הצעה ליוזמה מדינית חדשה לקראת עצרת האום בספטמבר

Thank you for rating this article.

יוזמה מדינית חדשה לקראת ספטמבר 2011 בחודש ספטמבר הקרוב, צפויה כידוע עצרת האום המתכנסת, כמידי שנה להחליט על תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967, גבולות הקו הירוק, החלטה זו יכולה להיות מסוכנת למדינת ישראל, ועלינו לעשות הכל כדי למנוע אותה.

הנה אני רוצה להציע לראש הממשלה ולממשלת ישראל מדינויות חדשה ונועזת אשר תוכל לדעתי לטרפד לחלוטין את המהלך הפלסטיני, שבו יתמכו כ- 150 מדינות, לרבות ככל הנראה הקוורטט עם מדינות אירופה וארצות הברית בראשם. אני מציע לראש הממשלה להכריז בדקה ה-90 על מדיניות חדשה של ממשלת ישראל, מדינויות שלפי דעתי יכולה לטרפד את המהלך הבלתי נמנע הזה.

בבסיס המדיניות החדשה תבוא הכרזה מצד ממשלת ישראל שתאמר, כי מדינת ישראל תהיה מוכנה, להחזיר את השטחים, יהודה ושומרון ורצועת עזה, רק למדינות שמהן הן נכבשו בשנת 1967. דהיינו ירדן ומצרים, וזאת על בסיס החלטות מועצת הבטחון 242 ו-338 דהיינו הגדה המערבית תוחזר לירדן, ולירדן בלבד, תוך גיבוש הסכמה בדבר השארתם במקומם של גושי התנחלויות, ופירוזם של השטחים שיוחזרו. ההסכם גם יסדיר את ענין מזרח ירושלים. רצועת עזה תוחזר למצרים.תוך הבטחת סידורי בטחון הדדיים. ושירדן ומצרים ישברו את הראש ויהיו אחראיות להקמת המדינה הפלסטינית, בשטחים שייפונו, לא אנחנו. היתרון בכך, הוא החזרת מצרים וירדן כצד עיקרי למשא ומתן עם הפלסטינים. הוצאת מדינת ישראל מהמשואה הבלעדית מול הפלסטינים.

הכיבוש וגורל העם הפלסטיני לא עוד ייפול על כתפיה הצרות של מדינת ישראל. שיתמודדו הירדנים והמצרים עם טענות העולם על הכיבוש והדיכוי של העם הפלסטינאי שבאות מן השמאל הליברלי מבית ומחוץ, ישראל לא תהיה עוד אחראית בענין הזה. יתרון נוסף הוא שצבאות מצרים וירדן הוכיחו את עצמם טוב יותר מאשר מדינת ישראל וצהל במלחמה בארגוני הטרור הפלסטינאים (כאשר זה היה אינטרס שלהן), כידוע מדינות אלו פועלות נגד הטרור הפנימי אצלהן ללא כפפות, בלי בגץ ובצלם. האירוניה בהצעה שלי היא, שמדינות ערב, ונאצר בראשם, עם הליגה הערבית הקימו בזמנו בשנת 1964 כמדומני, את "הארגון לשחרור פלסטין" בראשות אחמד שוקיירי, הזכור לטוב או לרע, ככלי לניגוח ישראל, כדי שיהיה ראש חץ אסטרטגי במלחמה של העולם הערבי עם נאצר בראשו, להשמדת המדינה הציונית. לדעתי, אין עם פלסטינאי, מעולם בהסטוריה לא היה, הערבים יודעים את זה טוב מאיתנו, מוטב שאם תקום מדינה פלסטינית, לא מדינת ישראל תהיה היוזמת. מוטב שיקימו אותה ירדן ומצרים, אלה שמנעו את הקמתה לפני מלחמת ששת הימים, כשהדבר היה ביכולתן, אלה המדינות שכל הזמן לוחצות עלינו בכל פורום בינלאומי להקמת המדינה המלאכותית הזו, לעם שאיננו. שנוצר לאחר שהאמין במה שמכרו לו מדינות ערב.

ועוד דבר, אם מצרים וירדן, בעיקר ירדן יסרבו להצעה, עדיין ההכרזה על כך תגרום לדעתי מחד לטרפוד ההכרזה בעצרת האום על ההכרה במדינה פלסטינאית ומאידך לא קרה כלום, חזרנו למצב הנוכחי, לאחר שהסרנו את האיום מצד עצרת האום על ההכרה במדינה הפלסטינאית בגבולות 67. אין לנו מה להפסיד, כי הרי ממשלת ישראל, ראש הממשלה בנאום בר אילן 1, הודיעה כי היא מקבלת את הפתרון של שתי מדינות לשני עמים. ובכך כבר ויתרה להלכה על שטחי יהודה ושומרון ועזה. כי הרי איפה תקום המדינה לעם השני, ברור בשטחי יהודה ושומרון ועזה. אין לנו מה להפסיד, רק להרויח את טירפוד ההכרזה בעצרת האום על ההכרה במדינה פלסטינית בגבולות 67, שזה הגרוע מכלן.

"'היד הנעלמה' של אדם סמית איננה יכולה להאכיל פעוט, לחנכו ולדאוג לצרכיי היום יום שלו"
השופט אלכס שטיין, בג"ץ 12.1.22

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

יצחק רבין - לא נשכח

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי