אגרת מזכ"ל יוני 2022: פרלמנט חברים, שכר מינימום, אירוע לזכר ברל ועוד

Thank you for rating this article.

חבורתיי וחבריי היקרים במפלגת העבודה,

מבקש לשתף אתכם במספר עדכונים על החזרה לכיכר פריז לתמיכה בממשלת השינוי, פניה ליועמ"ש על ההסתה נגד הממשלה, הניצחון בהסתדרות, יוזמת פרלמנט חברים בכל הארץ, יוזמת איחוד גדול בגוש, חוק 40 ש"ח שכר מינימום שעולה בכנסת, המפגש לזכר יהדות אתיופיה, ראיון כלכלי-חברתי שערכתי, אירוע ברל שנקיים בקרוב, הכרזה על להב"ה ולה-פמיליה כאירגוני טרור ומפגש זום קרוב.

אשמח כמובן להערות, הצעות ותגובות.

הרוב המתון מתעורר: חוזרים לכיכר פריז לתמיכה בממשלת השינוי

במוצ"ש 11.06.2022 בשעה 20:00 תתקיים בכיכר פריז בירושלים משמרת תמיכה בממשלת השינוי, נוכח גלי ההסתה הקשים המופצים ע"י נתניהו וחבר מרעיו. דווקא עכשיו, כאשר הקואליציה מאותגרת, יש חשיבות עצומה לתת לה רוח גבית ציבורית.

בעל היוזמה הוא עזי נגר, מזכיר הסניף שלנו בגילה שיזם בעבר את משמרות המחאה נגד ממשלות נתניהו בכיכר פריז. כולם מוזמנות ומוזמנים להגיע. גם אני אהיה שם ואשא דברים.

ערן חרמוני

פנייתי ליועמ"שית בדרישה לחקור את הרב יוסף מזרחי בגין הסתה לאלימות נגד ראש הממשלה, שרים וקבוצות נוספות בחברה הישראלית

בשבוע שעבר פורסמו בחדשות 12 דברי הסתה קשים ביותר של הרב יוסף מזרחי כנגד רה"מ נפתלי בנט, שרים, וקבוצות נוספות בחברה הישראלית: אנשי שמאל, חברי הקהילה הגאה, יהודים רפורמים וכו'. יש לנו ניסיון רע ומר עם הסתה של רבנים ומובילי דעת קהל, ותוצאותיה. לכן, אסור לנו לשתוק, ובשונה מ-1995 עלינו לדרוש מרשויות אכיפת החוק לגדוע את ההסתה באיבה. פניתי ליועצת המשפטית לממשלה וביקשתי לפתוח בחקירה פלילית בחשד להסתה לאלימות נגד הרב יוסף מזרחי.

ניצחון גדול בהסתדרות

ברכות גדולות לחברי הטוב ארנון בר דוד על הניצחון המרשים בבחירות להסתדרות ובחירתו לכהונה נוספת בתפקיד יו"ר ההסתדרות, וכנ"ל לחברתי הטובה חגית פאר על בחירתה לתפקיד יו"ר נעמ"ת. ההסתדרות תמיד הייתה עבור תנועת העבודה עוגן חברתי חשוב ומשמעותי לקידום העבודה המאורגנת, זכויות הגמלאים והנושאים החברתיים. אנו נמצאים בתקופה שבה יש צורך קריטי בהסתדרות חזקה, ואין לי ספק שתחת הובלתו של ארנון נמשיך לראות אותה נלחמת ובהצלחה עבור הציבור הישראלי כולו.

כידוע, סיעת העבודה בהסתדרות בהובלת פיני קבלו הייתה חלק בלתי נפרד מרשימת עוגנים בראשות ארנון. ראיתי לכל אורך הדרך את ההתגייסות מעוררת הכבוד של מאות פעילות ופעילי הסיעה בכל רחבי הארץ למען הצלחת הסיעה וניצחונו של ארנון בבחירות, ואני מבקש לחזק את ידיהם בכל הכח.

כמובן, אבקש לברך את יו"ר הסיעה פיני קבלו, יו"ר הסיעה בנעמ"ת אורלי ביטי, יו"ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי, ראשי המרחבים מטעם הסיעה שנבחרו, וחברינו ראשי המרחבים חברי המפלגה שנבחרו. ניצחונו של ארנון הוא בשורה מעולה להסתדרות, לעבודה המאורגנת, למשק הישראלי, וגם עבור חברנו בסיעת העבודה בהסתדרות. נמשיך לעבוד ביחד,למען קידום הנושאים החברתיים וקידום ערכי תנועת העבודה.

ערן חרמוני

פרלמנט החברים

בשבועות הקרובים אקיים מפגשים בכל רחבי הארץ, מאילת ועד הצפון הרחוק, עם חברות וחברי מפלגה הפועלים בסניפים/יישובים שונים, או בקבוצות ופורומים המקדמים סדר יום ומאבקים בתחומים שונים. המפגשים יתקיימו במודל קהילתי וחברתי, ולשם יצירת שיח פתוח, החלפת דעות, העלאת רעיונות ויוזמות וכו'. מטרתם היא לאפשר מעורבות והשפעה של כל חלקי המפלגה. להזכירכם – הדיון הפתוח הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה. לצערי מאמציי לקדם בחירות חדשות למוסדות המפלגה על מנת לאפשר השפעה אמיתית ומעורבות של החברים, ועל מנת לשמור על מפלגת העבודה מפלגה דמוקרטית, נדחו; אך דווקא בשל כך, עלינו למלא את הוואקום שנוצר ולקדם דיונים דמוקרטים ומהותיים במפלגה.

המפגשים יתקיימו בבתים של חברים, בתי קפה, מועדונים קהילתיים וכו'. כל מי שמעוניין לקדם מפגש עם חברות וחברים ביישוב/אזור/קבוצת פעילות בנושא מסוים, מוזמן להשאיר הודעה במייל או הודעת ווטס אפ בנייד (052-3691782).

מובילים איחוד גדול ומחזירים את מפלגת העבודה להיות מפלגת שלטון

השאלה המעסיקה את כולנו, ובוודאי זו שכמזכ"ל המפלגה אני מתעורר עמה כל בוקר, היא כיצד אנחנו מחזקים את המפלגה ומה עלינו לעשות כדי להחזירה לקדמת הבמה ולמעמד של מפלגה המציבה אלטרנטיבה שלטונית המתמודדת על ראשות הממשלה?

אני משוכנע כי חובתנו בסוגיה זו היא להוביל, ולא להיגרר – ובהתאם ליזום מהלך של איחוד גדול לכיוון המרכז, ועל מנת שלא נמצא את עצמנו באיחוד רע וקטן עם מר"צ. זו הסיבה שהצגתי את תכניתי "העבודה – כחול לבן תחילה".

נושא מהותי זה צריך לבוא לדיון פתוח ודמוקרטי במוסדות המפלגה. לפני כשבועיים ביקשתי מיו"ר המפלגה, בהתאם לסמכותי בחוקה כמזכ"ל, לכנס את הנהלת המפלגה על מנת לזמן ועידה רעיונית – אידאולוגית לדיון בעניין. מוזמנות ומוזמנים לראות בקישור את הכתבה שפורסמה בעניין יוזמתי בישראל היום.

תומך/ת ביוזמה ורוצה לסייע? מצ"ב קישור לטופס למילוי פרטים.

40 ₪ שכר מינימום עולה להצבעה

לפי סקרי דעת קהל, כ-80% מאזרחי ישראל תומכים בהצעה להעלות את שכר המינימום ל-40 ₪ לשעה, ולא בכדי. הצעת החוק עולה השבוע להצבעה, ואני מקווה כי כל חברי הכנסת שלנו במפלגת העבודה יתמכו בה. זוהי ההזדמנות והחובה שלנו לקדם את העלאת שכר המינימום, דבר הנמצא בליבת האדיאולוגיה שלנו, ואף זוכה לתמיכה ציבורית מאסיבית.

מפגש מפלגתי לזכר יהודי אתיופיה שנספו בסודן

ביום הזיכרון הממלכתי ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ, קיימנו מפגש חשוב ומרתק בבית המפלגה. חברנו היקר תקלה מקונן, סיפר לנו ממקור ראשון את סיפור מסע העלייה שלו מאתיופיה לישראל, דרך סודן: על הקשיים, התלאות, המוות הגדול שפגש במחנות, פעילותו עם המוסד על אדמת ארץ אויב ועוד.

 20,000 מיהודי אתיופיה יצאו למסע רגלי קשה ומסוכן דרך סודן בדרכם לארץ, כ-4,000 מהם לא שרדו את תלאות הדרך. כ-84 נעדרים עד היום. מאז בחירתי למזכ"לות, אני מקפיד מידי שנה לקיים את המפגש המפלגתי הזה שכן אני מאמין כי זו חובה שלנו, של כולנו, לספר, לחשוף ולהזכיר את המורשת הזו של בני עמנו. אני מודה מכל הלב לתקלה על ההתגייסות והשיתוף.

ערן חרמוני

ראיון כלכלי חברתי

 בתכנית "המדד" שוחחתי בהרחבה על התפיסה החברתית כלכלית שלי ושל מפלגת העבודה. בין היתר דיברתי על הצורך בקידום הקלות בחקיקה להתארגנויות עובדים וייצוג עובדים בדירקטוריונים של חברות גדולות, בנייה ציבורית לשם פתרון משבר הדיור, התמיכה במימן שכר הלימוד ללוחמי צה"ל, ועוד. מוזמנים לצפות בראיון המלא בקישור פה.

ערן חרמוני

אירוע ברל

כמידי שנה, אקיים מפגש מיוחד לזכרו של ברל כצנלסון ז"ל, מורה הדרך הרעיוני של תנועת העבודה. המפגש השנה מתוכנן להתקיים ביום חמישי 11.08.2022. אנא שמרו את התאריך, פרטים ישלחו בהמשך.

להכריז על לה פמיליה ולהב"ה כארגוני טרור

כולנו ראינו את תמונות הזוועה מירושלים בהן נצפו פעילי לה פמיליה ולהב"ה צועדים ברחובות תוך כדי שהם זועקים קריאות גזעניות, מנסים לעשות פוגרומים בערבים וכו'. כבר לפני שנתיים פניתי למפכ"ל ולראש השב"כ בבקשה כי בהתאם לסמכותם בחוק למניעת הטרור, יפעלו להכריז על לה פמיליה כארגון טרור והוצאתו מחוץ לחוק.

לצערי, במשך שנתיים רשויות אכיפת החוק נקטו באוזלת יד, והתוצאות בהתאם. בשבוע שעבר גם שר הבט"פ חברנו עומר בר לב, וגם שר הביטחון בני גנץ, הודיעו על כך שהם פונים לרשויות אכיפת החוק כדי שיפעלו בנושא (בר-לב פנה בעניין גם בעבר עוד בטרם מינויו לשר הבט"פ). אסור לנו לוותר בנושא! אם מתעלמים מהטרור, הוא רק מתחזק, ומה שאנו רואים במקרה זה הוא טרור לאומני וגזעני לכל דבר ועניין.

קישור לצפייה בסרטון שפרסמתי בנושא לפני שנתיים ומסביר את הרקע והפרטים.

זום עדכונים

בימים הקרובים אקיים מפגש זום פתוח לעדכונים על הפעילות, וכן נשוחח על המאבק החשוב והנחוש לייצוב הקואליציה ושמירת ממשלת השינוי, הדרכים להחזיר את מפלגת העבודה לקדמת הבמה ולמקום יותר מרכזי, כיצד ניתן לקדם ועידה רעיונית ולהעלות נושאים מהותיים לסדר היום, שקיפות בתקציב המפלגה ועוד. הודעה מסודרת בדבר המועד והקישור לזום, תצא בנפרד. ההשתתפות תהא פתוחה לחברים ואשמח כמובן לראותכם.

אשמח כמובן לקבל התייחסויות, רעיונות ותגובות מכל אחד ואחת.

בברכה,

ערן חרמוני
מזכ"ל מפלגת העבודה
052-3691782
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

"במרכזה של ההיסטוריה העברית עומד דבר הגשמת הציונות במלוא היקפה ותוכנה ... במרכזה של ההיסטוריה האנושית עומד דבר הגשמת הסוציאליזם במלוא היקפו ותוכנו"
ברל כצנלסון

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 4111995

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי