פעילות ותיקי התנועה - עדכון מס' 7

Thank you for rating this article.

אנו, חברי מזכירות ותיקי התנועה, רואים לעצמנו זכות וחובה להשפיע ולתרום במסגרת פעילות מפלגתית וציבורית בתנועה העבודה, לחיזוק המשטר הדמוקרטי ושלטון החוק בישראל, למען צדק חברתי, למען חוסנה המוסרי של מדינת ישראל ולמען שוויון ערך האדם, ללא הבדל מין, גזע, מוצא או דת. אנו מאמינים כי ניסיוננו הציבורי-פוליטי במהלך השנים נושא עמו ערך סגולי ותרומה משמעותית, הן ביכולתנו לשמש כ"שומרי הסף" של המפלגה והן לנוכח האתגרים הרבים הניצבים כיום בפני המפלגה.

ותיקי מפלגת העבודה

מרבה פיצול מרבה דאגה

בישיבת המזכירות האחרונה (25/7/19) תמכו חברי המזכירות בדרישה תקיפה לאיחוד כל מפלגות השמאל. לדעת מרבית  הדוברים איחוד כזה הוא מחויב המציאות - "אחודים מביאים קולות" כדברי אחד הדוברים -  וכי הציבור הרחב מייחל לצעד אמיץ של חיבור כל הכוחות המגדירים עצמם 'שמאל'. מפלגת העבודה "מצטיינת" בפילוגים ובפיצולים ואי חיבור כל הכוחות בשמאל עלול לפגוע קשות ולהתנקם בסיכויי "העבודה" לשקם את עצמה. איציק שחף, יו"ר ותיקי התנועה, מסר כי קיווה למימוש האיחוד בין כל מפלגות השמאל והביע צער על פרישתה של סתיו שפיר "מהעבודה" והצטרפותה ל"איחוד הדמוקרטי". הנושא עלה מאוחר יותר באותו יום גם בישיבת מטה הבחירות בו השתתפו ראשי האזורים. בתגובה הסביר ראש המטה רועי שינדלר את עמדת המפלגה והיו"ר. איציק שחף טען כי עמדות חברי המזכירות נובעות בעיקרן ממידע שמתקבל מהתקשורת.  הוא דרש כי היו"ר יעשה כל מאמץ להבהיר את עמדתו לכל פעילי המפלגה. הדרישה התקבלה, היו"ר הופיע באותו ערב בשתי רשתות בטלוויזיה, והמאמץ ההסברתי נמשך עד הועידה.

ועידת מפלגת "העבודה"

ביום ד', 31/7/2019 התכנסה ועידת המפלגה בתל אביב ואישרה ברוב קולות את ההסכם עם סיעת "גשר", להליכה משותפת בבחירות לכנסת ה-22 שתתקיימנה ביום שלישי, 17/9/2019. כאמור בהסכם, יו"ר "גשר" אורלי לוי-אבקסיס תשובץ במקום השני ברשימה המשותפת, וישוריינו לה גם המקום ה-7 וה-10 ברשימה. לא נותר אלא לקוות כי איחוד כזה יהווה אבן שואבת למספר גדול של מצביעי מרכז-שמאל שנטשו את "העבודה" בבחירות האחרונות, אך עדיין ממשיכים להתלבט מי המפלגה המייצגת את העמדות והערכים  האמתיים של המרכז-שמאל. ימים יגידו האם הרשימה המשותפת – "העבודה" ו"גשר" – תניב יותר מנדטים בכנסת מאשר לו כל אחת מהן הייתה הולכת לבחירות בנפרד.

בחירת מוסדות המפלגה

מזכירות ותיקי התנועה שבה ומחדשת את דרישתה ותביעתה הנמרצת כי מיד לאחר הבחירות הכלליות תקוים הבטחת היו"ר והמזכ"ל כי יפתח ב"עבודה" הליך מסודר של בחירות פנימיות להרכבת המוסדות הסטטוטוריים של המפלגה.

מינויים

איציק שחף, יו"ר ותיקי התנועה, התבקש ע"י יו"ר המפלגה לשמש כיו"ר מטה הגמלאים לקראת בחירות ספטמבר 2019. המטה יקיים כנס ארצי בהשתתפות ראשי ארגוני הגמלאים, ראשי מרחבים ועוד עם עמיר פרץ, יו"ר "העבודה". בהקשר זה, המטה יעביר לראשי הסניפים ולרכזי הגמלאים רשימות שמיות של גמלאים חברי מפלגה.

מינוי להנהלת המפלגה

עדינה ולטמן, חברת מזכירות ותיקי התנועה, מונתה כחברה בהנהלת המפלגה. עדינה תתבקש לדווח מעת לעת למזכירות על מידע עדכני. ברכות להצלחתה בתפקיד.

מינוי לוועדת הביקורת של "העבודה"

צביקה אושפיז, חבר מזכירות ותיקי התנועה, התמנה לשמש כיו"ר ועדת הביקורת של המפלגה. בהתאם, השעה צביקה את חברותו במזכירות. ברכות להצלחתו בתפקיד.

ישיבות מזכירות ותיקי התנועה

במהלך השבועות הקרובים ועד למועד הבחירות הכלליות לא תתקיימנה ישיבות המזכירות. חברי המזכירות נתבקשו על ידי איציק להפנות את כל מרצם ופעילותם בתקופה זו לעבודה בשטח במטרה להגביר את סיכויי ההצלחה של "העבודה" בבחירות הקרבות.

איחולי החלמה

מזכירות ותיקי התנועה שולחת ברכות ואיחולי החלמה לחברנו אלי אורן.

 

בברכה ובאיחולי הצלחה,

איציק שחף - יו"ר ותיקי התנועה

העתק: עמיר פרץ - יו"ר

ערן חרמוני - מזכ"ל

חברי מזכירות ותיקי התנועה

"גרעון מינימלי ... לא צריך להיות יעד כלכלי. היעדים הכלכליים הם צמיחה, צמצום פערים והורדת היקף האבטלה"
ד"ר אסתר אלכסנדר

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2013 שלום עכשיו

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי