהלת את נשים בעבודה והגיע הזמן גם לתפקיד זה לבחור מישהי ראויה. כמו-כן‚ תדעו שגם המזכ"ל מעורב בכל הבלגן כי זאת ש"זכתה" במקום השלישי יחד איתי היא המועמדת המועדפת שלו והוא וכל צוותו מאד השתדלו שהיא תיבחר למקום הראשון וכל המהומה נוצרה עקב התיסכול שקיבלה אותו מספר קולות כמוני. אבל השאלה הנשאלת היום‚ היא מדוע מי שנלחמה כל כך קשהלהגיע להנהגת נעמת‚ עד היום לא איישה את המשרה וגם אף אחד לא קבע מתי צריךסופסוף לאייש את המשרה.

בכל מקרה‚ תיראו מה קרה לשמעון פרס ולדליה איציק מאז שעזבו את המפלגה הזאת‚כנראה שגם אני עכשיו אתחיל להגיע למקומות שאני ראויה להם ואף אחד לא יצליח יותר לחסום ולעצור אות בשיטות שלא מביישות את המאפיה.רק שתבינו שאני האדם היחידשקיבל מכתב הדחה מהמפלגה עקב כשלונה הצורב בבחירות לראשות העיר בגבעתיים‚ זאתאומרת שאני סופר וומן ושאני מחליטה מי יהיה פה ראש העיר ואני גם החלטתי מי יהיהיו"ר המפלגה כי עבדתי מאד קשה כדי שברק ינצח ואילו מזכיר הסניף ואיריס אברהםואפילו ראש העיר היוצא‚ אפי שטנצלר‚ עבדו מאד קשה כדי להביא לנצחונו של איילוןוטוב שלא הצליחו...אז אני מאד גאה במה שאני מצליחה לעשות כשמעצבנים אותי. והכיחשוב שברק נבחר ושפרס נבחר ואולי סופסוף מדינת ישראל תיזכה להנהגה שתוביל אותה קדימה.

"אין הצבא קובע על דעת עצמו אפילו את מבנהו סדריו וקווי פעולתו ... ארגון הצבא ועיצוב דמותו כל אלה הם בסמכותם היחידה של הרשויות האזרחיות: הממשלה, הכנסת והבוחרים."
דוד בן גוריון, צבא ובטחון עמודים 141-142

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2014 B

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי