מצע העבודה לחברה הדרוזית והצ׳רקסית בכנסת ה-25

Thank you for rating this article.

מצע מפלגת העבודה לכנסת ה-25 בראשות מרב מיכאלי - בית של ברית חיים, תוכנית‭ ‬מפלגת‭ ‬העבודה‭ ‬לקידום החברה הדרוזית והצ׳רקסית ולקידום השוויון והחיים המשותפים.

מפלגת העבודה היא הבית הפוליטי של כל אזרחי ישראל - בית שמחויב לערכים של שוויון, צדק חברתי וחיים משותפים. ברוח זו היתה מפלגת העבודה הבית הפוליטי המרכזי של אזרחי ואזרחיות ישראל הדרוזים והצ'רקסים מאז קום המדינה.

מפלגת העבודה רואה חשיבות עליונה בחיזוק וטיפוח החברה הדרוזית והחברה הצ'רקסית, צמצום הפערים וקידום שוויון הזדמנויות מלא, תוך הבטחת אופק של צמיחה, פיתוח, בינוי ושגשוג לרשויות המקומיות הדרוזיות.
שרי מפלגת העבודה פעלו ברוח זו סביב שולחן הממשלה, כשעברה החלטת הממשלה של תכנית החומש למגזר הדרוזי והצ'רקסי, שכוללת השקעת מיליארדי ש"ח לפיתוח כלכלי וחברתי של הישובים ברחבי הארץ.

בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה תפעל מפלגת העבודה להשגתם של היעדים הבאים:

  • תיקון חוק הלאום ועיגון עקרון השוויון בחוק יסוד
    נפעל לתיקון משמעותי ומקיף של חוק הלאום, ולעיגונם של עקרון השוויון ומעמדה של העדה הדרוזית בחקיקת היסוד.
  • קידום התכנון והסדרת הבניה בישובים הדרוזים והצ'רקסים
    נפעל לביטול חוק קמיניץ, לבחינה מחודשת של פעולות האכיפה שנעשו מכוחו, ולקידום מהיר של תכניות המתאר והסדרת הבניה בישובים הדרוזים והצ'רקסים.
  • תקציבי פיתוח לחברה הדרוזית ולחברה הצ'רקסית בבסיס התקציב
    נפעל ליישום מלא של החלטות הממשלה לביסוס ופיתוח היישובים הדרוזים והצ'רקסים ולהשלמת תכנית החומש הממשלתית ואישורה בהיקף של 3 מיליארד ש"ח. בנוסף נפעל להכנסת כל התקציבים הייעודים לפיתוח כלכלי וחברתי של המגזר הדרוזי והצ'רקסי לבסיס התקציב.
  • תכניות ייעודיות לאופק אקדמי ותעסוקתי לצעירים מהחברה הדרוזית והצ'רקסית
    נפעל לפתיחת תכניות ייעודיות בתחום ההכשרה המקצועית והאקדמית עבור צעירים מהמגזר הדרוזי והצ'רקסי שאינם לומדים ואינם עובדים.
  • תמיכה בשימור ופיתוח מפעלים ואתרים להנצחת מורשת העדה הדרוזית והצ'רקסית וטיפוחה
    נפעל לגיבוש תכנית לשימור ולפיתוח אתרי מורשת דתיים והיסטוריים של העדה הדרוזית והצ'רקסית ולפיתוח מפעלי תרבות, אומנות, יצירה ומחקר סביב מורשת העדה הדרוזית והצ'רקסית, בשיתוף פעולה
    עם הרשויות המקומיות הדרוזיות והצ'רקסיות.
  • קידום החינוך הבלתי פורמאלי
    נפעל לחיזוק תנועות הנוער וארגוני הנוער בחברה הדרוזית והצ'רקסית, המרכזים הקהילתיים, חוגי הספורט ומועדוני הספורט, ולפיתוח מסלולים ייעודיים של שנת שירות אזרחית ושנת התנדבות לאחר שנות התיכון ולפני השירות הצבאי.

למצע העבודה המלא לכנסת ה-25, בקישור.

"אנחנו הבית של כל יהודי בעולם אנחנו המקלט אנחנו גם האחריות"
יצחק רבין, מתוך נאום בקונגרס הציוני בירושלים (ה-3 בפברואר 1992)

הרשמה לעדכונים

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי