מצע העבודה לביטחון אישי לנשים בכנסת ה-25

Thank you for rating this article.

מצע מפלגת העבודה לכנסת ה-25 בראשות מרב מיכאלי - בית בטוח ​תוכנית‭ ‬מפלגת העבודה לביטחון אישי לנשים.

מפלגת העבודה ניצבת בחזית המאבק למען ביטחונן האישי, שלומן וזכויותיהן של נשים בישראל. מאות אלפי נשים בישראל, סובלות מתחושת חוסר ביטחון מתמשכת. זוהי מציאות בלתי מתקבלת על הדעת שאינה יכולה להיתפס כגזירת גורל. מפלגת העבודה מחויבת לשנות מציאות זו מהיסוד ולהעניק לנושא זה מקום מרכזי ומוביל בסדר יומה. מחויבות זו באה לידי ביטוי בכנסת היוצאת וסביב שולחן הממשלה. לראשונה בתולדות המדינה הוקם קבינט לשוויון מגדרי בראשו עומדת יו"ר המפלגה, השרה מרב מיכאלי. שרי המפלגה וחברות וחברי הכנסת פעלו לאכיפת החוק למניעת זנות, להגברת החיסיון על טיפולים נפשיים וסוציאליים של נפגעות אלימות מינית, להוספת משאבים ייעודיים למשטרת ישראל לטובת הטיפול בעבירות מין, למתן פיצוי כספי לנפגעות עבירות מין ואלימות חמורה, לשמירה מיטבית של הדגימות הפורנזיות של נפגעות אונס, לקידום החקיקה של איזוק אלקטרוני לגברים אלימים ועוד.

תוכנית ביטחון אישי לנשים

בית בטוח ​תוכנית‭ ‬מפלגת העבודה לביטחון אישי לנשים, כחלק מהמשך המאבק למען ביטחונן האישי של נשים תפעל מפלגת העבודה באופן ממוקד בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

  • האמנה הבינלאומית למניעת אלימות נגד נשים
    נפעל להצטרפות מדינת ישראל לאמנה הבינלאומית למניעת אלימות נגד נשים (אמנת איסטנבול) ולהתאמת החוקים והתקנות בתחום האלימות במשפחה להגדרות המתקדמות של האמנה.
  • החוק למניעת אלימות כלכלית
    נעביר את החוק למניעת אלימות כלכלית, שתגדיר את האלימות הכלכלית ​כעבירה פלילית, ותקבע עונשים לנוקטים בה.
  • החוק לאיסור ואיזוק אלקטרוני
    נעביר את החוק לאיסור ואיזוק אלקטרוני שימנע מגברים אלימים להתקרב לנשים המאויימות וישמור על שלומן.
  • סל מיגון ואמצעי בטחון במימון המדינה
    נעביר חוק שיספק לנשים וקטנים קורבנות אלימות סל מיגון בביתם ובמרחב החיים שלהם, כולל לחצני מצוקה, מצלמות אבטחה, קודנים, הדרכות להתנהלות בטוחה וכו', שיסייעו לשמור על שלומן ובטיחותם.
  • תיקון חוק זכויות נפגעי עבירה
    נקן את חוק זכויות נפגעי עבירה ונרחיב משמעותית את המעורבות של נפגעות עבירות מין ואלימות בהליכים המשפטיים בעניינן.
  • סיוע משפטי לנפגעות
    נרחיב בצורה משמעותית את הסיוע המשפטי לנפגעות עבירות מין ואלימות משלב התלונה ולאורך כל שלבי ההליך המשפטי, לרבות בהגשת תביעות נזיקין אזרחיות כנגד המורשעים בביצוע העבירות.
  • סל ליווי ושיקום סוציאלי ופסיכולוגי
    לנפגעות עבירות מין ואלימות נעגן בחוק סל ליווי ושיקום סוציאלי ופסיכולוגי לנפגעות עבירות מין ואלימות שיאפשר להן לעמוד על ​הרגליים וילווה אותן בתהליך השיקום.
  • מחלקות ייעודיות בפרקליטות המדינה
    ובבתי המשפט לטיפול בעבירות מין נקים מחלקות ייעודיות בפרקליטות המדינה ובבתי המשפט ונחייב הכשרות ייעודיות לתובעים, פרקליטים ושופטים בתחום, בהתאם להמלצות דו"ח ועדת ברלינר.
  • תכנית לאומית לטיפול סוציאלי-פסיכולוגי
    ולשיקום של גברים אלימים נפעיל תכנית לאומית לטיפול סוציאלי-פסיכולוגי ולשיקום של גברים אלימים, שימנע מהם לחזור ולנהוג בצורה אלימה נגד נשים.
  • מקלטים ודירות המעבר לנשים ונערות מהחברה הערבית
    נכפיל את מספר המקלטים ודירות המעבר לנשים ונערות מהחברה הערבית ונגדיל את מספר המקלטים ודירות המעבר המשרתים את כלל האוכלוסייה.
  • התמיכה הממשלתית בארגוני הסיוע לנשים וקטינים הסובלים מאלימות מינית ופיזית
    נגדיל בצורה משמעותית את התמיכה הממשלתית בארגוני הסיוע לנשים וקטינים הסובלים מאלימות מינית ופיזית העומדים בחזית התמיכה והעזרה לנפגעות ולנפגעים וצריכים להרחיב את פעילותם.
  • סנקציות על סרבני גט
    נגדיל ונרחיב משמעותית את הסנקציות על סרבני גט ונתקן את החוק באופן שיחייב את בתי הדין הרבניים להפעיל את הסנקציות בשלבים מוקדמיםשל התהליך המשפטי.

למצע העבודה המלא לכנסת ה-25, בקישור.

"הצבא איננו ארגון דמוקרטי זה הארגון הבלתי-דמוקרטי היחיד שהדמוקרטיה שומרת כדי להגן על עצמה"
שמעון פרס, ראיון ב-YNET יולי 2005

הרשמה לעדכונים

יצחק רבין - ידיעות אחרונות

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי