עמדת אמילי מואטי לגבי המאחזים שמחוץ לגושי ההתיישבות

Thank you for rating this article.

"חוזרת על המובן מאליו: אני תומכת בהסדר מדיני וקבלת החלטות מדיניות באשר לאזרחים החיים מחוץ לגבולות המוסכמים של המדינה. האמירה שהחיים חשובים יותר מתפיסת חיים ושבני אדם חשובים יותר מאדאולוגיה היא אמירה שאני חוזרת עליה בכל הזדמנות לרבות בועדת הכנסת. אני מאמינה בזה. ואחזור גם ברשותכם על עמדתי לגבי המאחזים שמחוץ לגושי ההתיישבויות (לרבות התיישבות צעירה/מבוגרת או איך שיתחשק לאופוזיציה לקרוא להם) שהיא פועל יוצא לתפיסתי המדינית: אני נגד המצאותם של אזרחים ישראלים מחוץ לגבולות המדינה ומחוץ לגושים, שאני מקווה, יהיו חלק ממדינת ישראל בכל הסדר עתידי" (טוויטר 26.1.22).

"החיים ובני האדם חשובים יותר מכל תפיסת חיים ומכל אידאולוגיה - כך שמבחינתי בכל מקום שיש בו בני אדם צריך להיות חשמל, גם אם הם ערבים וגם אם הם יהודים" (ועדת הכנסת 26.1.22).

"את המאחזים הבלתי חוקים צריך לפנות" (טוויטר 26.1.22).

"המהירות שבה אדם סביר מאבד את הקרדיט עי גורמים במחנה בלי שום בדיקה או תהייה תמיד הרשימה אותי, היום ממש חוויתי את זה על בשרי. באחת את הופכת מאדם עם עמדה מדינית ברורה שראוי להלחם עליה למינימום גאולה כהן" (טוויטר 26.1.22).

אבנר גבריהו, מבהיר:  "טוב, אני מבין שדבריה של אמילי מואטי היום בכנסת הוצאו מהקשרם והוצגו כתמיכה בחיבור לחשמל של מאחזים בלתי מורשים. שזה מבאס לאמילי ורחוק ממה שהיא חשובת (הטרלה של קרעי שיצאה משליטה). אבל הזדמנות לומר כמה דברים שבד"כ מתפספסים בדיון על המאחזים, וחבל".

לצפייה בסרטון המלא של אמילי מואטי בועדת הכנסת בקישור.

דברים שאמרה ח"כ מואטי בוועדת חוץ וביטחון קודמת ולגבי התפיסה הביטחונית של מפלגת העבודה.

"לציונות הגעתי מתוך יהדות; לסוציאליזם הגעתי מתוך הגינות"
זלמן ארן

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי