גיא קלנר: למה להצביע למפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

גיא קלנר, חבר מועצת העיר רמת השרון ופעיל ותיק במפלגת העבודה, מסביר מדוע ולדעתו נכון להצביע למפלגה בראשות מרב מיכאלי עם פתק א.מ.ת.

פעם, בחירות דמוקרטיות במדינת ישראל היו על דרך, רעיון, בטחון, כלכלה וחברה. אבל הבחירות הללו הן קריטיות ביותר לעיצוב עתידה של מדינת ישראל. הפעם, המוסר, הערכים והדמוקרטיה נמצאים על השולחן. לא פחות מזה.

אף אחד מחותמי מגילת העצמאות לא חלם שיבוא יום ונבחרי ציבור יקראו תיגר על החופש, על הצורך בשוויון זכויות, הערבות ההדדית ועל הדברים הבסיסיים ביותר שמאגדים את כולנו כחברה. לכן, ההצבעה למפלגת העבודה היא קודם כל הצבעה בעד כל אלה, ולא רק ״נגד ביבי״. זאת הצבעה בעד תושבי מדינת ישראל, משרתי המילואים ומשלמי המיסים שנושאים את הכלכלה והחברה על הכתפיים.

מפלגת העבודה היא כיום הדבר הכי מרענן ודמוקרטי בנוף הפוליטי בישראל. החל מיושבת ראש שלא הפרה את הבטחתה לבוחר, לא נכנעה ללחצים ונאבקה על דרכה לאורך כל הדרך, דרך הליך פריימריז וייצוג מגדרי שווה. מפלגת העבודה בשנת 2021 עם מרב מיכאלי בראשה, מניפה גבוה את הדגל החברתי-כלכלי, הדגל המדיני ודגל שוויון הזכויות, שרבים מדי תקפו באלימות במהלך השנים האחרונות.

פתק ״אמת״ עבור מפלגת העבודה הוא פתק לשמירה על בית המשפט העליון, שינוי יחסי דת ומדינה, כלכלה צודקת, קידום נישואים וגירושים אזרחיים, חינוך חינם ושוויון לכולם ללא הבדל דת, גזע ומין. מפלגת העבודה היא לצערי המפלגה היחידה במערכת הבחירות הנוכחית, שבראשה עומדת אישה, אשר פרצה גבולות ותקרות זכוכית ובעבודה קשה, אמונה והרבה נחישות, החזירה את הרלוונטיות והתקווה למחנה השלום והדמוקרטיה, שאיבד את האמון בנבחריו לאחר שנחל אכזבות קשות.

מפלגת העבודה היא מהיחידות שמציגה מצע מפורט ואקטואלי, המטפל בנושאים הבוערים כמו קריירה ומשפחה, תכנית כלכלית שמאפשרת להתאים את שבוע העבודה למשפחה, תכנית חינוך שתביא את מערכת החינוך לצמיחה ותיתן חינוך חינם ושיוויוני מגיל אפס עד האוניברסיטה.

אין לי ספק שבבחירות הקרובות הרבה מאוד מצביעי מרכז-שמאל יחזרו הביתה אל המקום הטבעי שלהם, ויצביעו ״אמת״ בגאווה ומתוך אמונה במרב ובדרך. אך זה לא מספיק. האויב הגדול ביותר שלנו הוא האדישות. על כל אחת ואחד מאיתנו לוודא שהמשפחה, החברים והשכנים מממשים את חובתם האזרחית ויוצאים להצביע ולהשפיע על העתיד שלנו ושל ילדינו. זה בידינו.

הטור המקורי והמלא התפרסם באתר שרון אונליין

"אין הצבא קובע על דעת עצמו אפילו את מבנהו סדריו וקווי פעולתו ... ארגון הצבא ועיצוב דמותו כל אלה הם בסמכותם היחידה של הרשויות האזרחיות: הממשלה, הכנסת והבוחרים."
דוד בן גוריון, צבא ובטחון עמודים 141-142

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי