חוקת מפלגת העבודה - מחנה צבאי

Thank you for rating this article.

נפוליאון זוטא (הוא אהוד ברק, כבוד שר הביטחון) לא נח לרגע - לאחר שהדיח את המזכ"ל, סילק את היועץ המשפטי, מינה מנכ"ל מטעם, השתלט על הועידה, חיסל את מרכז המפלגה, סידר את הלשכה ומחק את המשמרת הצעירה הוא פועל במרץ לשינוי מהיר של חוקת המפלגה שתעניק לו כוח מוחלט. בפועל, 'החוקה החדשה סותמת על המפלגה את הגולל כמפלגה דמוקרטית, אידיאולוגית, שורשית - והופכת אותה למחנה צבאי שרק שני ערכים מקודשים בו: משמעת בכפיה, ונאמנות מוחלטת וחסרת סייג ליו"ר' ולמעשה, 'אחרי עיון ראשוני בחוקה המוצעת על ידי ברק ...[עולה כי] מדובר באותה חוקה שניסה הוגו צ'אבס להעביר בארצו - ונכשל'.

לעיון בטיוטת הצעת חוקת מפלגת העבודה (לעיון בעותק חוקת מפלגת העבודה הקיים ובטיוטת ההצעה של ח"כ איתן כבל - לחצו כאן).

עוד לא חלפו להם שלושים ימים, בהם נהוג ביהדות להתאבל על המת, מאז טקס קבורת החמור של מפלגת העבודה ושוב נפוליאון זוטא (הוא אהוד ברק, כבוד שר הביטחון) שולף סכינים ושב למלאכה. הפעם, הצעה יצירתית במיוחד לנוסח מחודש של חוקת מפלגת העבודה ובו מיסוד של שלטון היחיד שלו על הגוף שבעבר היה דמוקרטי. לא נותר לקבוע, כי אם לכינוס הועידה ב-10 למאי ניתן הכינוי טקס קבורת החמור - אז כנראה שהפעם הקברן מבקש לשרוף את הגופה ולפזר את אפרה הרחק למען לא יוותר כל זיכרון ולא הקלוש ביותר.

כמובן שהצעת החוקה לא זוכה להפצה מתאימה בקרב חברי ועידת מפלגת העבודה שידרשו לאשר אותה בקרוב - עוד רמז להתנהלות הקלוקלת של נפוליאון זוטא (הוא אהוד ברק, כבוד שר הביטחון). עם זאת, החוקה דלפה לחברי הכנסת של העבודה וכבר זכו לשלל תגובות לא מחמיאות. ח"כ איתן כבל, מצוטט כאומר - "אחרי עיון ראשוני בחוקה המוצעת על ידי ברק, נזכרתי שראיתי אותה בעבר. מדובר באותה חוקה שניסה הוגו צ'אבס להעביר בארצו - ונכשל". השר אבישי ברוורמן מתנגד אף הוא, בטיעון ש-"הדבר יגרום לפילוג וריסוק המפלגה". אפילו השר הרצוג הודיע כי יתנגד ובפרט - "טיוטת חוקת המפלגה המוצעת היא מרחיקת לכת. חסרים בה איזונים ובלמים שנדרשים. אימוץ החוקה במתכונתה החוקית עלול לפגוע בערכים הדמוקרטים הבסיסיים של מפלגת העבודה. אני חרד לפגיעה בשיח הפנים מפלגתי". ח"כ יחימוביץ' שאף פרסמה מסמך הסתייגויות לחוקת המפלגה החדשה, מצוטטת כ-"החוקה החדשה סותמת על המפלגה את הגולל כמפלגה דמוקרטית, אידיאולוגית, שורשית - והופכת אותה למחנה צבאי שרק שני ערכים מקודשים בו: משמעת בכפיה, ונאמנות מוחלטת וחסרת סייג ליו"ר" [הציטוטים, מתוך אתרי YNET, NRG ו-NANA10].

אתרי האינטרנט השונים כבר הספיקו לסקר את הצעת החוקה השונה ומיותר להזכיר שהיא לא מקבלת מחמאות. ראו אטילה שומפלבי ב-YNET, מרב דוד ב-NRG ומבזק באתר NANA10.

אז על מה בעצם הרעש הגדול? אציין מספר סעיפים מרכזיים בלבד

  • שינוי מהותי של מנגנון בחירת חברי הכנסת והעברתו לוועידה ויצירת "מרכז ליכוד" מושחת גם בעבודה. להזכירכם, בוועידה שהתקיימה ב-10 לחודש וכונתה טקס קבורת החמור, השתלט ברק על הרכב הועידה ומכאן שסעיף זה יאפשר לו לסדר באופן מעשי את רשימת העבודה לכנסת. בנוסף, יקבל היו"ר זכות למנות באופן אישי מספר חברי כנסת נבחרים.
  • בחירת היו"ר תתקיים רק חצי שנה לפני הבחירות ולא 14 חודש לאחריהן. באופן מעשי ובגלל דחיפות הבחירות והאופן המיידי שהתאריך שלהן נקבע בשנים האחרונות בישראל, משמעות הדבר שהועידה לא תספיק להתכנס ולבחור יו"ר חדש ובכך מבטיח נפוליאון זוטא (הוא אהוד ברק, כבוד שר הביטחון) את בחירתו מחדש.
  • יו"ר המפלגה ימונה לעמוד בראש כלל מוסדות המפלגה, יקבע מי יהיה הגזבר, היועץ המשפטי והדובר. בפועל, כוח זה יאפשר לנפוליאון זוטא (הוא אהוד ברק, כבוד שר הביטחון) כוח מוחלט בקביעת סדר היום המפלגתי בכלל ושל המוסדות בפרט ויעקר כול ניסיון לביקורת והבעת דעה שונים.
  • תפקיד המזכ"ל עוקר מתוכן והפך להיות מנהלתי בלבד. בכך, חיסל היו"ר כול התנגדות פנימית אפשרית וחיסל באופן מעשי את האיזון העדין שהיה קיים עד היום במפלגת העבודה.
  • חברי סיעת הכנסת, אשר יביעו עמדה שלא תואמת את זו של היו"ר לא יוכלו להתמודד לרשימת הכנסת. כלומר, שוב נפוליאון זוטא (הוא אהוד ברק, כבוד שר הביטחון) סותם פיות ומהלך אימים על חופש הביטוי, הדעה והמחשבה של נבחרי הציבור שלנו.
  • הצעה חיובית, הנמצאת על השולחן כבר שנים, היא תקופת הכשרה של 25 חודשים (אם כי זו תקופה ארוכה יותר מדי) לטובת הזכות לבחור או להיבחר למוסדות המפלגה. גישת ההכשרה לא תאפשר מפקדי ארגזים ובפרט תשאיר את ההשפעה לחברי המפלגה הותיקים והפעילים ולא חברים מטעם ובשביל.

לצערי, התחזיות הקודמות בדבר ריסוקה המוחלט של מפלגת העבודה, על ידי אהוד ברק (ראו, אהוד ברק - קברן מפלגת העבודה וטקס קבורת החמור של מפלגת העבודה) מתגשמות והולכות. בדיעבד, קשה להאמין שפעם עוד העזתי לכתוב שאהוד ברק - טוב שיש אחד כזה ואפילו ביקשתי מכם שתנו לאהוד ברק אשראי.

עצוב לי בלב.

"שלום יבוא כשהערבים יאהבו את הילדים שלהם יותר משהם שונאים אותנו"
גולדה מאיר

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי