למה המתפרה במצפה רמון צריכה להיות בסכנת סגירה?

Thank you for rating this article.

למה המתפרה במצפה רמון צריכה להיות בסכנת סגירה ?

עם כול החשיבות של הגלובליזציה ועם  הנוסחה הטוטאלית שיותר זול ליצר בסין  זאת לא בהכרח חשיבה נכונה . כך חשבו האמריקאים וראו לאיזה משבר הם הגיעו כנ"ל חלק ממדינות אירופה .

ומאז השתנתה הגישה נחקק שם חוק שמדים שמשמשים את שרותי הביטחון חייבים להיות מיוצרים בארצות הברית , אז היכן הכחול לבן שלנו? אני הייתי מציע חוק כזה גם כאן.  קצת פטריוטיות לא תזיק  את דגל ישראל לא הייתי מיצר בסין !עד כאן! והגיע הזמן שגם בסין לא יעבדו בתנאי עבדות! מגיע גם להם להתפרנס בכבוד.

 השכר בסין נמצא בנסיקה מתמדת והראיה הגידול הניכר בביקושים  שם . פעם חשבנו שכדי ליצר רק ביפן , ואחר כך רק בטיון ,ובקוראה הדרומית ובארצות מזרח אירופה שם השכר נמוך אף מזה שבאסיה ,   מקום היצור הזול משתנה חשוב ליעל את היצור המקומי וגם לסבסד קצת את היצור המקומי ועובד מסובסד עולה פחות מעובד מובטל. לא הייתי אוסר יבוא אולי קצת מיקר .

כאשר מדובר  בגופים גדולים כמו צהל המשטרה בתי חולים ואחרים יכולים לספק עבודה למפעלים ולמתפרות מקומיות צריך בהחלט ליצור תנאי ההדפה או אפילו חקיקה , ההפרש לא יהיה גדול אם לוקחים בחשבון את פער ההובלה. ובהיקפים והבטחת תעסוקה לזמן ארוך המתפרות יוכלו להוזיל תעריפים גם בעזרת  מיכון אופטימאלי שיאפשר את ההוזלה בשותף.

מתפרה שסגורה בחוזה עם צה"ל   משטרה בתי חולים וכדומה תוכל  לגייס הון וכול מה שנידרש! צריך לחשוב גם קצת חברתי (אוטרקי ) נניח שכולם יקנו רק מסין אז מה תעשה שארית העולם? יהיו רק מנהלים וסוחרים ?  לי זה לא נראה כי מי שיפסיק ליצר יתנוון וישקע .

הנה האמריקאים מיצרים מכוניות שברולט בסין אבל גם בארצות הברית ובעוד מקומות זאת גישה נבונה ומשלבת יש רובוטיקה לא צריך לרדוף אחרי פועל בשכר רעב.

ולכן גם למתפרות בישראל יש זכות קידום.  כמו למסגריות ובתי מלאכה , ראו למה היגיע  סטף ורטהיימר , שהוא יצרן LOW- TEC והאש העשיר בארץ! בקיצור אם רוצים אפשר רק צריך להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד. יש מקום לעסוק בכול תחום והיכן שקשה להתמודד באופן חזיתי מול המזרח צריך לחפש נישה לשם מה הראש היהודי ממציא לנו פטנטים?

 

 

"'היד הנעלמה' של אדם סמית איננה יכולה להאכיל פעוט, לחנכו ולדאוג לצרכיי היום יום שלו"
השופט אלכס שטיין, בג"ץ 12.1.22

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

מצב מפקד

חברי.ות מפלגה פעילים: כ-38,000 (ועוד כ-4,600 ממתינים לתשלום).
לנתונים המלאים | התפקדות

העבודה בסקרים

נכון לתאריך 26.4.24, העבודה-מרצ עם 9 מנדטים (בראשות יאיר גולן), מרצ 4 והעבודה 0 מנדטים.
למעקב סקרים

יצחק רבין - 2013 אוניברסיטת תל-אביב

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי