אופוזיציה כאפשרות יחידה

Thank you for rating this article.

ביבי נתניהו שותק כאשר רבנים מפרסמים מכתב שמגמתו וטיעוניו זהים לחלוטין לעלונים שהודבקו על בתי יהודים בגרמניה הנאצית. זהו אותו ביבי שנאם בהפגנה בירושלים, אז הלבישו את תמונתו של יצחק רבין ז"ל במדי קצין נאצי .הוא לא ראה ולא ידע כפי שהיום אינו רואה, אינו שומע ואינו מדבר עד כדי כך שממשלת שלושת הקופים אינה גרועה מממשלתו.רק כאשר קיימת סכנה מוחשית להמשך שלטונו, הופך ביבי לדג זהב, מגשים משאלות וירטואלי.

 אנו נמצאים בנקודת זמן אשר בה שינוי חייב להתבצע. אחרת תבוא קריסה פנימית שאינה מושפעת מעלייה בתל"ג או הגדלת הייצוא. המציאות מכתיבה שהממשלה תזרים תקציבים. לצורך כך עליה להתחייב לתוכניות לטווח ארוך בעיקר בתחום ההשכלה והטיפול בנושאים סוציאליים.

הנה נתונים שהתפרסמו באתר NRG בכתבה מאת יוסי גרינשטיין ביום 7/12/2010 :

"ההכנסות ממיסוי שוק ההון, הכוללות גם את מס הבורסה, זינקו ב-20% בנובמבר, בעקבות העליות החדות בבורסה באוקטובר והעלאות הריבית. ההכנסות ממסי נדל"ן עלו ב-36% בינואר-נובמבר בעקבות הגאות בשוק הדירות, והגיעו לשיא של 5.95 מיליארד שקל."

הנה האמת של ממשלת ישראל ובראשה הכלכלן נתניהו: בורסה רותחת זה טוב, בועת נדל"ן זה מצוין, ייבוא מכוניות זה מעולה. עיקר הדאגה היא לדירוג האשראי של מדינת ישראל-הגביע הקדוש, היהלום שבכתר.

ראש הממשלה והמחזיק בתואר שר האוצר יכולים לבוא ולהציג כלכלה מוצלחת ונתונים מדהימים. הפחתת גירעון תקציבי, הימנעות מאינפלציה ושימור דירוגה הכלכלי של המדינה חשובים מאוד. באותה מידה חשוב למגר את העוני שמתפשט כמו סרטן, להקנות השכלה מתאימה לילדים שיניעו את גלגלי המשק בעוד עשור ולקדם מדינה שוויונית שנשענת על כוחה המורכב מסך כל הנתונים ולא חיה על החרב ודירוג האשראי בלבד.

ישראל נמצאת במקום טוב יותר מרבות ממדינות אירופה אך שואפת כנראה ליעד בלתי מושג בתנאים הנוכחיים- דירוג כמו של גרמניה וצרפת. שתי מדינות שהיו בעבר אויבות עקב מחלוקת על חבל ארץ (אלזס-לוריין) ומעורבות בשתי מלחמות עולם מסיבות של גאווה לאומית ולאומנות חולנית.

כך ממשיכה ממשלת ישראל לטמון את ראשה בנתונים כלכליים חיוביים ולהתעלם מהצרכים של אזרחיה. הממשלה אינה מספקת תמורה ביחס לאגרה שהיא גובה ומותירה ילדים רעבים, חולים סובלים, קשישים שחייהם עליבות מחפירה ואת כלל התושבים במלכודת הכיבוש המתמשך ותאומו הסיאמי, אוזלת היד בכל הנוגע להגנה בזמן חירום.

בתקופת האימפריה הרומית ידעו השליטים לספק לחם ושעשועים במטרה לשמור את ההמונים תחת שליטה. הם השליכו מכל הבא ליד לזירת הלודרים כדי להשתיק את ההמון ולנתב את זעמו.בימינו אנו, כאשר גזענות מכוערת זוקפת את ראשה אנו רואים כיצד היא משרתת את האינטרסים של המשטר ומסייעת להסתיר מחדלים וביזיונות.
ממשלת ישראל מעדיפה לספק לאזרחיה לחם במשורה ושעשועים לרוב וכאשר זה לא מספיק אזי היא תעמוד מנגד כאשר הגזענות מרימה את ראשה. הפגנות נגד ערבים מתחילות בצעקות אך במקומות שונים כבר עברו לפסים אלימים. האזרחים כועסים בגלל מכלול של סיבות והממשלה מנתבת את הזעם אל אותה זירת לודרים עתיקה, משם ייצא העם מפויס ורגוע יותר אך אומלל בדיוק באותה מידה.

בינתיים אנו מסתפקים בקשירת סרט כתחליף לפעולה ומחאה. סרט כתום, סרט צהוב, סרט ירוק.הפרומו של הסרט הבא כבר כאן ומרוב סרטים לא רואים את המציאות.

"עלינו ליצור צירוף של נכונות לקרב את המיעוט הערבי ליעודים הדמוקרטיים הפשוטים של המדינה, בלי להטיל על שכמם את מעמסת הציונות"
יגאל אלון, 1959

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי