הזמנה לטקס זיכרון לחללי צה"ל בפרשת אלטלנה

Thank you for rating this article.

יום רביעי, 21.06.23, שעה 18:00, בבית העלמין הצבאי בכפר ויתקין - טקס זיכרון לחללי צה"ל באירועי אלטלנה 1948.

שלושה חיילי צבא ההגנה לישראל נהרגו בחילופי אש עם האצ"ל בקרב שהתפתח סביב פרשת אלטלנה. רה"מ אשר נאם לאחרונה בטקס לזכר הרוגי אלטלנה נמנע מלהוקיר ולציין את זכרם של שלושת לוחמי צה"ל. התעלם מהם. כאילו לא היו. משל לא נהרגו.

במלאת 75 שנה לאירועי אלטלנה, ביום רביעי הקרוב 21.06.2023 בשעה 18:00 ניפגש בבית העלמין הצבאי בכפר ויתקין, נשמור על כבודם וזכרם של חיילי צה"ל שנפלו בקרב - ונניח פרחים על קברם.
מוזמנות ומוזמנים להגיע ולכבד (ניתן ואף רצוי לבוא עם פרחים).

לפרטים מלאים ואישור השתתפות: https://forms.gle/6hzF7NMddCueMAca8

על שלושה חללי צה"ל ונאום הסתה אחד

שלושה חיילי צבא ההגנה לישראל נהרגו מאש האצ"ל בחילופי האש שהתפתחו סביב פרשת אלטלנה. שלושה חיילים שנהרגו מאש אחים בניסיונם להגן על ריבונות המדינה הצעירה שרק קמה, בעודה נלחמת מלחמת קיום מול אויבים מבחוץ.

רה"מ אשר נאם לאחרונה בטקס לזכר הרוגי אלטלנה נמנע להוקיר ולציין את זכרם של שלושת לוחמי צה"ל. התעלם מהם. כאילו לא היו. משל לא נהרגו.

איך אפשר לשאת נאום שליבת המסר שלו כביכול היא נגד 'מלחמת אחים' תוך רמיסת זכרם של חלק מהאחים? יתר על כן, בדף הפייסבוק של רה"מ כונו אנשי האצ"ל שנהרגו 'נרצחים', ובכך הואשמו במשתמע חיילי צה"ל שהשתתפו בקרב כמי שנחשבים ל-"רוצחים".

במלאת 75 שנה לאירועי אלטלנה, ביום רביעי 21.06.2023 בשעה 18:00 ניפגש בבית העלמין הצבאי בכפר ויתקין, נשמור על כבודם וזכרם של חיילי צה"ל שנפלו בקרב - ונניח פרחים על קברם. מוזמנות ומוזמנים להגיע ולכבד (ניתן ואף רצוי לבוא עם פרחים).

לא נוכל להשלים עם ההתעלמות ושכתוב ההיסטוריה והמורשת. לא נוכל להשלים שבישראל של 2023 ראשי המדינה ימחקו את זכרם של חללי צה"ל הקדושים רק בגלל שהם נחשבים כביכול למי שלא היו "מהמחנה הנכון" של הנהגת המדינה הנוכחית.

מחיקת זכרם של חיילי צה"ל שנהרגו מאש האצ"ל איננה פוגעת רק בהם ובבני משפחותיהם - אלא יש בה כדי לתת לגיטימציה חס וחלילה למי שביקשו בעבר או יבקשו בעתיד למרוד באלימות בריבונות המדינה או לפגוע במי שמבקשים להגן עליה ועל ערכי היסוד שלה כמדינה יהודית ודמוקרטית, רק בגלל שהם ממחנה פוליטי שונה מן ההנהגה שמובילה היום את המדינה. זוהי הדרך המהירה להתפרקות חלילה של מדינת ישראל, וזאת לא ניתן.

יתר על כן, קו ישיר עובר בין ההתעלמות משלושת חיילי צה"ל שנפלו מאש האצ"ל וההצגה השקרית של לוחמי צה"ל באירוע כרוצחים, לבין מרעילי הבארות והמסיתים שהיו נגד רה"מ יצחק רבין ז"ל בעבר, ושישנם כיום נגד השמאל או כל מי שלעומתי לממשלת הימין ומתוך מטרה לייצר דה לגיטימציה מובנית לכל מי שמשתייך למחנה הציוני הדמוקרטי. כל הדוגמאות הנ"ל הן פירותיו של אותו עץ מורעל.

פרטים על שלושת חללי צה"ל

טוראי פסח וולדניגר ז"ל

בן 19 בנופלו מאש האצ"ל. נולד ברומניה, שרד את השואה והיה נצר אחרון - כל בני משפחתו נספו בשואה. פסח ז"ל נפצע קשה בקרב גזר במלחמת השחרור והוצב לאחריו במטה הפלמ"ח בתל אביב. שם, בעיר העברית הראשונה, השיגו אותו כדורי אנשי האצ"ל.

טוראי חיים משה כץ ז"ל

בן 20 מנופלו מאש האצ"ל. נולד ברומניה, שרד את השואה והעפיל לארץ. התגייס לחטיבת אלכסנדרוני והשתתף ב-11 קרבות קשים מול צבאות ערב הפולשים, מהם יצא ללא פגע. בזמן ההפוגה הראשונה נפל מאש אנשי האצ"ל בחוף כפר ויתקין. אחיו, יעקב - אלימלך, נפל בעת מילוי תפקידו כחצי שנה לאחריו.

טוראי יעקב יונצ'י פריד ז"ל

בן 20 בנופלו מאש האצ"ל. נולד בהונגריה ועלה לישראל ב-1939. התגייס לפלוגה המיוחדת בהגנה. עם פרוץ מלחמת העצמאות התגייס ולחם בגדוד הפשיטה (הקומנדו) 89 בחטיבה 8. נפל מאש אנשי האצ"ל בחוף ויתקין.

בברכה,
ערן חרמוני
מזכ"ל העבודה

עוד בטור של עופר אדרת בהארץ

"הארץ הזו שייכת לשניים לערבים היושבים בה וליהודים בכל העולם"
דוד בן גוריון, 1970 - מוקד הטלויזיה הישראלית

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי