העתיד בתהליך מדיני עם הפלסטינים

Thank you for rating this article.

ד"ר שאול ינאי, מומחה לעולם הערבי והמפרץ הפרסי וחבר הפורום לחשיבה אזורית: ״העולם הערבי אומר לנו, יש גבול לסבלנות כלפי חוסר המו״מ בישראל והממשלה הכי ימנית מעולם. חוסר סבלנות שפיתחו כלפי ישראל במרחב. העתיד נמצא בתהליך מדיני וצריך לצאת באומץ ולהגיד לכולם - בלי תהליך מדיני עם הפלסטינים תפרוץ אינתיפאדה שלישית״.

 "תהליך השלום.

יש גבול לסבלנות - העולם הערבי אומר לנו שיש גבול לסבלנות שלו כלפי חוסר המשא ומתן עם ישראל, כלפי הממשלה הכי ימנית-קיצונית שהייתה אי-פעם. אני מרצה בהיסטוריה של מזרח תיכון באוניברסיטה העברית ויש לי חברה שפועלת ברחבי המפרץ הפרסי וצפון אפריקה ואני רואה את חוסר הסבלנות שפיתחו כלפי ישראל במרחב כולו.

למה זה קשור אלינו? מפלגת העבודה.

לקראת הבחירות האחרונות, קיימנו כנס מדיני בסניף ברודצקי תל-אביב - הגיעו כמאה איש, לפני הבחירות (עוד על הכנס). ושם הראנו שהנושא המדיני הוא הנושא היחידי שמפלגת העבודה יכולה לקחת על עצמה לגמרי, כי כל שאר המפלגות זנחו אותו! וזה גם יחזיר לנו הרבה מאוד בוחרים, כי המעמד הבינוני הישראלי שהוא היום או היה מצביע מסורתי שלנו (עברו כבר למפלגות אחרות) אותם מעניין העתיד - והעתיד נמצא בתהליך מדיני, של משא ומתן מדיני.

מפלגת העבודה, לצערי הרב, מרב וגם אחד שהיה פעם מנהיג שלום אדיר, אבל בקדנציה האחרונה שלו זנח אותו - עמיר פרץ. ואני יודע כי אני הצטרפתי אליו לנושא הזה והנושא הזה בכלל לא נידון. ההצטרפות שלו לממשלת נתניהו-גנץ בכלל סגרה את הסיפור.

מפלגת העבודה אם לא תיקח ותבהיר לעצמה ולבוחרים שלה שהדגל המדיני הוא הדגל הכי חשוב שלה!

נכון, כולם עוסקים כיום במהפיכה המשפטית וכולם עוסקים בה וזה חשוב. נכון ולמרות שאפרת (רייטן) עובדת קשה בכנסת וגם בהפגנות ועוד הרבה נציגים שלנו מופיעים בכל במה אפשרית ברחבי בארץ - אנחנו רואים שאין לנו שום דבר בסקרים. שאנחנו כבר לא רבלנטיים לציבור הישראלי. ויותר גרוע מכך, אנחנו גם לא רלבנטיים ליצירת ממשלת שינוי כי הסקרים מראים 65-69 מנדטים לאופוזיציה גם בלי מפלגת העבודה. עכשיו אפשר להאשים את מרב ואני מאשים אותה בלי סוף ועושה זאת מעל כל במה אפשרית - הפכה אותה למפלגת נישה, אבל הפכה אותה למפלגת נישה אידיאולוגית. לנו אין אידאולוגיה שאומרת "רק זה מפלגת העבודה"! כי יש עתיד לא נוגעת בכך. המחנה הממלכתי לא נוגע בזה. ואנחנו יכולים לקחת את הנושא המדיני, שהוא גם חלק מהזהות שלנו כמפלגת העבודה ולצאת באומץ ולומר לכולם: בלי תהליך מדיני בנינו ובין הפלסטינים, תהיה אינתיפאדה שלישית.

אני הייתי מפקד באינתיפאדה הראשונה ובאינתיפאדה השנייה הייתי בין אלו שעיצבו את מבצע חומת מגן והייתי במילואים כקצין מבצעים של אוגדת איו"ש שנה שלמה - אז אני יודע מה זה".

 

הדברים מתוך כנס של חברת הכנסת אפרת רייטן שנערך ביום א' 2.7.23.

"עשבים שוטים, גדלים ליד שיבר מטפטף."
תומר פינס יור המשמרת הצעירה - 2019

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי