מצע העבודה לעצמאים ולעסקים הקטנים והבינוניים בכנסת ה-25

Thank you for rating this article.

מצע מפלגת העבודה לכנסת ה-25 בראשות מרב מיכאלי - בית לעצמאים ולעסקים הקטנים והבינוניים.

מפלגת העבודה רואה בעצמאים ובעסקים הקטנים והבינוניים חלק חשוב ומשמעותי מהכלכלה ומהמשק הישראליים, אשר תורם לצמיחה ולפריון, ומחוייבת לתמוך בהם ולתת להם רשת בטחון סוציאלית.

גם בכנסת הזו נמשיך בפעולה נחושה למען העצמאים והעסקים הקטנים והבינוניים. כחלק מהמשך המאבק למענם, מפלגת העבודה תפעל באופן ממוקד בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

  • דמי אבטלה לעצמאים ועצמאיות
    נמשיך במהלך ליצירת תכנית דמי אבטלה לעצמאים ולעצמאיות, שתתחשב במרכיבים הייחודיים של עבודתם, ותספק להם דמי אבטלה במקרה של אבטלה משמעותית, בדומה למודל במדינות אחרות בעולם.
  • נוהל סיוע מיידי במצבי חירום
    יצירת תכנית סיוע ממשלתית שתוכל לספק פיצוי ודמי קיום באופן מיידי לעצמאים ובעלי עסקים, במצבי חירום משמעותיים כמו מלחמה, מגיפה וכו'.
  • השקעה בחדשנות ודיגיטציה
    נקדם השקעה ממשלתית משמעותית בחדשנות ודיגיטציה בעסקים קטנים ובינוניים.
  • SHOP STOP ONE להתנהלות מול המדינה
    נקים מרכזים ייעודים, פיזיים ודיגיטליים, אשר ירכזו בתוכם את כלל ההתנהלות של העצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים מול המדינה: מס הכנסה, ביטוח לאומי, רישוי עסקים, אישורים רגולטוריים שונים ועוד.
  • חופשת מחלה וימי אבל
    מתן דמי מחלה במקרה של ימי מחלה ממושכים ודמי אבל במקרה של אבל על מות קרוב משפחה מדרגה ראשונה.
  • הכרה בהוצאות טיפול בגיל הרך לעצמאים לצורך ניכוי במס
    נחוקק חוק שיאפשר לעצמאיות ולעצמאים להכיר בהוצאות טיפול בגיל הרך לצורך ניכוי במס הכנסה, זאת כל עוד מדינת ישראל איננה מספקת חינוך חינם לגיל הרך.
  • יצירת הגדרה חוקית של "משתתף חופשי" (Freelancer)
    ומתן מענה סוציאלי ייחודי נחוקק חוק שיגדיר את צורת ההעסקה של הפרילנסרים, יקבע מיהו הפרילנסר ומי אינו, ויספק רשת בטחון סוציאלית ייחודית לאוכלוסייה זו.

למצע העבודה המלא לכנסת ה-25, בקישור.

"במרכזה של ההיסטוריה העברית עומד דבר הגשמת הציונות במלוא היקפה ותוכנה... במרכזה של ההיסטוריה האנושית עומד דבר הגשמת הסוציאליזם במלוא היקפו ותוכנו"
ברל כצנלסון, הצעה לפרוגרמה למפא"י 1928

הרשמה לעדכונים

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי