משה מזרחי 1950-2022

Thank you for rating this article.

נפטר משה מזרחי, ח"כ לשעבר מטעם סיעת העבודה בכנסת ה-19 וה-20 וכן מועמד ברשימה לכנסת ה-21, ניצב במשטרה וראש אגף החקירות. מזרחי יליד 1950 בעיר טבריה, נפטר בגיל 72.

היה לוחם מוביל בשחיתות ציבורית והנה דברים שנשא בנאום בכנסת ה-19, בהצעתו לחוק קלון: "אנחנו נכשלנו במבחן הציבור ... איך זה נראה שבבית הזה, יושבים אסירים לשעבר. שאולי גם יהיו שרים מחר. הם לא צריכים לחזור למקום הזה שהם בגדו בו. אל תגידו לנו נבחרו על ידי הציבור. אנחנו צריכים לקבוע את הכללים ... הסביבה הפוליטית שלהם דוחה אותם, היא מוציאה אותם מהמשחק".

לנאום המלא לחצו.

יו"ר המפלגה מרב מיכאלי: "איזה אבדן גדול. משה מזרחי, נשמה גדולה, איש יקר שדרך הישר הייתה לנגד עיניו תמיד, לוחם בשחיתות ללא הרף וללא מורא. ניצב בדימוס וח"כ מחויב להפליא. היתה לי זכות לשרת ולהלחם איתו ולצדו בכנסת. מפלגת העבודה ואני מחבקות את משפחת מזרחי ברגעים הכל כך קשים האלה. יהי זכרו ברוך" (פייסבוק).

השר עמר בר-לב: "קיבלתי בתדהמה ובצער את הבשורה המרה על פטירתו של חברי, ניצב בדימוס וחבר הכנסת לשעבר משה מזרחי. את משה היכרתי לראשונה בראשית שנות ה-90', אז כיהנתי כמפקד חטיבת הבקעה והוא מפקד יהודה של המשטרה. כבר אז הרשים אותי ביכולותיו, במקצועיותו ובחדות מחשבתו. במהלך השנים עקבתי אחר התקדמותו במשטרה. משה היה מפקד נחוש, עם אומץ לב אישי וציבורי, שטובת מדינת ישראל והמאבק בשחיתות עמדו תמיד לנגד עיניו - גם כאשר שילם על כך מחיר אישי כבד. הלב הזה נדם היום, ומותיר אותנו חסרי מילים. משה יחסר לי מאוד ברמה האישית, ויחסר מאוד למדינת ישראל. אני משתתף באבלה הכבד של המשפחה" (טוויטר).

משה מזרחי

משה מזרחי

משה מזרחי

משה מזרחי

ח"כ נעמה לזימי: "בתדהמה וצער קיבלתי את הבשורה שחברנו ניצב בדימוס וחבר הכנסת לשעבר, משה מזרחי נפטר מדום לב - יהיה זכרו ברוך. את משה פגשתי לראשונה בפריימריז של בחירות 2013, אדם צנוע, לבבי ויחד עם זאת חריף וחד כתער, שהגיע לאחר שלל תפקידים ציבוריים משמעותיים וביניהם ראש אגף חקירות במשטרה, תפקיד שעשה ללא מורא, גם אם זה הוביל להשתלחות נגדו, ושלימד אותו את עומק השחיתות השלטונית בישראל. משה לחם מתוך הכנסת נגד שחיתות ובעד שקיפות, ועמד בראש השדולה למאבק בשחיתות במינהל הציבורי. הוא פעל למען חברה צודקת ומתוקנת, חוקק חוקים חשובים והיה לדמות משמעותית במפלגת העבודה. משה יחסר לנו מאד. שולחת תנחומים למשפחתו" (אינסטגרם).

ח"כ לשעבר אמילי מואטי: "כל כך עצובה ממותו של חברינו משה מזרחי, איש חכם ומשובב נפש, אדם משכמו ומעלה בכל מובן" (טוויטר).

שאדי קבלאן, יו"ר המשמרת הצעירה במפלגת העבודה דרוזים וצ'רקסים: "ניצב בדימוס משה מזרחי,היה לי כמו אבא. אח שלי וחבר שלי מעל עשור, הלך לעולמו הלילה,לקה בדום לב!!! משה היה חבר כנסת מצטיין וקצין לתפארת. היה לוחם חברתי מספר 1 נגד שחיתות ובעד מנהל ציבורי תקין, איש ציבור משכמו ומעלה, אדם מיוחד, נדיר ומעורר השראה. שזכיתי להיות יועץ פרלמנטרי שלו - היה קודם כל בן אדם טוב, וחבר, צנוע, שקט, חכם,מורה לחיים! היה תמיד מגיע לבתי הספר בבית גאן במיוחד לתת הרצאות לתלמידים נגד האלימות ,פשוט אין הרבה אנשים כאלה היום. תחסר לי מאוד משה היקר לעולם לא אשכח אותך, יהי זכרך ברוך" (פייסבוק).

קובי קיסוס, חבר מפלגה: "משה מזרחי כמה עצוב לפתוח את הבוקר לבשורה הקשה. היית ח״כ לתקופה קצרה אבל איש ציבור הרבה שנים. במעט שיצא לך להיות חלק ממפלגת העבודה, תמיד היית זמין לכל בעיה, שותף לקידום רעיונות, שירותי ובגובה העיניים. פה מאירוע פריימריז 2012, לאחר שהכרזת על התמודדות והיתה לי הזכות לארח אותך" (טוויטר).

"לעולם לא אסלח לערבים על שלימדו אותנו להרוג את בניהם"
גולדה מאיר

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי