מחזקים את המפלגה אחרי בגידת ברק

Thank you for rating this article.

חברים יקרים שלום רב,

אני כותבת לכם, חברי בסניף מודיעין-מכבים-רעות של מפלגת העבודה, בלב כבד ועם זאת מלא תקווה. אני כותבת מתוך תחושת בגידה צורבת ומתוך הבנה שאין לי בית אחר; וכי במציאות הנוכחית אין לי הזכות לשבת בחיבוק ידיים ולצפות במפלגתי, בבית הפוליטי היחיד שלי, חווה רעידת אדמה, שכמותה לא עבר מעולם.

שמי לין דרור. גדלתי בבית ציוני ופטריוטי של תומכי מפלגת העבודה. התחנכתי על בסיס ערכי תנועת העבודה: שיוויון, סולידאריות חברתית, דאגה לזולת וחמלה. לכן, היה זה טבעי, שמיד עם שחרורי מצה"ל התגייסתי לפעילות במפלגת העבודה ותמכתי לאורך הדרך במנהיג היחיד שמצאתי ראוי להוביל אותי ואת מפלגתי- אהוד ברק.

כיום אני בת 25, חברת מועצת סניף מודיעין-מכבים-רעות ויו"ר המשמרת הצעירה בסניף, תחת עידודו וחסותו של ערן חרמוני, מזכיר הסניף. אני סטודנטית שנה ג' בחוג ליחסים בין לאומיים ומדע המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים. אני חברה בתא "אופק", תא הסטודנטים של מפלגת העבודה באוניברסיטה, ובשנה שעברה אף נבחרתי לדוברת של התא, שמונה כיום כ- 100 חברים. בהמשך, התחלתי לעבוד עבור חבר מועצת העיר בירושלים ויו"ר המפלגה במחוז ירושלים, חיליק בר, שנבחר לפני כ- 3 חודשים לכהן כמזכ"ל מפלגת העבודה וקרא לי להיות לו לעוזרת אישית.

גאוות יחידה

אבא שלי סיפר לי פעם, שבחטיבת הצנחנים הפקודה "אחריי!" אינה ציווי, אלא בקשה. מפקדים רבים קראו "אחריי!" לחייליהם, רצו אל התופת ומצאו עצמם לבד בקרב. הסיסמה הזו באה להשריש, שהחיילים יצאו לקרב וילחמו לצד מפקדם, כי הם סומכים על שיקול הדעת שלו ומאמינים בו, ולא מתוך חובה או פחד. רבים מאיתנו חשו בשנים האחרונות, כי –

• מפלגת העבודה איבדה את דרכה.

• המפלגה שכחה את האידיאולוגיה החברתית, הכלכלית והאזרחית.

• הצטרפנו לממשלה ימנית, קיצונית ומסוכנת, שמעודדת אפליה והסתה – מהלך שהבריח חברים רבים מהמפלגה והביא אותנו לשפל, שכמותו לא ידעה מפלגתנו האהובה מעולם.

את כל הפגעים הללו ספגתי, כי האמנתי בדרכו של אהוד ברק, שטובת המדינה קודמת לכל ושטובתנו היא קודם כל ולפני הכול ביטחון. אהוד קרא "אחריי!" ואני יצאתי לקרב עם ראש מורם וגאוות יחידה.

מלחמה על הבית

השבוע, אהוד ברק, המפקד עטור השבחים, היחיד בו תמכתי, יצא למלחמה. הוא לא יצא למלחמה על השלום ולא למלחמה על הביטחון – הוא הכריז מלחמה על הבית שלו עצמו, על מפלגת העבודה.

אהוד ברק יצא למלחמה ולא קרא "אחריי!", כי ידע שבקשתו אינה ראוייה. הוא נתן גיבוי לכל אותן אמירות, שאני גיניתי עד כה: "אופורטוניסט", "רודף כיסא", "לא סחבק", "לא מנהיג" ו"לא ראוי להוביל את מפלגת העבודה"; וכן את הסיסמאות, שהוא הטביע והשגורות בפי: "בית לא נוטשים", "לא יורקים לבאר ממנה שותים" ו"יש להילחם מבפנים להצלת המפלגה". הוא נטש באופן בוטה ביותר.

אהוד ברק בגד בי, בגד במפלגת העבודה ובגד בערכיה! אהוד ברק הפקיר את חייליו בשטח. עם זאת, כפי שהשכיל לומר דוד בן גוריון: "אין איש יחיד קובע גורל מדינה ועם, אין אדם שאי אפשר בלעדיו".

תקווה והזדמנות

עשייתם של 5 חברי הכנסת הפורשים אינה מוטלת בספק והחלטתם ללא ספק הפתיעה אותי ואיכזבה אותי. אך כחלק מגוש הצעירים הפעילים במפלגה אני רואה בפרישה זו תקווה והזדמנות לחזור לשורשים, לערכים, לחדש ולרענן את שורות המפלגה, לחדש את המנהיגות, ולצאת לדרך מחודשת של עשייה אידיאולוגית, חברתית, כלכלית, מדינית ודמוקרטית.

כולנו היינו עדים להתנגחויות בין נציגינו בכנסת וכיצד הם נוהגים בכוח שהפקדנו בידיהם, בחוסר האחריות. היינו עדים להתרחקות של המפלגה מערכיה ומהיעדים שאנחנו הצבנו לעצמנו ושהבטחנו לבוחרינו.

כעת עלינו להביט אל עתיד המפלגה והעתיד שלנו בקירבה. העובדה שבתקופה הכי קשה של המפלגה עדיין נותרו תומכים רבים ומאמינים, שלא ויתרו ונלחמו על צביונה, יחד עם מאות, אם לא אלפי טפסי ההתפקדות של חברים המבקשים להתפקד בעקבות הפילוג; בצד ההתלהבות חסרת התקדים של צעירים וותיקים כאחד לאחד שורות ולצאת לדרך חדשה של עשייה, מוכיחה שההכרה בערך ההיסטורי של המפלגה לא תיתן למפלגה הזו לגווע.

צריך להתאחד בעקבות אירועי השבוע האחרון גוברת אצל רבים ההבנה –

• שעלינו להתאחד ולפעול ללא לאות לחיזוקה, ביסוסה והצלחתה של מפלגת העבודה.

• שעלינו הפעילים מוטלת האחריות לדרוש ולפעול לאחדות השורות, אחדות הנציגים שאנו בחרנו לכנסת ישראל, ולהשבת הדרך והערכים למפלגה – ובעקבות כך להחזיר את מפלגת העבודה למקומה הטבעי, הנכון והראוי בראשות מדינת ישראל.

לגייס כוחות

כל שנותר לי הוא לאחל ליושב ראש לשעבר ולחבריו הפורשים בהצלחה בהמשך דרכם החדשה; ולאחל לכולנו המשך עשייה פורייה, מהותית ועיקשת עבור מפלגת העבודה ולמען מדינת ישראל כולה.

אני מצרפת למייל זה את טופס התפקדות למפלגה, ופונה אליכם בבקשה לגייס לכוחותינו את כל אותם שעזבו ואת כל אלו שמאמינים בדרכנו. קיראו להם, שיצטרפו לעשייה! כי רק כך נוכל יחד לבנות מחדש את המפלגה שבנתה את המדינה!

טפסים שמולאו ניתן לשלוח לפקס: 09-7883513 , או לכתובת: מפלגת העבודה, לידי עידן יגודה, כפר סבא, מיקוד 44905.

לפרטים נוספים ניתן לפנות למחלקת המיפקד בטלפון 09-7883510.

לין דרור

עוזרת אישית למזכ"ל מפלגת העבודה

נייד -  050-7774551


"גוש אמונים היא סרטן לרקמה הדמוקרטית של מדינת ישראל. תופעה של גוף שלוקח את החוק לידיים. מעטים המקרים בתולדות היהדות, שחבורה פרועה שכזאת נוטלת לעצמה מנדט בשם שמים, ופורצת אל הרחובות בגסות רוח להטיל אימה וטרור. התביישתי שאנחנו יכולים להידרדר לשפל כזה"
יצחק רבין, פנקס שירות, 1976

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי