אמשיך לעשות את מה שאני מאמין בו, בחברתי ובמדיני

Thank you for rating this article.

hilik barעוד מעט אומר ממה התרגשתי וממה בכלל בכלל לא התרגשתי (וגם לא אתרגש לעולם) במסע ההשמצות הזול והמאורגן שהיה עליי היום, אבל קודם כל כמה עובדות (שלא הצליחו כנראה לבלבל כמה אנשים ובהם את ״חברי״ יואל חסון יו״ר הסיעה.

1. אני מחברי הכנסת עם הנוכחות היותר גבוהה במליאה, בנוכחות בכנסת ובחקיקה חברתית. תמיד לפני ״החבר״ שתקף אותי. עובדה פשוטה לבדיקה.

2. משך כל שנותיי בכנסת יצאתי תמיד בעשירייה הראשונה של הח״כים הכי נוכחים והכי חברתיים, ברוב מכריע של המושבים יצאתי בחמישייה הראשונה, ובשלושה מושבים רצוף יצאתי במקום השני אחרי חברי היקר איציק שמולי.

3. החלטתי להיכנס לחיים הציבוריים באה לאחר רצח רבין ז״ל, גם ואולי בעיקר, לשם קידום הנושא המדיני ופתרון הסכסוך הישראלי-ערבי (נכון, מה שמזמן אותי להציג זאת לא מעט בחו״ל, ואני בהחלט בורר את נסיעותיי למרות המחמאה הגדולה שבכך).

4. בניגוד ל״חבר״ סיעתי הבכיר שיצא כנגדי והוציא את הסיפור החוצה מתוך הבית (זה קורה לך כנראה כשאתה עובר הרבה בתים...), אני כמעט אף פעם לא טס על ימי כנסת. נסיעה זו היא די חריגה ובשל נסיבות שהוסברו ל״חבר״ הבכיר בפירוט. אלו אגב דברים שניתן לבדוק סטטיסטית. דוחק בכם לעשות זאת.

5. אמשיך לייצג את ישראל, ואת הדעות המדיניות שלנו באופוזיציה ואת דעותיי שלי ככל שיתאפשר לי בארץ, ובחו״ל היכן שרלוונטי, בלי להתנצל ובלי למצמץ.

שוב גם ובעיקר בשם הנושא המדיני שבגינו נכנסתי לחיים הציבוריים, ושוב, למרות שאני נחשב לדווקא אחד מחמשת המחוקקים החברתיים ביותר והנוכחים ביותר בהצבעות בכנסת בשנים האחרונות. גם בשביל זה אני שליח ציבור. נקודה.

6. אז ממה לא התרגשתי היום? לא התרגשתי מאותם תוקפים מתוזמרים בהיסטריה והמאיימים עליי בגרוש בשל היעדרותי היום מההצבעה (כאמור בפוסט הקודם - היעדרות שתואמה מראש ושבגינה הייתי מקוזז כחוק כך שהיעדרותי לא באמת פגעה בספירת הקולות.)

7. לא התרגשתי מהם בעיקר גם כי לא ראיתי את אותה ההיסטריה שהגיעה מאלו שתקפו אותי, כאשר חוקקתי חוקים חברתיים או שהחמיאו לי כשעשיתי דברים לרוחם. אז הם לא היו קיימים. הם שתקו. מה שמראה שרבים מהם נשלחו באופן מאורגן ולא מרשים במיוחד (חלקם הגדול לא קיימים באמת או פעילים וחברים אמיתיים במפלגה) וחלקם מהתוקפים הם דווקא אכן אמיתיים ואכפתיים, וזה בסדר.

8. ממה דווקא כן התרגשתי? ממרבית התגובות של אנשים אמיתיים עם שם, כאלו שמוכרים ושדווקא כן פעילים באמת ומוכרים במפלגה ובמעגליה - לא כאלו שנשלחו מטעם - כאלו שמכירים את עשייתי - והתגובות והאהבה והתמיכה הרבות שקיבלתי מהם מדברות בעד עצמן. בפוסט שלי ובמדיומים אחרים. אוהב בחזרה ❤️

9. וממי אני גם כן לא ממש מתרגש? אז מילה אחרונה ועצובה במיוחד באשר לציוץ המבזה והמבייש של יו״ר הסיעה ״שלי״ יואל חסון, כנגדי (כנראה לא היה לו משהו יותר חשוב לעשות היום):

אז ‫מעבר לשקרים ולחוסר הקולגיאליות שבהתנהלות ובציוץ שלו, אני לתומי עוד חשבתי שלא זכור לי עוד מקרה שבו יו״ר סיעה ממש תדרך כתבים, שלח פעילים וצייץ כנגד חבר בסיעתו, ירה בתוך הנגמ״ש במקום לאחד ולהגן עלי (ועלינו כסיעה) גם כי הוא יודע את האמת - וכמו שהוא אמור לעשות.‬

אך ״התעוררתי״ כאשר הזכירו לי היום לא פחות מ- 9 חברים אחרים בסיעה שלנו (וכמה מסיעות אחרות) שזו ממש לא הפעם ראשונה שלו, ושזו כנראה דרך התנהלות פופוליסטית וקבועה שלו לאורך שנים. אז אני מרגיש בחברה טובה ולא מתרגש גם ממנו.

אגב, חלק מחברי הסיעה שדיברו איתי היום אמרו לי שיו״ר הסיעה שלנו בחר להיעדר בעצמו מחלק מההצבעות היום, כאשר הוא נכח בכנסת. תבדקו גם את זה. הוא צריך להתבייש ולהסיק מסקנות.

10. זהו, אמשיך לעשות את מה שאני מאמין בו, בחברתי ובמדיני, בארץ ובחו״ל. כח״כ וכאזרח ישראלי. זה לא ישתנה.

====

מעמוד הפייסבוק של חיליק בר

"צריך להיות אדם שכל הזמן פועל למשהו ואני אומר אתה תמיד גדול כגודל העניין שאתה משרת ואתה נהייה קטן אם אתה משרת רק את עצמך"
שמעון פרס, ראיון ב-YNET יולי 2005

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 1922-1995

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי