פעילות ותיקי התנועה - עדכון מס' 4

Thank you for rating this article.

ותיקי מפלגת העבודהחמישה שבועות חלפו כבר מאז הבחירות. ממשלה חדשה עדיין לא קמה בישראל ורבים הספקות מה צורה תהיה לה לכשתקום. דבר אחד כבר ברור - התרסקותה הדרמטית של מפלגת העבודה ונפילתה למצב בו כמעט ולא עברה את "אחוז החסימה". מ-18 חברי כנסת בבחירות 2015 (24 ח"כים יחד עם מפלגתה של ציפי ליבני) ירדה "העבודה" לשפל כל הזמנים – 6 חברי כנסת בלבד.

ברגע שנודע ב- 10 באפריל על הנפילה, ציפיתי למהלך רציני ומשמעותי, שעיקרו דיון והפקת לקחים ומסקנות וכן גם התארגנות לקראת הבאות. אך מה מוזר – אין קול ואין עונה. קול דממה דקה 'נשמע' במסדרונות מרכז מפלגת העבודה.

ככל שאני שומע, רבים וטובים מורטים עתה שערותיהם ושואלים, כלשון השיר הידוע: "איפה טעינו, מה עשינו רע". הם תוהים היום האם מפלגת העבודה הגיעה לסוף דרכה ההיסטורית, והאם היא חדלה מתי שהוא להיות רלוונטית למדינת ישראל בכלל ולציבור חבריה בפרט. אף שאינני שותף למי שסבורים כן, אני גם ער ומודע לכך שראשי המפלגה לא קראו נכון את זרמי העומק, אותם זרמים בעלי עוצמה אשר משנים לחלוטין את פניה של החברה הישראלית. מבחינה זאת, יש לומר בקול רם וברור כי ראשי המפלגה נושאים באחריות כבדה על שלא קראו נכון את המפה הפוליטית-מפלגתית, ועל כך שכשלו באיתור נתיבים נכונים לליבם של רבים מאד מציבור הבוחרים השותפים לסלידה מהשלטון הנוכחי וממי שעומד/ים בראשו.

ותיקי המפלגה שראו אותה בימים טובים וזוהרים יותר, עומדים כיום נבוכים ועצובים לנוכח המצב העגום שאליו נקלעה. אלמלא אותם ותיקים שנשארו נאמנים לה בכל מצב, אפשר שהמפלה שנחלה המפלגה בבחירות 2019 הייתה גדולה עוד יותר. אך אל נשלה את עצמנו - לא מוותיקיה, שמספרם הולך ופוחת, תיוושע המפלגה. ציפינו וקיווינו כי מנהיגי המפלגה יצליחו לסחוף אחריהם צעירים רבים שיבטיחו את עתידה והצלחתה, אך זה לא קרה. מה חבל !!!

בארבע השנים הקרובות תשב סיעת העבודה בכנסת, חבויה אי-שם בפינת האופוזיציה, עם יכולת שולית להשפיע על המתרחש במדינה. כמו אחרים במפלגה, אני קורא בשמי ובשם ותיקי התנועה ליו"ר אבי גבאי: פעל מיד !!! כל דחייה נוספת היא בנפשנו. עליך מוטל לכנס בדחיפות את ועידת מפלגת העבודה, לפתוח מיד הליך לבחירת יו"ר ולהפעיל את המוסדות הסטטוטוריים של המפלגה. כל עיכוב עלול להכניס את המפלגה למצב של 'תרדמת' ואולי גם לחוסר רלוונטיות.

ב ב ר כ ה ,
איציק שחף - יו"ר ותיקי התנועה

"טייקון עצמו צריך לשלם מחיר. אני מסייע קודם כל לחוסכים שבצורה לא אחראית מצאו את חסכונותיהם אצלו בתאגיד. אני מסייע לתאגידים שיחזיקו מעמד ולא יפטרו עובדים. אבל אני כמדינה מסייעת רוצה לקבל נציגות בזה העיקר צריך לעשות".
אהוד ברק, גלובס
על המשבר הכלכלי וחילוץ הטייקונים 26.12.2008

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2013 שלום עכשיו

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי