דוד לפלר 1958-2023

Thank you for rating this article.

דוד לפלר (28.6.1958-21.12.2023), הלך לעולמו והוא בן 65.

מנהל בכיר במנהל הציבורי, פעיל פוליטי וחברתי, מסור לרעיון דו-קיום יהודי ערבי ואיש שלום, חבר מפלגת העבודה שידע לקדם את ערכיו ועריכה בראיה של שליח ציבור מחוייב למדינה, למוסר, לתרבות ולערכים עליהם התחנך. היה איש של אנשים שעבורו תרבות ושיח, מעשה וחזון ארוך טווח היו נר לרגליו בעשייה הציבורית והמקצועית.

השבעה בבית המשפחה - המקשר 9, הוד השרון (ימים ב׳-ה׳ בשעות 10:00-13:00, 16:00-19:00; הלווייה התקיימה ביום א' 24.12.24 בשעה 14:00 בבית העלמין נווה-הדר בהוד-השרון).

חייו ופועלו

יליד חיפה, בוגר B.A.ו-M.A. במדע המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים, תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטה העברית ובוגר תכנית המנהיגות של קרן וקסנר.

שימש עוזרו הפרלמנטרי של יצחק רבין, עוזרו של נמרוד נוביק יועצו המדיני של פרס, בשנים 1989-1987 עבד במחלקת המחקר של בית ברל ועד שנת 1991 כעוזרו של יו"ר ועדת הכספים אברהם שוחט. בשנים 1992-1994 שימש כמנהל שירות התעסוקה, שימש דירקטור ויו"ר ועדת המכרזים בחברת החשמל, חבר בדירקטוריון תעש, יו"ר המועצה הציבורית החדשה לבתי ספר לאמנויות, יועץ לראש עיריית הוד השרון חי אדיב. בשנת 2002 התמנה למנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה ושוב בשנת 2005. בשנים 2007-2013 שימש מנכ"ל חברת אתוס (החברה לאמנות תרבות וספורט חיפה בע"מ). בשנים 2013-2015 כיהן כמנכ"ל המשרד להגנת הסביבה. בשנים 2016-2020, כיהן כיושב-ראש הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה של מחוז הדרום וכן ממלא מקום יו"ר הוועדה המחוזית של לתכנון ובנייה במחוז המרכז, בשנים 2020-2021 כמנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה.

היה נשוי לתמי ואב לדניאל וגל והתגורר בהוד-השרון.

היה איש מפלגת העבודה, חבר לדרך ואיש שלום (מאמרים שפרסם באתר), מייסד תנועת OneVoice ישראל והיו"ר והמנכ"ל הראשון שלה ופעיל לדו-קיום יהודי-ערבי בישראל.

עוד על דוד לפלר בעמוד ויקיפדיה.

דוד לפלרדוד לפלר דוד לפלר

חברים.ות

מוחמד דראוושה, בהספד לחברו ושותפו לדרך דוד לפלר והמחוייבות שלו לדו-קיום יהודי-הערבי בישראל וקידום פתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני.

סאלח סעד: "מאד עצוב לשמוע את הבשורה המרה על לכתו של דוד לפלר חבר ואח היה אדם ערכי עם שורשים עמוקים בתנועת העבודה שנים רבות שמש בתפקידים רבים מטעמה. יהי זכרו ברוך!".
הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב: "הלך לעולמו דוד לפלר ז״ל לאחר עשרות שנים של עשייה בתחום הציבורי. דוד תרם רבות ברמה הארצית בכלל ובפרט בנגב במסגרת תפקידו כיו״ר הוועדה לתכנון ובנייה של מחוז דרום וכמנכ״ל משרד הכלכלה הממונה על פעילות רשות הבדואים. בתקופתו אושרו עשרות אלפי יחידות דיור בכלל היישובים הבדואים וקודמו סוגיות רבות וחשובות. רשות הבדואים משתתפת בצער המשפחה על האובדן הגדול" (פייסבוק).
עפר גרגור: "החבר שלי האהוב דוד לפלר ז״ל עזב אותנו , מי שמכיר את דוד לפלר יודע מי האיש ומי שלא יודע דוד לפלר היה מנהל במגזר הציבורי הישראלי ... והתפקיד הראשון היה מנכ״ל שירות התעסוקה, איש מדהים ובמיוחד היה מצחיק אותנו בנסיעות יחד לחו״ל, דוד אח יקר לא אשכח אותך לעולם" (פייסבוק)
א.: "אכן איש מקסים. למד איתנו בעברית היה פעיל מאוד בתא אופק. מילא מספר תפקידיי מנכ"ל בשירות המדינה. איש מוכשר ומקסים. מנוחתו עדן".
נ.מ: "יהי זכרו ברוך. היינו קצת בקשר ברצון לשקם את המפלגה".
בועז כבל: "אני בהלם, דוד לפלר ז"ל, היה בחור מדהים ומלח הארץ, יהי זכרו ברוך".
פ.: "עצוב מאוד, היה חבר יקר ומוכשר. ת.נ.צ.ב.ה".
צ.א: "יהיה זכרו ברוך ולמשפחתו שהבית ינכחם ולא ידעו עוד צער".
ס.ח.: "חבל עליו היה דמות מיוחדת נעים הליכות הכרנו אותו לפני הרבה שנים יהיה זכרו ברוך".
ד.ב.: "יהי זכרו ברוך. ת.נ.צ.ב.ה. עצוב מאד".
אסף הלחמי: "חבר לדרך, חבר לחיים וזכות גדולה הייתה להכיר אותו וללמוד ממנו, איש של אנשים אבל גם של מעשים ואובדן גדול לי אישית".
מיכל צ'רנוביצקי: "נשבר הלב. אדם נדיר וצדיק אמיתי. גם ביחסיו האישיים וגם בפעילותו הציבורית. שאלוקים ישלח לכם נחמה".
משה חנוכה: "חיבוק גדול. הוא באמת היה אדם מיוחד- איש ציבור אמיתי ואדם עם לב ענק, שלא נשכח".
ו.ש.: "דויד חבר אהוב עלינו מאז ימינו באוניברסיטה העברית. איש טוב וחבר אמת. אוהב תרבות ופעיל מכל הלב. כמה נורא שחלה במחלה הנוראה הזו, שהכניסה אותו לקרב שאין בו כל סיכוי. אהבנו אותו ונזכור אותו תמיד".
אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד-השרון: "איזה מקום יש במציאות שלנו לכאב על אדם שהיה ואיננו, לא בגלל המלחמה הלאומית אלא בגלל מלחמה בריאותית? איזה מקום יש לאיש של שלום ופשרה, מענטש אמיתי בעולם של אדם לאדם זאב. ובכל זאת היה. דוד לפלר, איש משפחה ושירות ציבורי,איש עצה טובה, איננו" (טוויטר).
משרד הכלכלה: "עובדות ועובדי משרד הכלכלה והתעשייה נפרדים בצער רב ובכאב גדול מדוד לפלר ז"ל, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה לשעבר, שנפטר בטרם עת לאחר מאבק במחלה קשה. משתתפים באבלה הכבד של המשפחה. יהי זכרו ברוך".
יאיר מעיין: "הלך לעולמו חבר קרוב דוד לפלר ז״ל מבניה היפים של הארץ שלנו איש של עשייה ותרומה משמעותית ורבת שנים לשרות הציבורי במדינה. דוד חברי לעבודה בשרות המדינה בתפקידים שונים במקביל מעל 20 שנה איש מפלגת העבודה היה מנערי יצחק רבין ז״ל ולמרות המרחק הפוליטי בינינו היינו חברים טובים ופעלנו במשותף לקידום העשייה לאורך שנים רבות. היה עוזר של אורה נמיר כשרת העבודה ובהמשך מנכל שרות התעסוקה מנכל משרד המדע מנכל משרד הגנס יור וועדה המחוזית בדרום ומנכל משרד הכלכלה תפקידו האחרון בשרות המדינה. בתפקידי כמנכ״ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב ליווה את העבודה מקרוב ובשיתוף פעולה מעולה תחילה כיור הוועדה המחוזית מחוז דרום בה אישר במהירות רבה מעל 100,000 יחידות דיור בישובי הבדואים וכמנכל משרד הכלכלה היה ממונה עלי כמנכל הרשות וקידם את העשייה בשטח 3 אזורי תעשייה מרחביים, ו10 אזורי תעסוקה ומסחר בישובים מליוני מר לתעסוקה ומסחר כולם לפיתוח כלכלי בישובי הבדואים. דוד בדרכו הנעימה ובסבר פנים יפות עם טוב לב ורצון לסייע בכל נושא ידע לקדם כל נושא בירוקרטי ולקדם את העבודה בהצלחה יחד הגענו לכמעט 170,000 יחידות דיור לתיקון עיוות של שנים רבות בטיפול בישובי הבדואים ובקביעת מפת הנגב לשנים רבות יהי זכרו ברוך" (פייסבוק).
אתו"ס: "אתו"ס מרכינה ראש ומשתתפת בצער המשפחה על מותו בטרם עת של דוד לפלר ז"ל".
ישראל סביון: "בשיחתנו הטלפונית האחרונה, בשישי לפני שבוע בדיוק, הצלחתי להעלות חיוך על פניו של דוד. אמרתי לו שאני מחפש אדם שיאמר עליו מילה רעה אבל ללא הצלחה. דוד היה לי כאח צעיר, חבר נפש. הכרנו לפני כ-40 שנה בהיותו יועץ לרבין ואני הייתי במחנה פרס, וזה לא הפריע להתפתחות החברות בינינו. דוד היה מופת של איש ציבור ועובד ציבור – צנוע, נעים הליכות ואדיב, שדלתו פתוחה במגוון תפקידים חסרי תקדים. הוא היה מענטש בכל המובנים, ואף הגדיל לעשות בתרומות כספיות לנזקקים, רחוק מעיני הציבור. אהבתי אותו אהבת אמת. יהי זכרו ברוך, הוא יחסר לי מאוד".
המשרד לאיכות הסביבה: "עובדות ועובדי המשרד להגנת הסביבה מרכינים ראש בצער רב על פטירתו בטרם עת של דוד לפלר ז"ל, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה לשעבר. דוד לפלר מילא תפקידים בכירים בשירות הציבורי, וכיהן כמנכ"ל המשרד להגנת הסביבה בין השנים 2013-2015. אנו משתתפים בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך"

עמיר פרץ, לשעבר יו"ר, ח"כ ושר מטעם מפלגת העבודה בהספד בטקס הלוויה.

 

"... אני רוצה להודות לבמה הרעיונית על העשיה הגדולה והחשובה שלה ..."
דניאל גיגי, פורום מפלגת העבודה

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

מאמרים דומים

יצחק רבין - 2013 אוניברסיטת תל-אביב

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי