אחד במאי 2021 בסימן מצע פרוגרסיבי מתקדם לעבודה

Thank you for rating this article.

אחד במאי 2021, עומד בסימן התחדשות רעיונית פרוגסיבית, פורצת דרך ומשנה מציאות בהובלת יושבת-ראש מפלגת העבודה מרב מיכאלי.

השיח הרעיוני המתקדם, בראשו ההתייחסות למגדר הנשי בפרט, במצע העבודה ובכלל זה דגשים על שיוויון, מיעוטים, מגדרים, אלימות במשפחה ובכלל וזכויות אזרחיות הוא פורץ דרך בכל קנה מידה. כל אלו, תודות למהלך ארוך שנים של מרב מיכאלי.

בפתח המצע לכנסת ה-24, החזון קובע כי "מפלגת העבודה המתחדשת מבקשת להחזיר את האמת לפוליטיקה ולהיות בית פוליטי עבור כל האזרחים והאזרחיות המאמינים בשוויון, בצדק חברתי ובשלום, לאור ערכי מגילת העצמאות וברוח חזונם של נביאי ישראל. מפלגת העבודה תפעל למען רווחתם כל האזרחיות והאזרחים, תיאבק נגד כל ביטוי של הפליה, ותחתור לשלום ולהצבת גבולות קבע בינינו לבין שכנינו ...".

במציאות פוליטית של מפלגות נעדרות זהות והמובלות על ידי שליט יחיד ושאין בהן כלל שיח פנימי-רעיוני והמתאימות עצמן לסקרים ומצב רוחו הרגעי של קהל המצביעים - העבודה בראשות מיכאלי הציגה דרך, רעיון ותפיסת עולם פורצת דרך.

ולא מן השפה אל החוץ, אלא המייצגת דרך ארוכה שכבר מוכיחה עצמה בשינוי השיח המגדרי במרחב הציבורי.

דווקא כעת, כאשר אפילו בארצות הברית של אמריקה, הנשיא מדבר על זכויות אדם, אזרח ומדיניות רווחה - הקול החברתי של מפלגת העבודה, מעמד האדם העובד, האחריות ההדדית ומצע אזרחי-פרוגרסיבי הם פני העתיד.

הניפו את הדגל האדום!

מוזמנים להאזין לאינטרנציונאל בנוסח שלונסקי ולעיין במניפסט הקומוניסטי, ללמוד מהו בעצם 'אחד במאי' ההיסטורי ולעיין בטורים נוספים לרגל האחד במאי ובטור אחד במאי 2020.

חג פועלים שמח - פועלי כל העולם התאחדו!

"העזה ורומנטיקה בשאיפה ובמחשבה, וריאליזים גמור בהגשמה"
יוסף שפרינצק, ועידת היסוד של מפא"י 6-7.1.1930

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי