יוזמת אבו מאזן עם שיפוץ קל - ברוכה

Thank you for rating this article.

כול מי שחושש ממדינה דו לאומית -שתהפוך לערבית צריך לקפוץ על יוזמת אבו מאזן  ובשיתוף עם ארצות הברית לדאוג שהיא תכלול את המרכיב של חילופי שטחים אפילו על בסיס אחד לאחד שלעניות דעתי גם אבו מאזן לא שולל זאת , אבל אם הוא יעביר החלטה באום , הוא לא יוסיף זאת מיוזמנתו וכאן תמונה הסכנה.

כנ"ל לגבי זכות השיבה להסביר לעולם ולאמריקאים  שאין הצדקה לזכות שיבה כזאת :שכול הפליטים הפלסטינאים היו בסך הכול 750 אלף פליטים פלסטינאים שרובם עזבו מרוצנם  לעומת 850 אלף,  כאשר אנו קלטנו 850 אלף יהודים תושבי מדינות ערב שרובם נאלצו לנטוש  בעקבות  דיכוי ,התעללות, ורדיפות.

במדינה הפלסטינאית החדשה הם זכאים לקלוט את מי שהם רוצים.  הם מדברים בדרך כלל על כ-300 אלף פליטים מלבנון , שהלבנונים מסרבים בכול תוקף לקלוט אותם , אפשר לקלוט אותם בעיר חדשה אחת שתקום בפלסטין ,בכספי מדינות הנפט  העשירות.

סביר להניח שהרוב השפוי במדינת ישראל לא יתנגד לפתרון כזה,  שתואם את מדיניות קדימה, העבודה ,אפילו עוזי לנדאו מדבר על סיפוח הגושים כך שגם ישראל ביתינו לא רחוקה מהפתרון הזה (קרוב לודאי שהיא לא מסכימה לחילופי שטחים אחד לאחד)

אבל אם נפרד מקצת שטח לא מיושב למשל בנגב תמורת פתרון קבע , בכול מקרה אנו מדינה קטנה בשטח וכזאת נשאר.  חשוב שגם נבחרי העבודה , יגבשו עמדה ברורה בנושא מדיניות חוץ  ובטחון , שאגב לא חייבת להיות שונה משמעותית מעמדת מפלגת קדימה. היחוד של העבודה הוא בהיותה מפלגה הדואגת לצדק החברתי.

"צריך להיות אדם שכל הזמן פועל למשהו ואני אומר אתה תמיד גדול כגודל העניין שאתה משרת ואתה נהייה קטן אם אתה משרת רק את עצמך"
שמעון פרס, ראיון ב-YNET יולי 2005

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

יצחק רבין - לא נשכח

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי