מצע העבודה לחינוך בכנסת ה-25

Thank you for rating this article.

מצע מפלגת העבודה לכנסת ה-25 בראשות מרב מיכאלי - בית חינוך, תוכנית‭ ‬מפלגת‭ ‬העבודה‭ ‬לקידום החינוך ​הציבורי במדינת ישראל.

מפלגת העבודה מחויבת להשקעה בדור הבא של הישראליות והישראלים, דרך שימת דגש על תחום החינוך והגדלת ההשקעה בו. אנו עומדות מאחורי המורים.ות, הגננות.ים, המטפלים.ות, הסייעות.ים והמדריכים.ות הבלתי פורמליים.ות, וניתן להם גב, כוח ותנאים ראויים כדי שימשיכו לעשות את עבודתן.ם החשובה עבור כולנו.

בכנסת האחרונה פעלנו לטובת ילדות וילדי ישראל, בין השאר בהגדלה משמעותית של התמיכה הממשלתית בחינוך הבלתי פורמלי, בתנועות ובארגוני הנוער, ונמשיך לעשות כן גם בעתיד.

גם בכנסת הקרובה נמשיך בפעולה נחושה למען הילדים והנוער בישראל ולמען מערכת החינוך. כחלק מהמשך המאבק למענם, מפלגת העבודה תפעל באופן ממוקד בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

  • חינוך ציבורי ואיכותי חינם מגיל 0-3
    נספק חינוך חינם לכל ילדה וילד מסוף חופשת הלידה ועד גיל 3, שיחליף את הסבסוד החלקי שניתן כיום בצורה לא איכותית ולא שוויונית מספיק, לא הוגנת ולא מעודדת תעסוקה. בנוסף, נפעל לשיפור היחס בין מספר המטפלות.ים למספר הפעוטות, לשיפור ההכשרה, השכר ותנאי העבודה של המטפלים.ות והסייעות.ים, ולשיפור הפיקוח על מעונות היום.
  • העלאת שכר לעובדי ועובדות הצווארון הוורוד במערכת החינוך
    נעלה באופן משמעותי את השכר לעובדי ועובדות הצווארון הוורוד במערכת החינוך, ובהן מורות, יועצות, מטפלות, גננות וסייעות, שעובדות בשירות המדינה ובשירותים שמתקצבת המדינה.
  • צמצום מספר הילדים והילדות בקבוצות הלימוד השונות
    ניישם את דו"ח ועדת רוזנטל לגיל הרך: יחס של מטפל.ת ל-4 ילדים עד גיל 15 חודשים, מטפל.ת ל-7 ילדים עד גיל שנתיים, ומטפל.ת ל-8 ילדים עד גיל שלוש. נוסיף סייע.ת נוספת לכל גן ילדים בגילאי 3-6 שבו יותר מ-30 ילדים וילדות, ונגביל את מספר התלמידים והתלמידות בכיתה ל-30.
  • הרחבת יום חינוך ארוך לישובים נוספים
    נסיים את ההקפאה בהרחבת תוכניות יום חינוך ארוך ונחיל את התוכנית ביישובים נוספים ברחבי הארץ, במסגרת תכנית הדרגתית להחלה מלאה בכל רחבי הארץ עד לסוף שנת 2026, ביטול הצהרונים ויצירת רצף חינוכי-לימודי.
  • ביטול מעמד מורי הקבלן
    נבטל העסקת מורים ומורות במיקור חוץ ונעביר את המורים והמורות שעובדות במיקור חוץ להעסקה ישירה.
  • שינוי מערך הפיקוח והעברת האחריות לשטח
    נשנה את מערך הפיקוח אשר מקשה כיום על עצמאות המנהלים.ות והמורים.ות, ונהפוך אותו למערך מייעץ ומלווה. בנוסף, נפעל להגדיל באופן משמעותי את החופש שניתן להם ולהן לבחור חלק מנושאי הלימודים ומתודות הלימוד.
  • תשלומי הורים
    נגבש תוכנית הדרגתית לביטול מלא של תשלומי החובה לבתי הספר וגני הילדים במהלך השנים 2023-2025.
  • תקצוב דיפרנציאלי
    נרחיב את התקצוב הדיפרנציאלי במערכת החינוך גם לגילאי הגן והתיכון, ונחיל אותו על כל מרכיבי התקציב.
  • הגדלת תקציב תנועות וארגוני הנוער
    נגדיל ונרחיב באופן משמעותי את תקציב תנועות וארגוני הנוער בבסיס התקציב, וניצור מנגנון עדכון אוטומטי לתקציב זה.

למצע העבודה המלא לכנסת ה-25, בקישור.

"גרעון מינימלי ... לא צריך להיות יעד כלכלי. היעדים הכלכליים הם צמיחה, צמצום פערים והורדת היקף האבטלה"
ד"ר אסתר אלכסנדר

הרשמה לעדכונים

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי