על ההסכם עם איחוד האמירויות וחידוש התהליך עם הפלסטינים

Thank you for rating this article.

"ההסכם עם איחוד האמירויות הוא סימן חשוב בדרך הנכונה.
נרמול היחסים המסתמן עם איחוד האמירויות הערביות הוא בעל משמעויות בטחוניות מדיניות וכלכליות רבות, אבל חשוב באותה מידה הוא גם בעל משמעות ערכית של בחירה בדרך המו״מ המדיני להסכם שלום כולל שתביא לפריחה כלכלית, מדינית וכמובן, תשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית.
ההחלטה לגנוז את הסיפוח שיכול היה להבעיר את האזור ולמנוע כל אפשרות לשלום, בתמורה לנרמול יחסים עם איחוד האמירויות שנותן תקוה לחזרה לתהליך שלום כולל, מעצימה את חשיבות גוש כחול לבן-העבודה בממשלה" (עמיר פרץ, יו"ר ושר).

"ההסכם עם האמירויות וסיכול הסיפוח החד צדדי - בשורה מעולה לעם ישראל. צריך לשמוח ולברך על כך. שני הצעדים, ההסכם וסיכול הסיפוח, קשורים ותלויים האחד בשני כמובן. זה מייצר מציאות חדשה.

המטרה עכשיו: לקחת את ההתפתחות המצוינת הזו כדי להביא מומנטום להסכמים נוספים עם מדינות במרחב ולהנעה מחודשת של תהליך השלום עם הפלסטינים.

הרשות הפלסטינית תעשה טעות אם תתקבע בעמדת הכינוס של אירן, טורקיה וחמאס שמגנות את ההסכם, ולא בזו של מצרים, ירדן ובחרין שמברכות עליו. ישראל מבחינתה תעשה טעות אם לא תנצל את המומנטום שנוצר כדי לנסות ולהעלות את התהליך הישראלי-פלסטיני על עגלת השלום.

בסוף, הישראלים והפלסטינים נשארים ואם הסכסוך בניהם לא יפתר או יעלה על דרך של הידברות והתקדמות, הוא ימשיך לבעבע, יפגע בשני הצדדים וגם יקרין על המצב במרחב כולל הסכמים מדיניים קיימים או כאלה שיושגו בין ישראל למדינות אחרות בהמשך.

תפקיד גוש העבודה-כחול לבן בממשלה: כפי שקיומו שינה את מאזני הכח בממשלה ואילץ הלכה למעשה את נתניהו לזנוח את רעיון הסיפוח וגחמות הימין המשיחי, מה שסלל את להסכם עם האמירויות, עכשיו מוטל לפתחו האתגר להביא את הממשלה לחידוש התהליך המדיני עם הפלסטינים.

מדגיש: אין שום סרט שממשלה של נתניהו עם ליברמן, בנט וסמוטריץ' הייתה זונחת את הסיפוח החד צדדי וממילא לא היה ההסכם עם האמירויות. העובדה שיש בישראל ממשלה פריטטית שלבני גנץ, עמיר פרץ וגבי אשכנזי משקל כבד בה - חייבה את נתניהו לוותר על הסיפוח, מה שסלל את הדרך להסכם עם האמירויות.

הנעה מחודשת של תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, הוא האירוע המשלים החשוב ביותר שיכול וצריך להיות לבשורה החשובה והטובה שהגיעה אמש" (ערן חרמוני, מזכ"ל).

"‏ברכות לנו על ההסכם ההסטורי עם איחוד האמירויות. הסכמים עם מדינות ערב הם מה שמחזק את ישראל ואת בטחונה, לא סיפוח ושליטה על עם אחר. רוב הציבור בישראל רוצה שלום. זאת הדרך שסללו מנחם בגין ויצחק רבין, זאת הדרך שצריך להמשיך וללכת בה עד להסכם עם שכנותינו ושכנינו הפלסטינים" (מרב מיכאלי, ח"כ).

"ההסכם ההיסטורי בין ישראל והאמירויות פותח עידן חדש של מימוש הזדמנויות חשובות והתמודדות מול סכנות משותפות באזורנו. למרבה השמחה, מה שהחל כמהלך מסוכן שעלול היה להצית תבערה ולדחוף את ישראל לתהום, מסתיים כהסכם שלום חשוב ומעורר תקווה שיוסיף לבטחון, ליציבות ולשגשוג שלנו ושל שכנינו.
الاتفاقية التاريخية بين اسرائيل والامارات العربية المتحدة تفتح المجال امامنا لعهد جديد من اغتنام الفرص الهامة ولمواجهة المخاطر المشتركة بالمنطقة. ومن دواعي الفرحه، ما بدأ كخطوة مليئة بالخطورة كانت من الممكن ان تشعل النار وتدفع اسرائيل الى الهاوية، انتهت باتفاقية سلام مهمة على امل ان تضيف الامان والاستقرار والازدهار لنا ولجيراننا" (איציק שמולי, ח"כ ושר).

"דמוקרטיה זה לפעמים כואב, אבל עד היום לא נמצאה שום שיטה טובה יותר"
שלי יחימוביץ׳, ועידת העבודה, 4.4.2013

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי