ועידת העבודה בחרה להצטרף לממשלת נתניהו-גנץ בממשלה ה-35

Thank you for rating this article.

הצעת היו״ר בדבר הכניסה לממשלת האחדות וניהול מו״מ לשיתוף פעולה עם כחול לבן התקבלה ברוב גדול - ועידת מפלגת העבודה החליטה לאשר הצטרפות לממשלה ה-35 בראשות נתניהו וההסכם הקואליציוני עם כחול לבן לכנסת ה-23.

מתוך 3,840 צירים הצביעו הצביעו 91% (3,498) - 64.2% הצביעו בעד ההחלטה (2,248) וכ-34.9% התנגדו (1,219), 0.9% נמנעו (31).

בהצבעה כ-400 מצביעים בחרו להצביע טלפונית, כ-20 דרך ווצאפ\דוא"ל וכל השאר באמצעות אתר האינטרנט הייעודי. ההצבעה התקיימה באופן מקוון בתאריך 26.4.20 (פרטים פה) ובה אושר ההסכם הקואליציוני.

מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני: ״אני מבקש להודות לצירי וצירות מפלגת העבודה על הענות גבוהה מאוד. ברצוני להודות לוועדה המפקחת ולכל העוסקים במלאכה. תחת מגבלות הקורונה הובלנו ועידה שקופה, דמוקרטית ומכובדת. אני מברך את יו״ר המפלגה, ח״כ עמיר פרץ ואת ח״כ איציק שמולי על הנצחון ובטוח כי יובילו את התנועה בממשלה להישגים עבור כל אזרחי ישראל. תנועת העבודה הנה תנועה בת 100 שנה עם שורשים אידיאולגים ותשתית ארגונית רחבה, ואני מאמין כי תצליח להתגבר על האתגרים הגדולים הניצבים בפניה, ולחזור להיות גורם חזק, גדול ומוביל בציבוריות הישראלית. למותר לציין כי החלטת הועידה מחייבת את המפלגה, לרבות כל חברי הסיעה״.

יו״ר העבודה עמיר פרץ: ”אני מודה לכל צירי הועידה, אלה שתמכו ואלה שהתנגדו. זכינו הערב לגיבוי גורף של חברי המפלגה להיות הסמן החברתי והמדיני של הממשלה, ולשנות את סדר היום ואת המדיניות הכלכלית של הממשלה לסוציאל דמוקרטית. אנחנו לא מצטרפים לממשלת ימין, אנחנו מצטרפים לממשלת אחדות שוויונית עם רוטציה. שיתוף הפעולה האסטרטגי שלנו עם בני גנץ ישיב את תנועת העבודה למקומה כתנועה פוליטית מובילה ומשפיעה בישראל.

אני מודה לחברי איציק שמולי על שיתוף הפעולה, ובטוח שאזרחי ישראל יזכו לשר רווחה מעולה שיתביע חותם חברתי ואנושי במשרד הרווחה ובממשלה כולה.

אני מודה לאלפי חברי הועידה שמימשו את זכותם הדומוקרטית בהליך דיגיטלי יעיל, נגיש ושקוף. אחוז ההצבעה נגבוה הביא לידי ביטוי את רצון כלל חברי הועידה, ואני מודה לועדה המפקחת על ניהול מערכת בחירות ללא דופי.

בימים הקרובים, אני מתכוון לפעול כדי לאחד את השורות ולפעול ביחד כמפלגה אחת״.

ח"כ איציק שמולי: "מודה לחברי המפלגה שאישרו את הצעתנו ברוב מוחץ. הכרעה לא קלה, אך נכונה. נוביל שינוי חברתי טוטאלי ונבלום כל ניסיון השתוללות מדיני או אנטי דמוקרטי. לצד עמיר פרץ אקדם במרץ את בניית השותפות האסט׳ עם כחולבן, כדי להשיב את העבודה למקומה הטבעי כמפלגה מרכזית מבחינת עמדותיה וטווח השפעתה".

"אם תבינו שהשבת ניתנה לישראל, ולא ישראל לשבת — נוכל לחיות ולפעול יחד"
דוד בן-גוריון, 17.10.1950

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2014 C

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי