ההסתדרות מצדיעה לדוד בן-גוריון וגולדה מאיר

Thank you for rating this article.

"אנחנו מצדיעים פה לשני ענקים: בן-גוריון, היהודי הגדול ביותר שקם בדורנו, מנהיג שידע להתקדם ולקבל החלטות נכונות; וגולדה, מחלוצות ההנהגה הנשית וממקימות נעמת. הם בנו פה דברים גדולים, ואנחנו ממשיכים ללכת בדרכם ... ההסתדרות עדיין עם אותה נשמה של פעם של בנייה וצמיחה, כפי שהמחישו שני המנהיגים הללו שאנחנו מכירים להם היום כבוד, ואולם היא הולכת קדימה עם דגלים חדשים כדי להיות רלוונטית גם בעוד מאה שנים. גם במובן המפלגתי עברנו שינוי, לא עוד הסתדרות עם מפלגה – אלא הסתדרות שעובדת עם כל המפלגות" (יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד).

"ללא בן-גוריון, ללא ההסתדרות וללא הסוכנות, ספק אם הייתה קיימת מדינת היהודים. המשולש הזה היה חשוב מאין כמוהו. גולדה אף היא סיפור נהדר של תרומה לבניין העם והארץ. המדינה אמנם גדלה וצמחה מאז, אבל מה שמשמעותי היום זה שבפסיפס הישראלי – יש מקום של כבוד לכל הנרטיבים" (יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג).

ההסתדרות

בתמונה, מימין למשאל: ד"ר משה בן אליעזר (נכדו של דוד בן-גוריון); עו"ד אופיר אלקלעי, מנכ"ל ורמ"ט יו"ר ההסתדרות; ארנון בר-דוד, יו"ר ההסתדרות; ח"כ יריב לוין, יו"ר הכנסת
חגית פאר, יו"ר נעמת; (מאחור): שאול רחבי, יו"ר עמותת מכון גולדה מאיר למנהיגות וחברה (נכדה של גולדה מאיר); (מקדימה): גידי מאיר (נכדה של גולדה מאיר); דניאל מאיר (נכדה של גולדה מאיר)

הטקס התקיים בגן ההסתדרות ונועד להוקיר ולהזכיר את פועלם של דוד בן-גוריון וגולדה מאיר, מהבולטים בהנהגת ההסתדרות בתחילת דרכה. הטקס התקיים בהשתתפות בני משפחותיהם של המנהיגים המנוחים ובמעמד יו"ר הכנסת יריב לוין, יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, יו"ר נעמת חגית פאר, מנכ"ל ורמ"ט יו"ר ההסתדרות עו"ד אופיר אלקלעי ומ"מ יו"ר ההסתדרות רועי יעקב.

===

מאתר ההסתדרות הכללית החדשה

"עשבים שוטים, גדלים ליד שיבר מטפטף."
תומר פינס יור המשמרת הצעירה - 2019

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי