מצע העבודה למען המשפחות הצעירות בכנסת ה-25

Thank you for rating this article.

מצע מפלגת העבודה לכנסת ה-25 בראשות מרב מיכאלי - בית למשפחות צעירות, ​תוכנית‭ ‬מפלגת העבודה למען המשפחות הצעירות.

מדינת ישראל מתברכת בשיעור גבוה של משפחות צעירות ביחס למדינות העולם המערבי. משפחות אלו הן העתיד של החברה הישראלית. התמיכה בהן ויצירת אופק מבטיח של בטחון כלכלי, תעסוקתי, חינוכי וחברתי בעבורן הן משימות מרכזיות של ממשלת ישראל ושל הכנסת. בשנים האחרונות מתמודדות המשפחות הצעירות בישראל עם נטל כלכלי הולך וגדל, שחיקה משמעותית בשירותים הציבוריים, איכותם וזמינותם, וחוסר איזון הולך וגדל בין דרישות שוק התעסוקה לחיי המשפחה והפנאי. משבר הדיור המחריף, האתגרים הגדולים של מערכת החינוך, והעלייה ביוקר המחייה מעצימים את הקשיים שחוות משפחות צעירות רבות בישראל בכל רחבי הארץ ובכל מגזרי החברה.

מפלגת העבודה חרתה על דגלה בשנים האחרונות את שיפור מצבן של המשפחות הצעירות ואת הרחבת התמיכה הממשלתית בהן. בכנסת היוצאת ובממשלה פעלו חברות וחברי הסיעה בכיוון זה והביאו להישגים הבולטים הבאים:​

  • התוכנית המהפכנית למתן חופשת לידה בתשלום לאבות.
  • הגדלת מענקי העבודה
  • הנחה משמעותית של 50% לילדים ובני נוער בתחבורה הציבורית.

בית למשפחות צעירות, ​תוכנית‭ ‬מפלגת העבודה למען המשפחות הצעירות

כחלק מהמשך המאבק למען המשפחות הצעירות מפלגת העבודה תפעל באופן ממוקד בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

  • חינוך ציבורי ואיכותי מגיל לידה
    נגבש תכנית ממשלתית שתעוגן בחקיקה לחינוך ציבורי חינם לכל ילדה וילדה מסוף חופשת הלידה ועד גיל 3. בנוסף, נפעל לפתרונות מיידיים למשבר החריף במעונות היום באמצעות שיפור היחס בין מספר המטפלות למספר הפעוטות, שיפור השכר ותנאי העבודה של המטפלות והסייעות ושיפור הפיקוח החינוכי והבטיחותי על מעונות היום.
  • הארכת חופשת הלידה לנשים ולגברים
    נעגן בחקיקה את הארכת חופשת הלידה בתשלום באופן הדרגתי לתקופה של שנה, שתתחלק בין שני בני הזוג. הורים יחידניים ייהנו גם הם מחופשת לידה למשך זמן דומה.
  • קיצור שעות העבודה והעלאת מספר ימי החופשה
    נקצר במיידי את שעות העבודה השבועיות בישראל ל-40 שעות עבודה שבועיות (במקום 42 שעות) ונעגן בחקיקה תכנית חומש להפחתה נוספת במספר שעות העבודה השבועיות ל-36 שעות שבועיות. בנוסף, נעגן בחקיקה מהלך רב
    שנתי במסגרתו יתווסף מדי שנה יום נוסף למכסת ימי החופשה המינימליים עד להגעה לממוצע מדינות ה-OECD שעומד על 22 ימי חופשה שנתיים (32 ימים כולל חופשות חגים).
  • תשלומי הורים
    נגבש תכנית הדרגתית לביטול מלא של תשלומי החובה לבתי הספר וגני הילדים במהלך השנים 2023-2025
  • הרחבת יום חינוך ארוך בישובים נוספים
    נסיים את ההקפאה בהרחבת יום חינוך ארוך ונחיל את התוכנית ביישובים נוספים ברחבי הארץ במסגרת תכנית הדרגתית להחלה מלאה בכל רחבי הארץ עד לסוף שנת 2026.
  • הגדלת מענק הלידה לילד ראשון
    נכפיל את מענק הלידה לילד ראשון מ-1,826 ש"ח ל-3,652 ש"ח.
  • נקודות זכות במס הכנסה
    לנוכח העלייה החריפה ביוקר המחייה נאריך את הזכאות לנקודת זכות נוספת במס להורים לילדים בגילאי 6-12 לשנים 2023-2024.
  • הגדלת מספר ימי מחלת ילדים בתשלום
    נגדיל את מספר ימי המחלה שניתן לקחת בשל מחלת ילדים ל-12 ימי מחלה בתשלום על חשבון ימי המחלה של ההורה ונעגן תוספת של יום מחלה בתשלום בעבור כל ילד עד לגיל 12.

למצע העבודה המלא לכנסת ה-25, בקישור.

"גוש אמונים היא סרטן לרקמה הדמוקרטית של מדינת ישראל. תופעה של גוף שלוקח את החוק לידיים. מעטים המקרים בתולדות היהדות, שחבורה פרועה שכזאת נוטלת לעצמה מנדט בשם שמים, ופורצת אל הרחובות בגסות רוח להטיל אימה וטרור. התביישתי שאנחנו יכולים להידרדר לשפל כזה"
יצחק רבין, פנקס שירות, 1976

הרשמה לעדכונים

יצחק רבין - 2015

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי