מי שמחפש מסגרת ציונית, ליברלית ודמוקרטית ימצא אותה רק במפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

מילה טובה … על מפלגת העבודה
שבוע שעבר הוזמנתי לכינוס פעילי מחאה שהתארחו בבית מפלגת העבודה בת״א. למרות שאני אישית חבר מפלגה (רדום) מ-2009, לא כל האורחים היו מזוהים או שייכים למפלגת העבודה. המפגש היה עם אנשי השטח של המפלגה, אף ח״כ או חכ״ל לא נכח.
פגשתי אנשי מפלגת עבודה שבאים לעבוד ולעזור לנו,פעילי המחאה, בכל מה שאנחנו צריכים. וכל זה, בלי לדרוש מאיתנו שום דבר. לא בקשו שנתפקד (מי שלא היה פקוד), לא ביקשו מאיתנו שנפיץ מסרים של המפלגה, ושום חומר אחר שמזוהה עם המפלגה. המסר העיקרי שקיבלתי מכל האנשים הוא ״קודם ישראל דמוקרטית, ורק אח״כ מפלגה״.

ואני חושב שמפלגת העבודה עומדת 100% במסר הזה. להזכיר לכולם, הח״כים הכי לוחמניים בוועדות הם מפלגת העבודה. הח״כ שהכי התנגד לשמחה רוטמן היה גלעד קריב. הח״כית שלא ישנה בלילה והייתה ספייס אפשרי בטוויטר היתה אפרת רייטן שנתנה לנו את התמונה המלאה של מה שמתרחש בכנסת. ולא אשכח את ח״כ נעמה לזימי פעילה אמיתית שלוחמת עבור האזרחים לא חשוב שיוכם החברתי. ואציין לטובה את הח״כים לשעבר כמו אמילי מואטי ועמר בר לב שבאו להפגנות שלנו בראש העין אחרי שפנינו ישירות אליהם. במפלגת העבודה עובדים גם שלא נבחרים לכנסת. זו המפלגה שאני תומך בה למרות שלא תמיד אני שמח ממה שקורה במפלגה הזו. אבל, זו המפלגה הכי דמוקרטית בגוש הליברלי.

ומילה על מירב מיכאלי.

הרבה כועסים עליה, וגם אני חושב שהיא צריכה להתאחד עם מר״צ. אבל, היא לא האשמה העיקרית במצב הנוכחי. היה תהליך שנמשך יותר מעשור שהביא את כולנו עד הלום. גם יאיר לפיד אחראי לא רק לתוצאת הבחירות, אלה גם לתהליך שהוביל אותנו למשבר הזה. להזכיר לכולם, יאיר לפיד לא מקיים פריימריס במפלגתו שלו. חמור מכך, לפיד (ביחד עם עופר שלח בזמנו) העניש ח״כ עדי קול בגלל שלא עמדה במשמעת קואליציונית (וזו וואחד פגיעה בדמוקרטיה) . ולא נשכח שלפיד הכניס ראשון את קהלת למסדרונות השלטון בברית ההיא עם נפתלי בנט ואיילת שקד (כשעוד היו במפלגת הבית היהודי עם אורית סטרוק ומוטי ״די 9״ יוגב). חושבים שרק ביבי נתן לגיטמציה לימין הקיצוני? אז לפיד לקח חלק פעיל בתהליך.

הבחירות רחוקות, נכון (ואל תקנו את השיט שמפמפמת התקשורת). אבל מי שאיכפת לו מהדמוקרטיה הישראלית ומחפש מסגרת ציונית, ליברלית ודמוקרטית - הוא ימצא אותה רק במפלגת העבודה (על כל מגרעותיה ויתרונותיה). בכל אופן אני לא סומך על מפלגות שאין להם פריימריז.

===

פורסם במקור בעמוד הפייסבוק של אורן טפיירו

"עלינו להיכון למלחמה כאילו היא בלתי נמנעת ולחתור לשלום כאילו הוא בהישג יד"
יגאל אלון

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2014 C

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי