פעילות ותיקי התנועה - עדכון נובמבר 2021

Thank you for rating this article.

מי אנחנו ?
אנו, ותיקי התנועה, רואים לעצמנו זכות וחובה לתרום ולהשפיע מניסיוננו רב השנים, על דרך הפעילות המפלגתית והציבורית של מפלגת "העבודה", על חיזוק שלטון החוק במדינה, ועל אופן ניהולה של המפלגה על פי ערכי צדק, מוסר והתנהלות על פי חוקתה. אנו משוכנעים כי ניסיוננו במהלך השנים נושא עמו ערך סגולי ותרומה משמעותית לשמירה על הדמוקרטיה הפנים-מפלגתית, ושואפים להיות משולבים באופן מכובד בכל מוסדות המפלגה ופעולותיה.

ותיקי מפלגת העבודה

לאחר תקופת אלם ממושכת שנבעה בעיקרה ממגפת הקורונה אך גם מהיעדר פעילות מפלגתית, החלטנו לחדש את הופעת "ותיק-כאן", בטאון ותיקי התנועה. ככל שיעלה בידינו, נעשה כל מאמץ על מנת להתמיד בהופעתו – אחת לחודש – ולשלוח אותו לצירי הוועידה שהם ותיקי התנועה, לחברי הסיעה בכנסת ובממשלה, למזכירי סניפים ולפעילים מרכזיים..

ישיבת שדולת הגמלאים בכנסת

ב- 15 בנובמבר השתתפה קבוצה של פעילים מרכזיים מקרב ותיקי התנועה וממזכירות הסתדרות הגמלאים, בראשותם של איציק שחף, יו"ר ותיקי התנועה ושמוליק מזרחי, יו"ר הסתדרות הגמלאים בישיבה של שדולת הגמלאים בכנסת בראשותו של יו"ר השדולה ח"כ גלעד קריב. בישיבה לקחו חלק גם ארגוני גמלאים נוספים וכן שרים וחברי כנסת. בישיבה נשמעה הקריאה לחברי הכנסת ליזום מהלכים שמטרתם להבטיח את רווחתם, בריאותם, ביטחונם הכלכלי ומעמדם החברתי של גמלאי ישראל, מייסדי ובוני המדינה. בין יתר הנושאים שעלו בפגישה: הגדלה הדרגתית של קצבאות הזיקנה; הצמדת הפנסיות וקצבאות הזיקנה לשכר הממוצע במשק או המדד, הגבוה ביניהם; השלמת רפורמת הסיעוד לכלל הציבור, ללא מבחני הכנסה; הגברת פעילות נגד בדידות קשישים; הגדלת ההנחות לגמלאים בתחומים כמו: תרופות, בריאות, ארנונה, תחבורה, מים וחשמל ועוד ועוד נושאים שעלו במפגש חשוב זה.

ישיבה משותפת עם סיעת "העבודה" בכנסת

בהמשך היום, התקיימה ישיבה של סיעת "העבודה" בכנסת, בהשתתפות קבוצת ותיקי התנועה, וכל חברי הכנסת ושרי המפלגה בממשלה. בפתח הישיבה הציג איציק שחף, יו"ר ותיקי התנועה, את "ותיקי התנועה" ותאר בקצרה את פעילותנו בשנים האחרונות. בין השאר ציין איציק בדבריו כי נושא מרכזי העומד על סדר יומה של הסיעה - "תיקון קצבת הזיקנה" - הועלה כבר בעבר (2015) ע"י מזכירות ותיקי התנועה, בשיתוף ח"כ לשעבר מיכל בירן. ב-2017 הועלה התיקון להצבעה ב'קריאה ראשונה' בכנסת, כהצעת חוק, זכה לתמיכה רבה בקרב רבים מחברי הכנסת, אך נפל בשל מדיניות ממשלת נתניהו – להפיל כל הצעת חוק שהוגשה ע"י האופוזיציה.

מפלגה לא מנהלים ב"שלט רחוק"

בפגישה עם פעילים קבל איציק שחף, יו"ר ותיקי התנועה, על כך ש"מפלגה לא מנהלים בשלט רחוק". הדברים נאמרו בהתייחסות לניסיונותיו החוזרים ונשנים להיפגש, בתוקף תפקידו, עם בכירי המפלגה בכנסת ובממשלה. כדוגמא לכך סיפר איציק כי מראשית הקמת הממשלה הוא מנסה, לשווא, לקבוע פגישה עם השר נחמן שי, מי ששימש בעבר הלא-רחוק כיו"ר שדולת הגמלאים בכנסת. נכון למועד פרסום הבטאון עדיין לא עלה בידו להיפגש עם השר.

חידוש פעילות המזכירות

לאחר הפסקה ממושכת תחדש בקרוב 'מזכירות ותיקי התנועה' את פעילותה ותתכנס לישיבה, בה תדון בחידוש הפעילות של המפלגה ושל ותיקי התנועה.

בברכה ובאיחולי הצלחה,

איציק שחף - יו"ר ותיקי התנועה

ערך: ד"ר רן כוחן
העתק: מרב מיכאלי - יו"ר המפלגה
ערן חרמוני - מזכ"ל המפלגה
חברי מזכירות ותיקי התנועה

"ישראל היא המקום היחיד עלי אדמות שבו יש ליהודים אפשרות לעצב את החיים הציבוריים שלהם על־פי האידאלים המסורתיים שלהם"
אלברט איינשטיין, נאום לפני הידידים של האוניברסיטה העברית 1954

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - ידיעות אחרונות

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי