יצחק רבין - 28 שנים לרצח

Thank you for rating this article.

הבמה הרעיונית מציינת 28 שנים לרצח יצחק רבין - יושב ראש מפלגת העבודה וראש הממשלה שנרצח בידי טרוריסט יהודי, כי צעד בדרך השלום ושעבורו לא הייתה קונספציית ניהול-הסכסוך לגיטימית, אלא רק חתירה נחושה לסיומו תוך הכרה בזכותם של שני העמים להגדרה עצמית, ביטחון וחיים זה לצד זה.

היום. לפני 28 שנים בתאריך י"ב חשוון ה'תשנ"ו (4.11.1995).

למאמרים ונאומים על יצחק רבין.

דברים שרשמו חברי.ות מפלגת העבודה לזכרו:

יצחק רביןמפלגת העבודה: "היום י"ב בחשוון, בדיוק לפני 28 שנים נרצח יצחק רבין. הם הצליחו לרצוח את רבין האיש והם ניסו ועדיין מנסים, לרצוח את דרכו. אבל הם לא יצליחו, את החזון והדרך של רבין הם לא ירצחו לעולם. לא את השאיפה לשלום ואת החתירה לביטחון אמיתי. לא נשכח ולא נסלח" (פייסבוק, 26.10.23).

מזכ"ל העבודה, ערן חרמוני: ""איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא".
28 שנה לרצח יצחק רבין, רה"מ, שר הביטחון, רמטכ"ל ששת הימים וגיבור ישראל, בידי רוצח בן עוולה שבא מתוכנו.
נזכור ולעולם לא נשכח
" (טוויטר, 26.10.23).

חבר הכנסת גלעד קריב: "״כראש הממשלה ושר הביטחון אני נושא באחריות…״. כך הצהיר יצחק רבין במסיבת העיתונאים שכינס בליל שבת על מנת להודיע לאומה על כשלון המבצע לשחרור נחשון וקסמן ז״ל.
היום, ערב י״ב חשוון, יום הזיכרון הממלכתי לרצח, הנחתי זר על קברו. אירועי הזיכרון הממלכתיים נדחו בשל המלחמה, אך דווקא היום ודווקא לנוכח המאורעות, חשוב לזכור ולהצהיר: לא נסלח ולא נשכח.
לא נשכח את האיש. את הרצח ואת מה שקדם לו ואת ערכי הדוגמה האישית, המנהיגות ולקיחת האחריות בהם דבק - ערכים שכה חסרים בימים אלו
" (טוויטר, 26.10.23).

ח"כ נעמה לזימי: "ביטחון איננו רק הטנק, המטוס וספינת הטילים. ביטחון הוא גם, ואולי אף קודם כול האדם – האדם, האזרח הישראלי. ביטחון הוא גם החינוך של האדם, הוא הבית שלו, הוא הרחוב והשכונה שלו, הוא החברה שבתוכה צמח. וביטחון הוא גם התקווה של האדם." יצחק רבין ז"ל. יום הזיכרון להרצחו. עדיין חסר" (טוויטר, 26.10.23).

סניף אילת של מפלגת העבודה: "היום! יום זיכרון ממלכתי ליצחק רבין. בימים כואבים אלו של נפגעי מתקפת הטרור מעזה בזמן סיוע מדהים של העם כולו למשפחות השכולות, למשפחות החטופים והנפצעים מכל רחבי הארץ אנו מביעים צער גדול על הקורבנות הרבים ומבקשים לחוקק יום זיכרון ממלכתי לאומי של האירוע בהתאם לציון ארועים מכוננים במדינת ישראל" (פייסבוק, 26.10.23).

יצחק הרצוג, נשיא המדינה ויו"ר המפלגה לשעבר: "28 שנים להרצחו של ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין ז״ל. יהי זכרו ברוך" (טוויטר, 26.10.23).

יאיא פינק, מועמד ברשימת העבודה לכנסת ה-25: "יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. מנהיגות של אני אחראי כל כך חסרה לנו. יהי זכרו ברוך" (טוויטר, 26.10.23)

יונתן בן ארצי, נכדו של יצחק רבין: "״אינני מכיר את המלחמה, אבל שני דברים אני יודע, נכונים בכל מלחמה, בכל זירה: אי-אפשר לנצח במלחמה בלא שמגדירים לדרג הצבאי, בדייקנות ובבהירות, מהי מטרתה ומה מצפים מהצבא להשיג. ואין מנצחים במלחמה אם אין לדרג הצבאי תפישה צבאית כוללת, איך מנצחים במלחמה.״ יצחק רבין 1922-1995" (טוויטר, 26.10.23).

אייל זשבסקי: "<emהיום י"א חשוון יום הזיכרון העברי להירצחו של יצחק רבין ראש הממשלה שנרצח על ידי בן עוולה. יצחק רבין רמטכ"ל ,מפקד ומנהיג שידע לקח אחריות על החלטות שקיבל גם ברגעים קשים של האומה. נזכור ולא נשכח" (טוויטר, 26.10.23).

קובי קיסוס, מועמד ברשימת העבודה לכנסת ה-25: ""ביטחון איננו רק הטנק, המטוס וספינת הטילים. ביטחון הוא גם, ואולי אף קודם כול האדם – האדם, האזרח הישראלי. ביטחון הוא גם החינוך של האדם, הוא הבית שלו, הוא הרחוב והשכונה שלו, הוא החברה שבתוכה צמח. וביטחון הוא גם התקווה של האדם." יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה ושר הבטחון, יצחק רבין ז״ל" (טוויטר, 26.10.23).

אסף הלחמי, חבר: "לא שוכחים, לא סולחים ולא נפסיק להאבק כדי שדרך השלום תנצח".

"גרעון מינימלי ... לא צריך להיות יעד כלכלי. היעדים הכלכליים הם צמיחה, צמצום פערים והורדת היקף האבטלה"
ד"ר אסתר אלכסנדר

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

מאמרים דומים

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי