במשטרת ישראל דרושה חקירה יסודית‚ מה העבודה חושבת?

Thank you for rating this article.

שלשום‚ התמוטט סנ"צ אפרים ארליך ואושפז בבי"ח "אסף הרופא" לאחר שנודע לו כי גם התפקיד הבא שלו‚ ס. מפקד תחנת חברון‚יהיה תפקיד רוחב והוא לא מקודם.

נכון לכתיבת שורות אלה‚ סנ"צ ארליך עדין מאושפז ומכאן שלוחה לו ברכת החלמה מהירה.

אי קידומו של סנ"צ ארליך מעורר סימני שאלה מדאיגים. ארליך‚ היה מיסטר X האיש שחשף והעד המרכזי בוועדת זיילר שחקרה את "פרשת פריניאן" כזכור‚ בעקבות פרסום דו"ח הועדה‚ התפטר המפכ"ל דאז‚ משה קראדי.

בעקבות‚ היותו "חושף שחיתויות" ועדותו זו‚ בפני ועדת זיילר‚ זכה סנ"צ ארליך לאות אביר איכות השלטון של התנועה למען איכות השלטון בראשות עו"ד אליעד שרגא.

http://www.mqg.org.il/היכלהתהילה/אביריאיכותהשלטון/אביראיכותהשלטון2007/tabid/110/Default.aspx

התנועה למען איכות השלטון ותנועת אומ"ץ בראשות העיתונאי אריה אבנרי‚ פנו לשר לביטחון פנים בדרישה לבדוק את נסיבות אי קידומו של סנ"צ ארליך. גם יו"ר השדולה למען חושפי שחיתויות‚ ח"כ אריה אלדד מהאיחוד הלאומי פנה במכתב לשר דיכטר בדרישה לבדוק את הנושא.

איני מתיימר לקבוע אם יש בפרשה הזו‚רעים או טובים‚ חייבים או זכאים. יתכן כי ארליך לא קודם בשל סיבות מקצועיות ויתכן שלא.בכל מקרה שתי עובדות אינן נתונות במחלוקת‚ ארליך היה עד מרכזי ב"פרשת פריניאן" שיצרה זעזוע במשטרה וארליך לא זוכה לקידום.

שתי עובדות אלה‚ מחייבות חקירה ובדיקה ממצות‚ באשר לדרך ההתנהלות בארגון בו הם קיימות. קל וחומר כאשר הארגון הוא הממונה על אכיפת החוק – משטרת ישראל. חקירה זו יכולה לטהר את פיקוד המשטרה‚ אם תגיע למסקנה כי אי קידומו של סנ"צ ארליך הוא הליך תקין ונכון מקצועית ובכך תרוויח המשטרה ונרוויח כולנו כציבור.אם תגיע החקירה למסקנות אחרות והללו תיושמנה‚גם אז נרוויח כולנו וודאי שתרוויח המשטרה.

על השר לביטחון פנים‚ אבי דיכטר להקים מיד ועדה מקצועית שתחקור ותפרסם מסקנותיה בטווח זמן קצר ביותר‚בדבר "פרשת קרמשניט". על השר דיכטר לפעול ליישום מסקנות הועדה שיקים‚ תהיינה אשר תהיינה.

"גוש אמונים היא סרטן לרקמה הדמוקרטית של מדינת ישראל. תופעה של גוף שלוקח את החוק לידיים. מעטים המקרים בתולדות היהדות, שחבורה פרועה שכזאת נוטלת לעצמה מנדט בשם שמים, ופורצת אל הרחובות בגסות רוח להטיל אימה וטרור. התביישתי שאנחנו יכולים להידרדר לשפל כזה"
יצחק רבין, פנקס שירות, 1976

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי