התקבלה הצעתי להקדים את מועד הפריימריס ליו"ר המפלגה

Thank you for rating this article.

avi gabbayחברי וחברות מפלגת העבודה,

הנהלת המפלגה קיבלה הבוקר את הצעתי להקדים את מועד הפריימריס לתפקיד יו"ר המפלגה ל-12 בנובמבר 2019 (במקום יוני 2020).

בפני ההנהלה הוצגה חלופה של בחירת יו"ר בועידת המפלגה -  הליך שבו אין שום השפעה לחברי המפלגה.

בחירת יו"ר היא אחת הזכויות הכי משמעותיות לחברי מפלגה ולכן ההנהלה בחרה להשאיר את הזכות החשובה הזאת בידי חברי המפלגה, ולערוך את הבחירות בין כל החברים והחברות.

תוצאות הבחירות האחרונות לא היו פשוטות עבור מפלגת העבודה. תוצאות אשר מעמידות את המפלגה ואת המחנה כולו בפני אתגר גדול לשנים הקרובות. במהלך החודש האחרון, קיימתי סדרה ארוכה מאוד של מפגשים, שיחות והתייעצויות עם חברי הכנסת שלנו בהווה ובעבר, חברי ובכירי המפלגה, בעלי תפקידים, פעילים ורבים אחרים השותפים לאתגר הגדול הזה. זאת על מנת לבחור בדרך הנכונה ביותר להמשיך קדימה ולהבטיח את המשך דרכה של המפלגה.

לאורך כל הדרך חזרתי על אמונתי בכם, חברי מפלגת העבודה, ועל הצורך לפתוח את השורות ולאפשר לרבים יותר, שאינם מחוברים למחנות פוליטיים כאלה או אחרים, לקחת חלק בהחלטות המרכזיות של המפלגה. כזו היא גם ההחלטה הנוכחית והמשמעותית על בחירה ביושב ראש, אשר יהיה אמון על שיקום המפלגה, התחדשותה, והכנתה לקראת המערכות הציבוריות והפוליטיות שעוד נכונו לנו. מתוך כך, התנגדתי להצעות חלופיות שהועלו לבחירת יושב ראש במסגרת ועידת המפלגה או בכל מוסד מצומצם אחר. 60 אלף חברי מפלגה העבודה הם אלה שצריכים להכריע כעת בידי מי להפקיד את הובלת המפלגה. וכאמור, בחירות אלה יוקדמו ויתקיימו מיד לאחר החגים.

תמיד האמנתי בלקיחת אחריות ולא בבריחה ממנה ולכן אני מיישם את התכנית להקטנת הוצאות המפלגה. תכנית לא קלה לביצוע לאור הצורך בפרידה מאנשים מצויינים שתרמו ועשו.

אני מקווה ומאמין שתהליך הפריימריס יוסיף חברים, יחדש ויחזיר למפלגה את המעצד הציבורי הנדרש לה בכדי להתמודד עם קואליצית נתניהו הבאה - כזאת שתעשה הכל על מנת למחוק כל זכר וסימן לדמוקרטיה בישראל.

"בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו"
דוד בן גוריון, משמעות הנגב שדה בוקר 17.1.1955

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2014

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי