פעולה משותפת מביאה לתוצאות ומצדיקה שימור הדמוקרטיה במפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

כאשר ישאלו אתכם.ן, למה מפלגת העבודה בממשלה? ואז הח"כים, המזכ"ל, הנוער, המשמרת והחברים יוצאים נגדה!

סיעת העבודה בכנסת, הביא לצמצום הרפורמות בחקלאות ולהעלאת גיל הפרישה לנשים בחוק ההסדרים 2022.

כאשר ישאלו אתכם.ן, למה מפלגת העבודה בממשלה והשרים שלה שותקים? אבל:
יש ח"כים מורדים?
המזכ"ל יוצא נגד האוצר?
הנוער והמשמרת מתמרדים?
החברי.ות מנהלים קמפיין נגד הממשלה?
המרחב הציבור מוצף בעצומות, המדיה החברתית מלאה בפרסומים נגד, הפגנות ופעולות מחאה בשטח?

ושיהיה ברור - הפעולה החלה בעקבות לחץ מלמטה, מהשטח, מהפעילים, הנוער, הצעירים, החקלאים, החברות. ואז בזכות המוסדות הדמוקרטים הנבחרים של מפלגת העבודה, שהם עצמאיים ועומדים בזכות עצמם - התאפשר מהלך פוליטי-ציבורי שבסופו המפלגה יכולה להתגאות בהישג ציבורי, חברתי ופוליטי חשוב. נקווה שהלקח נלמד והמסקנות לעתיד יוסקו.

פעולה משותפת במרחב הפוליטי

כי רק פעולה משותפת להפעלת לחץ ציבורי מאפשרת מנופים פנימיים ומביאה הישגים פוליטיים ולא כל קריאת תגר היא נגד, אלא היא בעצם בעד.

מפלגת העבודה

מקור: טוויטר 2/9/21

"הצלחנו לשמור על החקלאות הישראלית ולהוציא את הרפורמה מחוק ההסדרים, והצלחנו לשמור על הנשים המוחלשות במתווה גיל הפרישה. נמשיך להילחם להגשמת החזון והערכים שלנו" (מפלגת העבודה, טוויטר).

כדי ללמוד עוד על השינויים ברפורמת גיל הפרישה לנשים לחצו כאן וכדי ללמוד עוד על השינויים ברפורמה בחקלאות כאן.

שינוי השיח הביבסטי במרחב הציבורי

ההנחה, שכל פעולה נגד הממשלה, התקציב, האוצר או חוק ההסדרים צריכים לקבל תיאור כבגידה, סכין בגב, מהפכה וכו' הם שיח ביביסטי - שיח שהנחיל לנו יו"ר הליכוד נתניהו. שיח בו - הכול הוא או שחור או לבן, שיש בו רק מנצח אחד, שאין אפשרות לפשרה, שהכול אסון או ניצחון.

פה קיבלתם שיעור באיך מתנהלת דמוקרטיה - שיח, משא ומתן, פשרה ומתקדמים הלאה. מה שחשוב שהלקח נלמד ומבינים שדמוקרטיה פרלמנטרית יחסית היא תהליך מתמשך של פשרה - בחקיקה, בתפקידים, בהישגים ובעקרונות.

כך צריכה להתנהל מדינה, ממשלה, כנסת, שיח ציבורי פוליטי - משנים את המציאות שהנחיל פה הדיקטטור מעל עשור.

מפלגת העבודה

מקור: טוויטר

המוסדות הדמוקרטים, ככלי שלטוני

המוסדות הדמוקרטים של מפלגת העבודה, שהם שאיפשרו את המהלך הציבורי הנרחב שהפעיל לחץ על הממשלה ואפשר השגת פשרה על-ידי נבחרי הציבור בכנסת ובממשלה.

רק יושב ראש נוער נבחר עצמאית, רק יושבת ראש משמרת צעירה נבחרת עצמאית, רק מזכ"ל נבחר עצמאית ובלתי-תלוי, רק מזכירי סניפים ומחוז ההתיישבות העובדת שאינם תלויים ביו"ר, בשרים או בחברי הכנסת - יכולים לפעול במרחב הציבורי וכדי לייצר לחץ, מנופים והשפעה. רק נבחרי ציבור בלתי-תלויים מאפשרים ליו"ר המפלגה ולשרים בממשלה להסביר - "אי אפשר להשתיק אותם, הם לא כפופים לי, הם נבחרי ציבור ושלוחים שלו".

לצערנו במהלך הכנסות האחרונות, סיעת העבודה בכנסת לא פעלה ביחד עם השרים בממשלה ועם המוסדות הדמוקרטים הנבחרים במפלגה ובכך למעשה סירסרה את עצמה ואת היכולת שלה לייצר לחץ ציבורי ומנופי פעולה. היו"ר האחרון עמיר פרץ, חטא שלא גייס את חברת הכנסת מיכאלי לפעולה בכנסת כאמור והיו"ר הקודם אבי גבאי לא השכיל לשתף פעולה עם חברי סיעתו, המזכ"ל ועוד להישגים דומים.

זו מהות הדמוקרטיה וזו מהות המוסדות הדמוקרטים במפלגת העבודה.

ברכות ליו"ר המפלגה מרב מיכאלי ולשרים עמר בר-לב ונחמן שי שידעו להתנהל באופן מושכל ולאפשר למזכ"ל, למשמרת, לנוער ולחברי.יות המפלגה לייצר עליהם לחץ שהביא להישגים.

"עלינו להיכון למלחמה כאילו היא בלתי נמנעת ולחתור לשלום כאילו הוא בהישג יד"
יגאל אלון

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי