יש לאן לחזור

Thank you for rating this article.

עד שנת 1995 הייתי חבר במפלגת העבודה ופעיל במסגרותיה השונות, מאז התנתקתי ממנה ומהפעילות הפוליטית והתמקדתי בפעילות חינוכית ומחקרית. לפני כחודש התפקדתי שוב למפלגת העבודה מתוך תקווה שיש לאן לחזור. לאחר שאהוד ברק עזב אותה יש לאן לחזור.

אני מקווה לחזור לבית הישן כמו אל נקודת ציון מוכרת לאחר מסע ניווטים ארוך שבו נדמה שלא רק אתה אלא החברה הישראלית כולה איבדה מזמן את הצפון.

החלל העמוק שהותירה תנועת העבודה המתפרקת התמלא בקנאות דתית ולאומית שחותרת תחת יסודותיה הדמוקרטיים של מדינת ישראל ועלולות להפוך אותה למדינה פאשיסטית, אלימה ותוקפנית המנודה בקהילה הבינלאומית.

צו מוסרי וקיומי הוא לחזור מהגבעות ההזויות והמטורפות של חברון לשדות עמק יזרעאל, נגבה, יד מרדכי ושדה בוקר, לישב את הגליל ולפתח את יוקנעם שפרעם דימונה ושדרות.

יש לחזור אל הריאליזם הפוליטי ששם לו למטרה את השגת המטרה המדינית של שלום עם מדינות ערב ובייחוד עם הפלסטינים, תוך כדי מאבק צבאי בגורמים המסכנים את קיומה של מדינת ישראל ומתנגדים לתהליך השלום. לרעיון 'ארץ ישראל השלמה' המקדש גבולות תנ"כיים אין שום קשר עם ריאליזם פוליטי, והופך את מלחמות ישראל למלחמות דת לא לגיטימיות בעיני אדם ובעיני עולם. כן, חובה לחזור. חובה לחזור בטרם יהיה זה מאוחר עבורנו ועבור הדורות הבאים.

יש לקרוא לכל הבנים האובדים לחזור הביתה. כן, גם לשמעון פרס יש לקרוא ולחזור, שכן ביתה של מפלגת העבודה הוא ביתו של דוד בן-גוריון ולא 'קדימה'. בית 'העבודה' הוא ביתה של ממלכתיות יהודית חזקה צודקת וחותרת לשלום על פי חזונו של בן-גוריון ולא ביתה של 'קדימה' שהוא בית ארעי נטול יסודות מבניים וערכיים. ציפי לבני, שאול מופז ושו"ת אינם הממשיכים של דוד בן גוריון, לא של ברל כצנלסון, לא של ליובה אליאב, ולא של יצחק בן-אהרון. שמעון פרס, שוב הביתה, אל ביתה של מפלגת העבודה. כי יש לאן לחזור.

בית 'העבודה' הוא ביתם של כולם ולא רק של שועי הארץ ואילי ההון שלה, אילי הון שחומסים אותה ואת אוצרותיה הטבעיים, שסוחרים עם אויביה ולא מהססים להפקיע גם את מחירי מוצרי המזון הבסיסיים של תושביה, אילי הון ההולכים ומתעשרים והופכים את ישראל למדינת עולם שלישי, המתאפיינת בפערים חברתיים בלתי נסבלים שאינם הולמים מדינה מודרנית ומתוקנת. כן, יש לחזור אל הרעיון הסוציאל-דמוקרטי המשלב את היזמות העסקית ואת החתירה לצדק חברתי כפי שזה בא לידי ביטוי במדינות מערב אירופה כמו גרמניה, דנמרק ושבדיה. העושק החברתי של אילי ההון הישראלי עוטה אצטלה של 'מצב בטחוני' כדי לחפות על תאוות הממון שלו ועל דורסנותו.

כי יש לאן לחזור. כבנים אובדים מפוכחים ובוגרים יותר נחזור אל הבית של פעם,  גם אם הוא איננו אותו בית, גם אם הוא ישן, הטיח בו מתפורר, וקירותיו מתבקעים פה ושם, וגם אם הוא מיושב בכמה בני משפחה שאינך מכיר, מתוך תקווה שעדיין קיימים היסודות וניתן לפתח, לחדש לעשות שיפוץ, כי  השכונה מסביב מתפוררת, והעיר כולה עלולה להתנוון על רחובותיה ובתיה.

כן, יש לאן לחזור, הביתה אל מפלגת 'העבודה'. לו יהי. 

"התורה ניתנה לישראל, ולא ישראל — לתורה; בלי ישראל אין תורה, בלי ישראל אין מדינה, ואהבת ישראל קודמת לכל"
דוד בן-גוריון, 17.10.1950

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי