האם העבודה מפלגה סוציאל דמוקרטית החותרת ומשיגה שלום?

Thank you for rating this article.

האם העבודה מפלגה סוציאל דמוקרטית החותרת ומשיגה שלום? מה היה אומר היום דוד בן גוריון ?

כבר נכתב רבות (גם ידי ), שהשמאל והימין הקיצונים בעניין המדיני יוליכו לאובדן מדינת ישראל דמוקרטית בעלת רוב יהודי.ויובילו למדינה דו לאומית שתהפוך לבעלת רוב ערבי (הנושא הדמוגרפי)

גם בין גוריון ויתר על אפשרות לכיבוש חלק מהגדה במלחמת השחרור בגלל : איך לא העניין הדמוגרפי.

גם לאחר מלחמת ששת הימים הוא אמר "היתי מחזיר הכול פרט לגולן וירושלים"

ולכן יוצאי העבודה והליכוד שהקימו את קדימה התלכדו סביב הפתרון של שתי מדינות לשני העמים .

כול בר דעת הבין שהנשארים בעבודה אינם עוקפים עמדה זאת מימין ,אולי קצת משמאל מבחינת נכונות לויתור על שטחים.

הנשארים בליכוד בעת הקמת קדימה הצהירו בפרוש שהם לא תומכים בפתרון שתי המדינות לשני העמים על בסיס 67.הם הימין לקדימה ולצעירנו הם בשלטון. היום הם התקפלו קצת כאילו כקפאם

השד! הם לא ממש רוצים בכך! אגב כולנו היינו מסכמים למדינה גדולה יותר איש לו שש לחזור למה שאבא אבן כינה גבולות אושביץ אבל הריאליזם המדיני הביא אותנו לכך שנסכים להתפשר , גם הערבים ובמיוחד הפלסטינאים שעד לפני לא היו מוכנים לשמוע על ישראל בגבולות כול שהם עשו פשרה גדולה בהסכימם לקווי 67. זה בודאי שלא צדק אבסולוטי. (כתבתי בזמנו מהוא צדק מוחלט הנה הקישור)http://www.7th-day.co.il/atar/tzedek.htm

מנחם בגין ז"ל בגין ידע להחזיר את סיני בתמורה לשלום חבל שהוא לא דרש מהם לקחת גם את עזה. , רבין ז"ל עשה את אוסלו בעצם מאז יש מדינה פלסטינאית דה פאקטו. , בית גוריון הכריז על מדינה של כמה שניתן היה להשיג עם רב יהודי ושרון יצא מעזה והקים את קדימה. אלו היו מנהיגים!

אז אם מפלגת העבודה נשארת בממשלה שעושה סיבוב ימינה אולי גם ראש המשלה בנימין נתניהו ריאליסט הרי הוא קיבל את עקרון שתי המדינות אבל יש כוחות בקואליציה שמנסים לסבב את ההגה ימינה והממשלה רוצה לשרוד.

בקטע הזה העבודה חייבת לשים על השולחן את עקרונותיה הבסיסיים שעליהם הצהיר אהוד; ברק

לפני 10 שנים שמזיזים כול אבן בדרך לשלום לא פוסחים על אף הזדמנות למשא ומתן ולשלום .

עקרון נוסף שהאמור לאפיין את מפלגת העבודה ,היא החתירה לחברה שיוונות יותר שדואגת לחלש גם ובעיקר על חשבון החזק!  או  מפלגת העבודה ניסתה להעביר את חוק שכר המקסימום  הליכוד סרב והעבודה נאלצה להתקפל לוותר זה לא נראה ונשמע טוב.

אם העבודה לא תתעקש על נושא חברתי למה  שהבוחר שאיננו בעשירונים העליונים יחשוב שמפלגת העבודה מייצגת אותו היכן ההוכחות?  אם מותרים בנושא השלום  , בנושאי השוויון הכלכלי חברתי ורק הכיסא מעניין?  אין פלא שנופלים בסקרים ובבחירות שמאמתות אותם.

אגב שלום ורווחה קשורים זה בזה!  פחות תקציב לביטחון יותר לחינוך ולרווחה לתשתיות ולמה לא?

אגב אם לבחור יושב ראש חדש לעבודה זה רק משהוא שמוכן לצאת מהממשלה לוותר על הכיסא ( ושלא מעבירים את חוק האזרחות הנוראי הזה והוא אוכל זאת ), רק  אז לאמירה שלו יש ערך ! גם בפנים וגם בחוץ זה פשוט לא עובד!

 

 

"... אני רוצה להודות לבמה הרעיונית על העשיה הגדולה והחשובה שלה ..."
דניאל גיגי, פורום מפלגת העבודה

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - ידיעות אחרונות

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי