פעילות ותיקי התנועה - עדכון מס' 2

Thank you for rating this article.

ותיקי התנועהדף מידע – פעילות ותיקי התנועה, "ותיק-כאן", מס' 2 – פברואר 2019.

ברכות וגם חששות!

מזכירות ותיקי התנועה שולחת ברכות חמות ואיחולי הצלחה לח"כ איציק שמולי שנבחר במקום הראשון בפריימריז של "העבודה". ותיקי התנועה נתנו בו את אמונם לאור הצטיינותו כפרלמנטר מוכשר, אך בעיקר בזכות היותו ממובילי שדולת הגמלאים בכנסת. איציק שחף, יו"ר ותיקי התנועה, מסר כי בכוונתו לזמן את איציק שמולי לאחת מישיבותיה הקרובות של המזכירות.

ובהקשר זה, אם אכן יתממשו הסקרים הפסימיים המנבאים ל"עבודה" מספר חד-ספרתי של מנדטים בכנסת הבאה, אפשר שמקומם של השניים – מיכל בירן ונחמן שי, ממוביליה המוכשרים של שדולת הגמלאים בכנסת - יפקד ממליאת הכנסת ומוועדותיה. מזכירות ותיקי התנועה מצרה על כך וחוששת ממצב בו קולם של הגמלאים וכן צרכיהם, יקבלו תשומת לב נמוכה, בהשוואה לכנסת היוצאת.

סערת רוחות

ב"ותיק-כאן" האחרון (מס' 1, ינואר 2019) הופיעה בקשה לוותיקי התנועה לתמוך בפריימריז בבחירתם של איציק שמולי, מיכל בירן ונחמן שי, ראשי שדולת הגמלאים בכנסת. שלא בידיעתנו, ציטוט חלקי המעוות את משמעות הידיעה נשלח, בהודעת ס.מ.ס. לאלפי גמלאים ועורר בצדק סערת רוחות במפלגה. איציק שחף, יו"ר ותיקי התנועה, דיווח במזכירות על פניות רבות שהגיעו אליו טרם הפריימריז ממי שביקשו אף הם להיכלל ב"רשימת המומלצים". הוא הודיע לכל הפונים כי חברי מזכירות ותיקי התנועה לא הרכיבו בשום שלב "רשימת מומלצים" וכי האמירה שהופיעה בכתובים, התייחסה אך ורק לשלושת חברי הכנסת, שלאורך כל כהונת הכנסת ה-20 פעלו בנחרצות ובשיתוף פעולה מלא לקידום נושאים שהוגדרו על ידי המזכירות.

גינוי

מזכירות ותיקי התנועה מגנה בחריפות את הניסיון האומלל של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ליצור לקראת הבחירות לכנסת גוש ימין רדיקלי, גזעני וכהניסטי מובהק.

איחולי החלמה

ותיקי התנועה שולחים איחולי החלמה חמים לבנצי יוזנט ולשולה אנגלנדר ומצפה לשובם בהקדם לפעילות.

פניה של הרגע הכמעט אחרון לאהוד ברק ולציפי ליבני

מזכירות ותיקי התנועה בישיבתה מיום 21/2/19, אימצה את הצעתו של יואל מרשק, חבר המזכירות, לפנות ליו"ר המפלגה ולבקשו לפנות רשמית לאהוד ברק ולציפי ליבני ולבקשם להצטרף לקריאה לציבור להצביע ולהטיל קולם עבור מפלגת "העבודה" במסגרת גוש מוסכם עם רשימת בני גנץ. מאחר ובינתיים התאחד גנץ עם לפיד בסיעת "כחול לבן", נבדוק התארגנות דומה במסגרת שונה.
קשר עם יו"ר המפלגה
חברי מזכירות ותיקי התנועה רואים בחומרה את התעלמותו המתמשכת של יו"ר המפלגה, אבי גבאי, מאיתנו. נכון כי מטרת כולנו לעת הזאת היא להביא עוד ועוד מצביעים-תומכים ביום הבחירות, אך זה אינו מצדיק חוסר התייחסות ותגובה לפניות בנושאים שעל הפרק גם בשעה זו.

הפצת "ותיק-כאן" לוותיקי התנועה

מזכירות ותיקי התנועה, בישיבתה מיום 21/2/19, העלתה תביעה כי המפלגה תאפשר להפיץ את דף המידע החודשי ("ותיק-כאן") לכלל ותיקי התנועה באמצעות קישור (Link) שיועבר בהודעת ס.מ.ס.

ביטול "השריונים" – פניה ליו"ר המפלגה

להלן נוסח הפניה שהעבירו איציק שחף, יו"ר ותיקי התנועה ושמוליק מזרחי, יו"ר הסתדרות הגמלאים לאבי גבאי, יו"ר המפלגה. מכתב זה שוגר ליו"ר (ולא נענה) עוד בטרם החליט האחרון ל"אייש" את שלושת 'המשוריינים' שלו ולעורר בכך כעס רב ואכזבה בשורות המפלגה (ראו קישור לנוסח המלא).

ב ב ר כ ה ,
איציק שחף - יו"ר ותיקי התנועה

העתק: אבי גבאי – יו"ר "העבודה", ערן חרמוני – מזכ"ל

===

נשמח לקבל מכם דיווח על פעילותכם כדי לפרסמה בדף מידע זה לכתובת This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. או בעמוד באתר פה.

 

"עלינו ליצור צירוף של נכונות לקרב את המיעוט הערבי ליעודים הדמוקרטיים הפשוטים של המדינה, בלי להטיל על שכמם את מעמסת הציונות"
יגאל אלון, 1959

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - לא נשכח

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי