10 אחוז תוספת שכר גם לבכירים?

Thank you for rating this article.

לתת תוספת זהה של שכר לכולם זה כאילו לא לעשות כלום, הממשלה תעלה מיסוי כדי לממן מס  ישיר מס עקיף קיצוץ בסיבסוד  וכדומה כוח הקניה של העשירונים התחתונים לא ישתנה מהותית .

מה כן יקרה השכירים העשירים כגון : עובדי חברת חשמל נתבי הנמלים , הבכירים בכללית וקופות חולים אחרות ומי לוא? 10 אחוז למי שמרוויח 4000 שקל לחודש זה 400 בברוטו , למי שמרוויח 100.000 שקל לחודש   זה 10000 שקל בשביל מה הוא צריך?  העשירים יקבלו קבלו יותר!

אם רוצים להקטין את הפערים בשכר ולעשות צדק : לחוקק את חוק שכר המקסימום ,לאכוף את שכר המינימום ולשפרו ,  לתת תוספות שכר דיפרנציאליות במעין פירמידה הפוכה לתת לחלשים 10 אחוז ואו יותר ולחזקים אחוז אחד ואו בכלל לא . וכך יצומצמו במקצת הפערים .

נכון שקל להגיד וקשה לבצע מה עוד שהועדים של החזקים הם חזקים יותר ואת התמיכה מקבל עיני כמו קודמיו מועדים של החזקים (בכלל החזקים מאורגנים יותר ולכן הם חזקים יותר) ! אין חדש תחת השמש מה שהיה הוא יהיה .

האם לא ניתן לשבור את כללי המשחק העקומים ? ניתן ועד איך. בבקשה שחברי מפלגת העבודה, לא רק החכים כי גם חברי הועדה והמרכז צריכים לרוץ לשטח ולארגן את העובדים למשל מורים , עובדים סוציאליים . עובדי תעשיה בניה חקלאות להקים ועדים מיצגים , אפילו שיבחרו נציגים חיצונים , מה שלא  יאפשר למעבידים ללחוץ עליהם .

צריך שהעובדים בארץ :יהיו מיוצגים כמו ביוון בספרד בצרפת או בקיצור כמו בסוציאל דמוקרטיה באירופה. 

אנחנו רוצים להיות מדינה סוציאליסטית  או קפיטליסטית חזירית  .הבעיה איננה בפער השכר בין

בין העצמאים לשכירים אלה בין שכרים לשכירים ואפילו יותר חמור בין השכירים בתוך המגזר הציבורי 2700 מרוויחים יותר מחברי כנסת  כלומר יותר מ-37000 שקל ברוטו לחודש. כ- 500 עובדי ציבור מרוויחים

מעל 50.000 שקל לחודש האם גם לאלה מגיעה תוספת? מהכסף שיחסך במניעת תוספת משיאני השכר אפשר לשפר את שכר המורים ואו הפקידים שמרוויחים פחות משכר המינימום ומקבלים השלמת הכנסה. 

הכך יאה שמורה בעל השכלה אקדמית  (4 שנים לתואר כמו מהנדס) ישתכר עשירית מאיזה פרוטקציונר   בחברת חשמל או בנמל?  בחסכון של 10000 שקל לבחיר אפשר לשלם 1000 שקל תוספת לעשרה עובדים בשכר מינימום שלגביהם התוספת מאוד משמעותית. אם רוצים אפשר לבנות מערכת שכר צודקת הרבה יותר!

הגיע זמן לשינוי רציני עכשיו אתמול למה מחכים.

"לציונות הגעתי מתוך יהדות; לסוציאליזם הגעתי מתוך הגינות"
זלמן ארן

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

מצב מפקד

חברי.ות מפלגה פעילים: כ-38,000 (ועוד כ-4,600 ממתינים לתשלום).
לנתונים המלאים | התפקדות

העבודה בסקרים

נכון לתאריך 26.4.24, העבודה-מרצ עם 9 מנדטים (בראשות יאיר גולן), מרצ 4 והעבודה 0 מנדטים.
למעקב סקרים

יצחק רבין - ידיעות אחרונות

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי