אני מזמין אתכם להצטרף אלי

Thank you for rating this article.

שלום לכם,

אם מישהו היה אומר לי לפני חמש שנים, שאעמוד כאן ואכריז על חזרתי להנהגת מפלגת העבודה והנהגת המדינה, סביר שלא הייתי מאמין לו.

נהוג לומר שאנשים מבוגרים כבר לא משתנים. אבל לפני חמש שנים קיבלתי את אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר שקיבלתי בחיי הציבוריים, החלטה ששינתה את חיי ושינתה גם אותי. אחרי תקופה כחבר כנסת, הגעתי למסקנה שאינני יכול עוד לשבת ללא השפעה ועשייה אמיתית, והחלטתי לסיים את תפקידי כחבר כנסת ולרדת לנגב, לירוחם.

תפקידי בירוחם, והשינוי הדרמטי שחוללתי, ביחד עם התושבים בעיירה המאוד מיוחדת הזו, חיזקו בי את התקווה והאמונה בעתיד המדינה, באנשים בה ובעיקר ביכולת שלנו, של כולנו לבצע כל דבר שרק נרצה בו. גם אם התנאים מאוד קשים וגם כשנראה לפעמים שמגיעים למבוי סתום – אם יש דרך, ויש מנהיגות שיודעת לאן היא הולכת, אפשר להתגבר כמעט על הכל.

שלושים שנה שירתתי בצבא, ולמדתי כוח מהו. למדתי את עוצמתו ויכולתו אבל גם מהם גבולותיו של הכוח ומגבלותיו. בשנותיי כראש העיר חיפה ובירוחם למדתי, שהעוצמה האמיתית של ישראל היא לא רק החוסן הצבאי  או הפיזי, אלא גם ואולי בעיקר החוסן החברתי. הפערים בין העשירים לעניים, חוסר הביטחון של שכירים שיוצאים כל יום לעבוד אבל לא מצליחים לפרנס עצמם בכבוד, וכמובן בראש ובראשונה החינוך. אי אפשר להגזים בחשיבותו של החינוך, כמרכיב עיקרי ומהותי לעתידה וזהותה של המדינה והחברה בישראל.

ישראל היא לא ירוחם. אבל גם האתגרים האדירים שניצבים בפני מדינת ישראל ניתנים לפתרון. לא תמיד הפתרון הוא קל. לא תמיד הוא נוח. לפעמים הוא כואב וקורע, לפעמים הוא גם מתסכל . אבל אם יש הנהגה, אם יש דרך ויש אמון – יש גם סיכוי להצליח.

האירועים האחרונים במזרח התיכון, מחוללים שינויים רבים ומציבים סיכונים ואיומים חדשים. אבל גם יוצרים סיכויים חדשים.

דרושה הנהגה אמיצה שתיזום ולא רק תגיב, שתוביל ולא תיגרר.

חייבים בקשב רב, בתעוזה ובמנהיגות חזקה למצוא בתוך התמורות האלה גם את הסיכויים החדשים.

מי שמאמין בשלום, מי שמאמין בכל ליבו ויודע שזכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית אינה ניתנת לערעור, לא ירתע ולא ישקוט עד יצליח להגיע לשלום.

אני חוזר היום להנהגת מפלגת העבודה, כי אני מאמין ובטוח שמפלגת העבודה, שבנתה, הקימה והזניקה את ישראל לגדולים שבהישגיה היא עדיין הבית האמיתי של אנשי השלום, העבודה והחברה בישראל.

גם אתם כמוני, מגדלים פה ילדים. גם אתם מודאגים. אבל, מתוך הדאגה הזו והחשש חייבת לצמוח תקווה, חייבת לצמוח אמונה. ואם אתם פה, אתם כנראה כמוני, מאמינים שאפשר.

אני קורא לכל מי שרוצה ישראל חזקה, נחושה וטובה יותר, להתפקד למפלגת העבודה, ולהאמין בעתיד טוב יותר לו, לילדיו ולנכדיו.

"באת מקלל, יצאת מברך."
חכ לשעבר יורם מרציאנו, על אהוד-ברק בלשכת העבודה 20.1.2011

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי