בקשה לביטול מוסד ועידת מפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

לכבוד אבי גבאי - יו"ר המפלגה, ערן חרמוני - מזכ"ל המפלגה

הבמה הרעיוניתהנדון: דרישה לביטול המוסד הקרוי "ועידת המפלגה"

אנו דורשים את כינוסה של הנהלת המפלגה, על מנת לדון בביטול מוסד הוועידה.

1. בתקופה האחרונה, עולה שאלת גודלה של ועידת מפלגת העבודה, ואנו חושבים כי הגיעה העת לא לעסוק בטפל אלא בעיקר ובשל הצעת היו"ר קוראים לחיסול מוסד הוועידה.

2. קיומו של מוסד הוועידה באופן בו "כל דכפין ייתי וייכול" הופך אותו לגוף המונה אלפי בני אדם בניגוד לכללים הנהוגים במפלגות דמוקרטיות. המספר העודף, לא רק שאין לו ערך, אלא גורם לסרבול מערכתי מיותר, ולבזבוז משאבי ציבור שיכולים להיות מופנים לתהליכים גדולים ומשמעותיים יותר.

3. עצם קיום גוף המונה אלפי חברים, ובהתאם להצעת יו"ר המפלגה - גוף אשר מצטרף אליו כל מי שרק רוצה, חוטא לעיקר שלוש פעמים:

בפעם הראשונה - אין משמעות דמוקרטית אמיתית לגוף המונה כל כך הרבה חברים. המספר הגדול יחסית למספר החברים במפלגה, מייצר עומס מערכתי שמונע דיון עומק והבעת עמדות של החברים בו בניגוד להגיון, הופך אותו לגוף חסר כל יכולת השפעה על הנושאים שיידונו לכאורה באותו גוף.

בפעם השנייה - עלות תפעולו של גוף ועידה בסדר גודל של אלפי חברים, יקרה לאין ערוך לעומת יעילותו.

בפעם השלישית - הלכה למעשה, מדובר בתרמית של גביית דמי חבר גבוהים יותר ודמי השתתפות בהליך שאין בו דבר וחצי דבר עם הדמוקרטיה וההליכים הדמוקרטיים. כך המהלך לפתיחת הוועידה לכל מבקש, מהווה הלכה למעשה דרך לגביית כספים בתרמית מחברי המפלגה.

4. לפיכך יש לחדול מזריית חול בעיניי חברי המפלגה באמצעות שליחתם להשתובב בפעילות דמוקרטית לכאורה הקרויה "וועידת המפלגה". אין כל ערך בחברות בגוף שאין לו כל משמעות. הגיע העת לפזר את הגוף הזה, ולקרוא לכלל חברי המפלגה לחדול מהתעסקות בזוטות ולהשפיע על המהלך הגדול.

5. הלכה למעשה, המהלך ייגרום לכך שהגוף היחידי אשר יש בו "יעילות" מסויימת הינו הנהלת המפלגה: גוף קטן, יעיל, שלכל חבר בו יש "השפעה" אמיתית על ניהול המפלגה.

6. כך תוכל הנהלת המפלגה לממש את החזון של המפלגות "הדמוקרטיות", לפיו גוף מצומצם מטפל בענייני המפלגה, ללא כל צורך בגוף שימנע ממנה להשיג את "ההישגים הפוליטיים"הנדרשים.

7. לאור חשיבות הנושא אנו מבקשים להביא נושא זה לדיון דחוף.

בברכה,

שמעון (שימי) בראון, עו"ד, חבר מפלגה; דנה אורן ינאי חברת מפלגה

העתק: חברי סיעת העבודה; הנהלת המפלגה

=====

להורדת עותק הפניה הבמה הרעיונית כקובץ.

"מדיניות ישראל צריכה לקרב את השלום. יש רק שתי אלטרנטיבות, שלום והשמדת ישראל"
דוד בן-גוריון, מוקד 1970

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי